Gå til innhold

Bygget en ny maskin - Maskinen er HELT død!


allyse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-22 22:30, skrev allyse:

Prøvde med en PSU som jeg vet funker, og prøvde å endre på power tingen. Det lyser en grønn "lampe" inne på kortet (1 lampe). Men ingenting funker enda :sad:


Kan mobo'et være ødelagt?


Mvh

A. Lyse


Har hatt samme problem som deg, i mitt tilfelle var det hovedkortet som var defekt :sad: det var forresten et Abit kort...

Lenke til kommentar

Det kan være power bryteren.....

 

for å sjekke dette gjør du:

 

1. Finne frem en binders.

 

2. Åpne kabinettet.

 

3. Ta vekk powerleden.

 

4. Ta bindersen borti noen ganger (merk: den må berøre begge piner).

 

Dersom PCen starter opp da, er det power knappen.

 

Hvis dette ikke hjelper kan du prøve å legge små til passede gummimatter mellom hk og hk fester i kabinettet så det ikke er noe som kommer borti hverandre.

 

Siste løsning er å sende inn hket.

Lenke til kommentar

Hmmm du sier jo at hk lyser grønt, så dermes er det enten powerknappen eller en annen enhet som plager hk.

 

Start opp med powerknapp, hk, skjermkort, ram. Allt det andre kan du vente med, dermed kan du se om du har puttet noe av det andre feil sted... (reset knapp kan også være feil, er vel ikke flere knapper da :wink: )

Lenke til kommentar

det første jeg ville ha skjekket hvar om hoved kortet støtter cpu`n...

 

dersom den gjør det skjekker du rambrikkene..

 

til sist hadde jeg skjekket power`n

 

er nesten sikker på at cpu`n har tat kvelden, med tanke på att det er en AMD( de tåler ingenting, sitter men på vifta litt hastigt og slurvete så kan du nesten banne på att kjernen på cpu`n har gått dørken)

 

skjekk dette og dersom det ikke hjelper så vet ikke jeg noe mere råd å gi....

Lenke til kommentar

Om det lyser i led lyset på hk er det spenning på det via strømforsyning, men strømforsyning kan fremdelese være defekt.

Har du prøvd å skru ut hovedkortet og sjekket at det ikke står noen bunnplate skruer under hk på steder det der ikke er huller til skruer igjennom hk. Disse pleier å lage fine kortslutninger som kan gjøre at du som her ikke får noe liv i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...