christian1986 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hver gang jeg skal bruke tunge programmer så skjer det, det klikker. Jeg får melding om at det er for lite minne. Har nå 2 engigabyte brikker + 2 på 512. Videre har jeg en amd 4800+, og et 7900 gt skjermkort. Noen som har peiling? Har selv fulgt med på for eksempel premiere pro 2, og sett når den klikker, og det er ved passerte 1 gig minnebruk. Håper noen har peiling... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Kan være at en av minnebrikkene ikke sitter ordentlig i, eller at du må flytte på en av dem. Kan også være at du må oppdatere bios, særlig hvis det er et noe eldre hovedkort. Og så bruker du Memtest86+ til å sjekke om rammen din er korrupt. Kan installeres på CD, diskett, minnebrikke eller kjøres fra dos. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Kan være at en av minnebrikkene ikke sitter ordentlig i, eller at du må flytte på en av dem. Kan også være at du må oppdatere bios, særlig hvis det er et noe eldre hovedkort. Og så bruker du Memtest86+ til å sjekke om rammen din er korrupt. Kan installeres på CD, diskett, minnebrikke eller kjøres fra dos. 7577998[/snapback] Har et Asus A8N med nyeste bios, så det er neppe problemet. Og minnebrikkene er nettopp byttet, etter at jeg fikk feil i memtest på den ene 1 gig brikken... Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Kanskje det er for lite virtuelt minne? Se godt etter hva som står i feilmeldingen. Hvis det er virtuelt minne så er det bare å øke pagefile/swappen. Hvor mye minne står det at du har i egenskaper i Min datamaskin? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Kanskje det er for lite virtuelt minne? Se godt etter hva som står i feilmeldingen. Hvis det er virtuelt minne så er det bare å øke pagefile/swappen. Hvor mye minne står det at du har i egenskaper i Min datamaskin? 7579111[/snapback] Står 3 gig, så den er grei. Videre så har jeg en swapfil på 3 gig i tillegg, men får alikevel feilen. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Windows XP 32bit kan bare adressere 3GB virtuelt minne for programmer. Dersom programmet allokerer 1GB og deler dette over 3 threads, så når man denne grensen. Mulig dette er problemet? Endret 27. desember 2006 av jonepet Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Windows XP 32bit kan bare adressere 3GB virtuelt minne for programmer. Dersom programmet allokerer 1GB og deler dette over 3 threads, så når man denne grensen. Mulig dette er problemet? 7584740[/snapback] Nei, tror ikke det er der problemet ligger. Har en hel del fysisk minne ledig, bruker bare ca. 1,5 gigabyte, så jeg vet ikke hvor feilen ligger. Har forresten også lagt merke til at en del CPU kraft blir brukt, uten at jeg kjører noe program. Ser at ene kjernen på min 4800+ X2 konstant går med en belastning på 45%, uten at jeg gjør noe. Disse 45% kan jeg heller ikke finne igjen i oversikten over "prosesser"... Noen som har peiling? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 spyware? T1 T2 , timmings crash? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 spyware? T1 T2 , timmings crash? 7588239[/snapback] Burde ikke spyware stått oppført under "prosesser" i oppgavebehandling? Og, minnet har jeg ikke dullet med selv. Alt står på auto... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hm.. Du skjønner ikke hva virtuelt minne er tydeligvis. Virtuelt minne er et lag som ligger over det fysiske minne, delt minne og diskminne. Det betyr at det fysiske minne er en del av det virtuelle minnet. Faktum er at når et program starter og bruker 1GB minne, så kan det dele seg opp i 3 threads. Alle 3 kan ha tilgang til samme minne, men forskjellige adresser slik at de ikke kødder med hverandres minne. Dette gjøres ved å dele minnet i det virtuelle laget. Totalt brukes da 3GB virtuelt minne, selv om bare 1GB fysisk minne brukes, fordi den ene GB med fysisk minne er delt opp i 3 threads. I dette tilfellet hjelper det ikke om du så har 10GB ledig minne og 100GB ledig diskminne, Windows kan ikke adressere mer til noen prosesser. Resultatet er "Out of memory". For å unngå dette problemet må 64bit-versjonen av Windows kjøres. Endret 28. desember 2006 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå