allyse Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Kjøpte et Asus A7V333, XP 1900+ cpu og 256mb. twinmos ram. (pc2700) Okei. Problemet er: Når jeg trykker på power knappen er maskinen HELT død. Ingen hdd'er kjører, ingen vifter kjører. Ikke i PSU heller. Jeg mener jeg har prøvd alt! Noen som har formening hva som kan være galt? Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Husket å plugge i strømkontakten? Satt på bryteren på PSU? Koblet PSU til hovedkort? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 17:00, skrev The Jackal:Husket å plugge i strømkontakten? Satt på bryteren på PSU? Koblet PSU til hovedkort? Ja, ja og ja Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Sjekk alt som har med PSU å gjøre ,feilen ligger mest sansynlig i forbindelse med den. [ Denne Melding var redigert av: tibbs på 2002-11-22 17:05 ] Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 feilen er garantert psu hvis no annet var dødt ville alt annet begynt prøv med annen psu Lenke til kommentar
eught Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Noe jeg gjorde feil den første gangen: Har du sjekket om tilkoblingen på hovedkortet for power-knappen i kabinettet er koblet til riktig :razz:? for om den står opp ned vil den jo ikke funke. Lenke til kommentar
zyrtec Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Prøvd og skru på bryteren på strøm forsyninga? Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Prøv psuen på en annen pc. viss den ikke virker da har du funnet problemet. Sjekk så at du har koblet bryteren rett. Har du nytt kabinett oxo bør du sjekke at bryteren virker. Da bare kobler du den ikke til hket, men kortslutter heller pinnene et sekund. (viktig at du tar rett pinner). Om ingen av disse hjelper kan du være sikker på at det er hket. Lenke til kommentar
Avidi Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 det kan være du har plugga power ledningen feil inn i hovedkortet. asus kan ha litt uoversiktelig hovekort manual når det gjelder dette, slik at du må kanskje se på hk hvordan de to pin'ene skal plasseres.. prøv litt der.. hvis den er plugga feil, så vil jo ingenting skje.. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 17:07, skrev eught:Noe jeg gjorde feil den første gangen: Har du sjekket om tilkoblingen på hovedkortet for power-knappen i kabinettet er koblet til riktig :razz:? for om den står opp ned vil den jo ikke funke. rettelse, ,ed power og resettknappen har det ingenting å si hvordan du snur den, bare den sitter på de 2 pinnene sine, det er med hdled og pled som det er viktig at +/- er rett pga at de ikke er bipolare Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 supertriks: trekk ut strømledingen av diskettstasjon;) Lenke til kommentar
run Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Det kan da ikke være noe problem å finne ut om strømforsyningen ikke virker i tilkoplet tilstand. Om det er tilkoplet strøm og PSU-bryteren står på og vifta i PSU ikke går, - er det vel noe galt. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Som Avidi skrev, så kan det være feil i manualene til Asus. Opplevde det samme når jeg monterte et A7V133 kort en gang. Har ikke esken til kortet her, men det fulgte med et quick referance kort som jeg så på når jeg koplet opp. Men denne var totalt helt på jordet, med det resultat at ingenting fungerte. Rev og slet meg litt i håret før jeg så nærmere på selve hovedkortet, og oppdaget at ledningene skulle koples helt annerledes. Selve manualen stemte så vidt jeg husker, men ikke det lille kortet med oversikt over koplinger. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 på nederste raden av det stedet hvor du plugger inn bryter og restart knapp og sånt, på mine asus kort skal restart være den første fra høyre og det skal være ett mellomrom mellom restart og start som da er naboer linja ::::::::..:.. (sikkert ikke riktig antall) bare får å vise hva jeg mener på den som er til høyre av de punktunene skal start være Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hmmm klarte det jeg, men dumme meg fant også ut at det ikke går ann å starte bare psu :wink: . Så sjekk om strømkabelen fra psu sitter skikkelig i på hk og at powerknappen står riktig på pinnene som nevnt ovenfor. Sjekk på den lille arktabellen som følger med (klistremerke) manualen ble for inviklet for meg, der fant jeg en god tegning av pinnene med navn, håper det var der det var =) Lykke til! [ Denne Melding var redigert av: Admin'C på 2002-11-22 23:49 ] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Slå av strømmen og ta ut den store flate kabelen som går fra st forsyningen til hk, på denne finner du en ledning som er grønn lag en kobling mellom denne og en av de sorte som står ved siden av prøv så å slå på st forsyningen. Den skal nå starte vist ikke er den død Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Kan faktisk vere en feste skru under hovedkortet eller lignende som lager en kortslutning og dermed nekter deg å starte. Kan jo ta ut hovedkortet og se om det er noe bak som kan komme borti kortet. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Prøvde med en PSU som jeg vet funker, og prøvde å endre på power tingen. Det lyser en grønn "lampe" inne på kortet (1 lampe). Men ingenting funker enda :sad: Kan mobo'et være ødelagt? Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 ta ut hovedkortet og sett det på noe som du vet ikke leder strøm og plugg i cpu, ram, skjermkort og skjermen og strøm og så start og se om det bootet seff må du koble i start knappen også Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Pass også på at kontakten på ledningen fra på-knappen på kabinettet settes på pin nr. 4 og 5 telt fra høyre på nederste rad. Litt klønete illustrasjon i manualen. [ Denne Melding var redigert av: Arbo på 2002-11-22 22:55 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå