bowelripper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg har med en pc hjem nå i jula, men jeg får den ikke på nett. På den andre pc-en i huset funker det (med de samme kablene og alt), mens på den andre får jeg beskjeden "limited connection or no connectivity" (eller noe sånt). Har sjekka internett-innstillingene og så vidt jeg kan se er de de samme på begge pc-ene. Noen som vet hva årsaken kan være? Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 PC'en får ikke tildelt IP fra router/modem. Åssen modem/router har du? Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 PC'en får ikke tildelt IP fra router/modem.Åssen modem/router har du? 7574363[/snapback] Det er et modem av typen Thomson TCM420 F. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 er det inne bygd dhcp på denne? visst ikke så deler den bare en ip addresse. og da får du ikke to maskiner på net samtidlig Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Det vet jeg ikke, men det er tre pc-er i huset, og to av dem funker med nett ... Lenke til kommentar
hiper Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) har du ikke noen venner lign. du kan låne en router av bare for og prøve da=? mulig at det er modem du har og da blir det krøll Edit: hvis det er modem så skulle det vært litt rart at du får to maskiner på nett Endret 26. desember 2006 av hiper Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg har prøvd å sette inn kabelen som står i en av dem som funker, i den som ikke funker. Skulle tro at den da kom på nett ... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hvilken ipadresse har du med og uten nettverkskabel? Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 169.254.86.199 på den som ikke er på nett. Trykker jeg "Repair" står den lenge på "Renewing your IP address" før jeg får feilbeskjeden. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Da greier den ikke å motta ipadresse. Med et modem skal du normalt sett bare kunne koble opp 1 PC (hvis du ikke har flere ipadresser fra ISP). En router hadde jo ikke vært så dumt når man har flere maskiner. Da får man i tillegg beskyttelse av routerens brannmur. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg har en switch som gjør at jeg kan kople til flere pc-er. Jeg får jo uansett brukt to av pc-ene samtidig, så hvorfor den tredje ikke funker skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 hva slags IP er det på de det fungerer på ? Kanskje alt er statisk lagt inn og DHCP deaktivert på ruter. Sjekk evt om du har en brannmur på din PC som blokkerer DHCP forespørslene. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Pc 1 har ip-adresse 62.249.188.24 mens på pc 2 ser det slik ut: http://home.no.net/bowelrip/ip/ip2.jpg Prøvde å skru av ZoneAlarm, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Ingen flere innspill? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Router.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Begge IP-adressene du oppgir (62.249.188.24 og 62.16.193.46) tilhører Canal Digital Kabel TV AS. I og med at de starter på 62 kan det se ut som om Canal Digital gir deg to adresser ("Modemet" ditt bruker ikke DHCP) og dermed vil bare to PCer kunne være på nettet samtidig. Dette kan være koblet sammen med nettverkskortets MAC-adresse slik at de ikke tillater bruk av ny MAC-adresse. Løsning vil normalt ligge i en egen router som kan dele ut lokale adresser. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Tidligere hadde vi et Terayon-modem (og samme abonnement), og da fungerte det med tre pc-er på nett samtidig. Men så fikk vi tilsendt nytt modem (Thomson) fordi det var problemer med det gamle. Og nå funker det altså ikke lenger. Men uansett, hvis det skal funke med to pc-er samtidig, hvorfor funker det da ikke på den ene? Kan ha noe med MAC-adresse muligens, men det skulle man vel kunne endre dette et sted? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Kan hende det fungerer med 3 PCer ennå, men at du må ha nøyaktig de samme macadressene som før? Uansett så ville hvertfall jeg satset på en router. Da må du klone en av PC-adressene (mac) som virker og legge den inn i routeren... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå