Gå til innhold

Trenger tips til ny musikk (rock)

Krankemot

Anbefalte innlegg

Fikk en del gavekort til jul og vil gjerne bruke de på litt ny musikk. Nå hører jeg på The doors, The Who, Led zeppelin, Lynyrd Skynyrd, SOAD, Foo Fighters.

Tar i mot alle tips. Si gjerne ogå ett eller flere album som er gode og som vil gi meg et godt førsteinntrykk :)

Mvh. Snorre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp siste plata til Sonic youth, Rather Ripped.

Du bør også sjekke ut The Smiths, jeg tror du vil like dem basert på artistene du lister opp. Start med The Queen is dead, det er den mest publikumsvennlige platen deres.

Kanskje Rolling Stones også? Siden du liker The Who og Zeppelin er det ikke så langt unna.

Andre nye rockeband som har kommet ut med plate nylig er Arctic Monkeys, The Killers og Razorlight. Personlig syns jeg de er helt greie, men du vil kanskje like de.

Nye albumet til Beatles og Bob Dylan kan kanskje også være noe, jeg elsker de hvertfall.

Lenke til kommentar

Judas Priest - Rocka Rolla, Sad Wings of Destiny, Sin After Sin, og Stained Class. Judas Priest sin utvikling fra å være et protometalband inspirert av blant annet Led Zeppelin, til å bli ett vaskekte Heavy Metal band. Særlig SWOD og SIS anbefales siden låtene er konge og de ennå ikke har hoppet helt over i den rene metallen.

Queens of the Stone Age - Særlig det selvtitulerte albumet og Lullabies to Parallize. Knakende god Stoner Rock.

Kyuss - Som QUOTSA, men tidligere, og etter min mening et hakk bedre.

Budgie - Høyst undervurdert 70-talls hardrock. Er ikke sikker på hvilket album å anbefale, siden jeg har hørt mest på samleplater, men alle albumene før 1978 burde gå bra.

The Kinks - Bandet alle britiske rockeband har stjålet fra siden. Ingen ide om hvilke album.

The Clash - Det andre bandet alle britiske rockeband har stjålet fra.

Siden du likte SOAD så kan jeg anbefale Faith No More og Mr Bungle, for selvom det ikke er noen direkte forbinnelse så er de en av de største inspirasjonene til SOAD. Faith No More sitt "Angel Dust" og Mr Bungle sitt "California" er høydepunkter ingen bør være foruten.

Sikker mange andre band å anbefale også.... Rush, Lou Reed, Tomahawk, tidlig Talking Heads, Black Sabbath, Thin Lizzy, Velvet Underground, og utallige andre.

Lenke til kommentar

rart du skulle nevne Mr bunge og The Kinks

Jeg tror foreldrene mine har et titalls the kinks plater (lp)

Det som er rart med Mr. Bungle er at jeg fant en t-sjorte i skapet mitt som ingen hadde sett før eller hadde sett før. På forsiden var det bilde av en robot, og på baksiden sto det "None of them knew..." jeg ante ikke hva det var, ingen gjorde det. Så jeg googla det opp og så at det var ett band "mr. bungle" jeg hørte på et par sanger og begynte egentlig og like det ganske godt :p Sånn oppdaget jeg Mr. Bungle. Aner fremdeles ikke hvem som kjøpte og eide t-sjorta da :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...