Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G Trådløst nettverk problem

Anbefalte innlegg

Faller til stadighet ut av internett. Men det som er det store problemet er at enkelte ganger må jeg opp å resete routeren fordi jeg ikke får tildelt ip addresse etter at jeg har falt ut. Noen som har hvert borti dette før. Det er snakk om en Linksys WRT54G router.

-Lasse Lislerud

Endret av llisle39
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oppdatert til siste firmware da?

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c...FVisitorWrapper

7578917[/snapback]

Har gjort det men funker dårlig med engang jeg kjører et program som trekker litt båndbredde som feks torrent app. Fikk nettopp tak i et uoffisielt firmware som skal funke mye bedre, fordi det er tydeligvis flere som sliter med denne routeren. Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Linksys nei nei nei :no:. Har du prøvd DD-WRT

Her en en guide til å bytte H firmware

Men jeg leste på en eller annen side for en stund siden at v5 routeren kunne bare få 16 connections. DVS at ved torrent bruk så er det bare 16 "personer" som kan laste ned fra deg, som gjør at du kan bare laste ned fra 16 stk også. Noe som har itrritert meg mye! :mad:

Men hvilken version nr har du på routern? 1-4? 5-7?

Men for meg så nytter det ingenting :cry: Får vel kjøpe meg ny router da.

Lenke til kommentar

Kan man endre (øke) signalstyrken med 3.party som dd-wrt..?

Og et til, 2 antenner...

sette på ÈN bedre antenne, har antennene samme funsjon, ikke en som sender, en som motar eller noe sånt tull.?

Går bra å ha EN kraftig direksjonalantenne og EN av de originale små piskene..?

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

WRT54G V7 har jeg bare hatt problemer med. Bytta den ut med en WRT54GL som kan kjøre fullversjonen av DD-WRT. Det funka fint med alle trådløskortene jeg klarte å oppdrive.

Mulig WRT54G V7 endelig har fått en firmwareoppgradering som funker, men jeg kan helhjertet anbefale WRT54GL med DD-WRT. De koster akkurat det samme og har mer RAM og FLASH-minne, samt et mer kompatilbelt trådløskort fra Broadcom, i motsetning til Atheros som står i WRT54G V7.

Atheros pleier å være veldig bra kort, men jeg tror WRT54G V7 sliter seriøst med å være underspec'et, spesielt med lite RAM, og ha en alt for bugget firmware.

Endret av tole
Lenke til kommentar
Kan man endre (øke) signalstyrken med 3.party som dd-wrt..?

Og et til, 2 antenner...

sette på ÈN bedre antenne, har antennene samme funsjon, ikke en som sender, en som motar eller noe sånt tull.?

Går bra å ha EN kraftig direksjonalantenne og EN av de originale små piskene..?

7597185[/snapback]

Ja med DD-WRT micro funket det bra hos meg. Men det med antennene kan jeg ikke si noe om.

DD-WRT instillingene har bedre forklaringer og instillinger. Linksys sine var elendige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...