Lars-H Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Fikk ny harddisk til jul En WD Caviar SE 250gb IDE-disk. Har nå satt den inn som slave på kabelen som masterHD er satt på. Oppstarten går helt som før, men jeg finner ikke den nye harddisken på Min Datamaskin/Utforsker. Jeg finner den i bios og windows enhetsbehandling, HD-Tune osv, og der står det at enheten fungerer som den skal. Da er det vel merkelig at jeg ikke finner den i Min Datamaskin? Vet noen her hvordan jeg kan begynne å bruke den nye harddisken ? Trenger jeg å formatere den eller noe? Evig takknemlig for svar. Lars. Edit: Det står at den er "ikke initialisert" Endret 25. desember 2006 av Lars-H Lenke til kommentar
8ball Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Ja du må formatere den. Høyre klikk på My Computer og velg Manage. Så velger du Disk Management. Der bør du finne den nye disken din (velg den riktige nå..) Du kan da formatere disken i det formate du vil (selv bruker jeg mest NTFS) og gi den navn å greier. Da skal du finne den i din datamaskin. Lykke til -8ball Endret 25. desember 2006 av 8ball Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Du må initialisere og formatere før du kan bruke den. Det gjer du i diskbehandling under datamaskinbehandling. (Min datamaskin>>>behandle) Endret 25. desember 2006 av Elensar Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Jeg finner den ikke i diskbehandling Bare C-disken (den jeg alltid har hatt) og en deamon-tool-sak.. Edit: tror jeg fant det Forslag til størrelser på Partisoner? Tenkt å dele den i to stk Endret 25. desember 2006 av Lars-H Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Jeg finner den ikke i diskbehandling Bare C-disken (den jeg alltid har hatt) og en deamon-tool-sak.. 7574309[/snapback] Høgre klikk på min datamaskin>>>behandle>så velger du diskbehandling. Endret 25. desember 2006 av Elensar Lenke til kommentar
8ball Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Du finner den i biosen, men ikke disk behandling.. Det har ikke jeg opplevd før. Får håpe noen andre kan hjelpe deg da. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Fant det Formatering på gang Fikk bare laget en partison, men regner med at jeg kan lage flere etterpå ? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Med partition magic kan du det. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Wooh. Det funka Tusen takk for hjelpen Partisjonert og alt Endret 25. desember 2006 av Lars-H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå