Sindra Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Dagen Har et lite problem hjemme, alt av tak og vegger er av betong, noe som gjør at signaler fra den trådløse routeren min, ikke vil nå over alt i huset. Jeg har lagt en lang kabel fra der routeren står og helt opp til andre enden av huset, her vil jeg gjerne splitte signalene på to dataer, trådløst, og har dermed koblet nok en trådløs router her. Men, jeg får ikke internett til disse datene? Er dette mulig å få til? (Regnet egentlig med det selv...) Hvis jeg kobler kabelen i en av dataene, får den internett, jeg har prøvd både å koble nettverksledningen i WAN ingangen samt i en av de 4 portene (innebygd 4 ports switch)... Er det noen her med litt peil, som har anledning til å hjelpe meg midt i familiemiddagen, hadde jeg satt STOR pris på det! God jul! Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei! Har jeg forstått riktig når jeg ser for meg koblingene dine som dette: Linje inn > ADSL-modem > router > "lang kabel" > trådløst aksesspunkt > Pc1 og Pc2 ( trådløst ) Siden PC'ene fungerer med kabelen ligger problemet enten i det trådløse aksesspunktet eller i innstillingen til trådløst nettverk på PC'ene. 1. Sjekk at trådløst aksesspunkt får IP adresse fra router. 2. Sjekk at trådløst aksesspunkt deler ut IP adresser til PC'ene. 3. Sjekk om PC'ene finner akssspunkt og hvilken IP adresser de får. Akkurat ferdig med villsvinribba så du hadde flaks der! Arnulf Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Hei! Har jeg forstått riktig når jeg ser for meg koblingene dine som dette: Linje inn > ADSL-modem > router > "lang kabel" > trådløst aksesspunkt > Pc1 og Pc2 ( trådløst ) Siden PC'ene fungerer med kabelen ligger problemet enten i det trådløse aksesspunktet eller i innstillingen til trådløst nettverk på PC'ene. 1. Sjekk at trådløst aksesspunkt får IP adresse fra router. 2. Sjekk at trådløst aksesspunkt deler ut IP adresser til PC'ene. 3. Sjekk om PC'ene finner akssspunkt og hvilken IP adresser de får. Akkurat ferdig med villsvinribba så du hadde flaks der! Arnulf 7574101[/snapback] Hehe Adsl-->modem-->router(med trådløst aksesspunkt)-->langkabel-->router(med trådløst aksesspunkt)-->to dataer... Begge touterne deler ut ip adresser, har brukt begge til adsl internettet før, pcene får kontakt med den (100% signal strength), men de får ikke internett Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Får de tildelt IP på det trådløse da? Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Sjekk !hvilke! adresser PC'ene får. Vanligvis skal PC'er inne i et hjemmenettverk få adresser i 192.168.x.x området. Se også etter om det deles ut DNS informasjon fra det siste aksesspunktet. Vanligvis får PC'ene samme DNS og Gateway-adresse, f.eks 192.168.1.254. Arnulf Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 skru av dhcp på den siste routeren så setter du kabelen fra den første i lan porten på den siste routeren Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 skru av dhcp på den siste routeren så setter du kabelen fra den første i lan porten på den siste routeren 7574985[/snapback] Hvordan gjør jeg det, og hva er det? Jeg er desverre nok litt "n00b" på nettverksutrykk, og igrunnen nettverk generelt... (Prøver og lære meg en del ved hjelp av forumet ) Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hva slags router er den siste - navn & nummer takk! A. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 det er forsjellig hvordan router du har, men du må logge deg inn på routeren så finner du ei hake som det står dhcp. så er det bare og trykke disable dhcp..litt forsjellig ettersom hvilken router det er Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 JippiiiiI! Tror jeg fikk det til Jeg reset'a routeren, gikk innpå bios menyen å fiklet litt, for å vær ærlig vet jeg ikke hva jeg gjorde, men plutselig restarta routeren, og det var internett... Takkar og bukkar for meget behjelpelige svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå