ponnihest Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Fotokonkurranse med egen, åpen klasse for nykommere. Koster 50 kr pr. bilde som blir sendt inn... 250 kr pr. for andre åpne klasser, om du ikke er medlem i NRF. Utsnitt Heng dere på, 18. dager igjen pr. 25. desember Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Fotokonkurranse med egen, åpen klasse for nykommere. Koster 50 kr pr. bilde som blir sendt inn... 250 kr pr. for andre åpne klasser, om du ikke er medlem i NRF.Utsnitt Heng dere på, 18. dager igjen pr. 25. desember 7574057[/snapback] Vet ikke om jeg forstår det feil, men må man betale 350kr om man vinner? Utklipp fra linken din: --------- 04; ETTERBRUK Utsnitt forbeholder seg retten til å benytte bildene vederlagsfritt i forbindelse med konkurransen. Alle vinnerbildene blir gjengitt i en bok som utgis like etter konkurransen. Hver vinner må derfor bidra med 350,- i trykkerikostnader (OBS! gjelder alle kategoriene). Lenke til kommentar
Zork Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Med mindre noen kjenner til og kan gå god for denne utsnitt-nf.no-siden, så høres dette ut som en velkjent svindel. Slike 'konkurranser' der man må betale for utgivelsen selv har en tendens til at alle som sender inn bilder vinner og de som arrangerer den tjener en pen sum på hele prosjektet. Se punkt nummer 2 her: http://www.photoethnography.com/blog/archi...s_avoiding.html Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det er nok ikke svindel. Foto.no hadde nyhet om det. http://foto.no/cgi-bin/articles/articleVie...articleId=38457 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ja, ser jo legitim nok ut den da... opplegget minner mistenkelig om en sånn suspekt en, men den er rettet mot 'kommersielt fotografi', så kan vel vinnerene se på det som billig reklame selv om de må ut med litt penger for å vinne. Siden jeg ikke har noen store kommersielle ambisjoner med min fotografering, så tror jeg jeg holder meg til konkurranser der jeg ikke trenger å finlese teksten for å finne ut om jeg har råd til å vinne Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Da har jeg sendt inn mine bidrag Utsnitt er en seriøs konkurranse - de har holdt på i flere år. At de tar betalt for deltakelse er egentlig helt greit; det er formodentlig en del kostnader ved å drifte dette, og de unngår også at folk sender inn massevis av bilder men heller plukker ut et par av sine beste. At kåringen foretas (slik jeg har forstått det) ved at bildene ikke kobles med navn i juryprosessen er jo veldig spennende; proffe reklamefotografer og amatører som oss vurderes dermed på lik linje. Litt mer kjente fotografer kan jo ellers ofte få litt 'gratis' goodwill på navnet sitt selv om veletablerte fotografer nok i liten grad deltar på slike ting. Endret 4. januar 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå