Gå til innhold

Flinkere enn gjenomsnittet?


qinqong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er flink. Men får dessverre enda mye adrenalin-rush av fart så har nok syndet et par ganger mer enn gjennomsnittet. Merk at dette gjelder større / flerfelts riksveier utenfor bebygd område og med minimal/ingen trafikk. Ikke en unnskyldning for å bryte loven, men gjør det i det minste bedre enn å svinkjøre mellom dritfulle folk i sentrum på lørdagskveldene.på.

7573930[/snapback]

 

Du vet vel hvor de fleste ulykker skjer? Landeveier, veier med lite trafikk osv

Lenke til kommentar
Du vet vel hvor de fleste ulykker skjer? Landeveier, veier med lite trafikk osv

7701982[/snapback]

Joda, kom litt dårlig fram men er jo forskjell på kjøringen her og. Skal ikke stille meg bak "kjøring fra ba til by b" da slik kjøring ofte blir overaggressiv i svinger/forbikjøringer/mm. Jeg er faktisk ganske tilbakeholden når det kommer til forbikjøringer :dontgetit: Men kommer det ei rettstrekke så er det fare for at gasspedalen får litt ekstra vekt på seg.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er flinkere når jeg kjører motorsykkel enn når jeg kjører bil. Det har ofte hendt at jeg sitter i mine egne tanker bak rattet og ikke ser fotgjengerovergangen før den er 2 meter foran meg. Hadde det vært folk der, så hadde jeg ikke klart å stoppe. Det er sløvt. Det er typisk når jeg skal hjem fra jobb.

 

Jeg har blitt flinkere til å lese trafikkbildet, derimot (vel og merke når jeg ikke sitter i mine egne tanker), og har blitt flinkere til å avpasse farten etter forholdene. Vet ikke hvor mange kilometer jeg har kjørt, men har kjørt sykkel i 10 år og bil i 7. Er aldri sløv når jeg kjører på motorsykkelen, da det er større sjanse for at det til slutt vil ta livet av meg. En får i tillegg også mye bedre oversikt av trafikken rundt seg når en sitter der i friluft.

 

Teknisk er jeg ganske god på sykkelen, kjenner dens begrensninger i svinger og vet når og hvordan jeg skal bremse. Siden utfallet kan bli så dramatisk for både meg og mine pårørende, så er det svært sjelden jeg råkjører, både med bil og sykkel, så det er også et pluss i min favør.

Rent kjøreteknisk med bilen er jeg nok heller laber. Jeg kan det grunneleggende, har aldri bulket og kan snirkle meg gjennom trange smug med relativt høy selvsikkerhet, men det kan nesten alle som har kjørt bil regelmessig i 7 år.

Jeg har ikke så god kontroll på glatt føre og lukeparkering er jeg elendig til.

 

Stakkato og dårlig skrevet, men er på jobb og må svare på mas rundt meg.

Lenke til kommentar
Jeg er flink. Men får dessverre enda mye adrenalin-rush av fart så har nok syndet et par ganger mer enn gjennomsnittet. Merk at dette gjelder større / flerfelts riksveier utenfor bebygd område og med minimal/ingen trafikk. Ikke en unnskyldning for å bryte loven, men gjør det i det minste bedre enn å svinkjøre mellom dritfulle folk i sentrum på lørdagskveldene.på.

7573930[/snapback]

 

Du vet vel hvor de fleste ulykker skjer? Landeveier, veier med lite trafikk osv

7701982[/snapback]

sikker på det? hadde langkjøring idag, med en liten teoridel i starten.

Her ble det sagt at 90% av alle ulykker(dvs alt fra små uhell til dødsulykker) skjedde i tettbebygd område(byer osv) MEN, 2av3 av dem som dauer i trafikken, dør på landeveien der farten ofte er høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...