Gå til innhold

Lage ny tråd? Les her først!


ZenCo

Anbefalte innlegg

Lage ny tråd? Tenk deg om!

 

Dårlige emnefelt

 

Hva er "dårlig bruk av emnefeltet"?

 

 

Et godt emne er et emne som forklarer godt hva innholdet i posten din går

ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten

bare ut ifra emnefeltet.

Det er så utrolig mange provoserende trådtitler på Counter Strike-forumet at det er til å grine av.

 

Når en moderator oppdager en tråd med et dårlig emnefelt, kommer det et følgende innlegg:

 

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Ta dette til rette! Er det nødvendig å skrive fem utropstegn? Er det nødvendig med en smiley etter problemstilling?

 

Ikke skriv 1337, evt andre sms-språk, og for all del: Ikke skriv dialekt!

Dette forumet skal bestå av enten bokmål eller nynorsk!

 

Altså, skal du lage et emnefelt, tenk deg om! Hvordan skal jeg foklare best mulig for brukerene hva denne tråden går ut på?

 

En liten ekstra pekepinn på et bra emnefelt:

Skriv med store bokstaver på første ordet, og eventuelt ord etter punktum.

Dette gjør trådene mer behagelige å lette gjennom.

Eksempel:

 

Med: Awp. Hva synest du?

Uten: awp. hva synest du?

 

Jeg kan hvertfall ærlig innrømme at jeg finner det første eksempelet meget behagelig i forhold til det andre.

 

 

 

 

Er det allerede en identisk tråd?

 

Dette er et stort problem i CS-forumet. Folk lager tråder som det finnest en eller flere andre av.

 

SØK først! Eventuelt gå i denne tråden, og let litt. Der er det en oversikt og nyttige og unyttige tråder is CS-forumet.

Visst du finner en tråd som det allerede er en annen av, legg en link til den identiske tråden, og rapoorter om stenging.

 

 

Jeg håper at alle brukerene på CS-forumet kan prøve å forstå problemstillingen, og prøver å følge retningslinjene og nettikette.

 

Mvh Sindre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
koffor skriver du dette eller det jeg egntli  menner er jo vorffor kopierer du dette å legger det ut på forum

7574241[/snapback]

For å minne folk på hvordan det skal være...?

 

I beste fall så skumleser kanskje folk gjennom retningslinjene når de registrer seg, hvis de i det hele tatt ser på det. Noen trenger ikke å lese de for å kunne "opptre" etter normalen. Mens andre burde ha blitt tvingt til å skrive særemne om retningslinjer, for i det hele tatt å få innpass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...