Gå til innhold

Gir vi for mye til jul?

DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke helt vitsen med julepresanger, syns bare det er teit. Det er greit at unger får det, men ellers er det bortkasta. Hvem var det som fant på at vi skulle gi dyre gaver til hverandre på akkuratt _den_ dagen? Hadde klart meg bra uten.. god mat og familieting er nok syns jeg

Lenke til kommentar

Jeg ga penger til veldedighet i mine foreldres navn i år. Vi hadde ikke juletre eller noen tradisjonell julemiddag (div tapas). Som en familie på 7 var vi ferdig med å pakke opp gavene (en og en) i løpet av 40 minutter. Likevel var det en av de beste julene jeg har hatt, med mye godt samvær og god stemning.

Totalt sett brukte jeg vel rundt 5000,- på julegaver, hvorav ca 3200 var til kjærestens julekalender og -gave. Fikk vel tilsvarende 2500,- totalt.

Lenke til kommentar

jeg syns det blir får mye og få 10000-50000 til jul jeg selv fikk litt mer en ejg pleier i år siden ejg skal bytte rom hjemme! fikk en tv til ca 4k og ble kjempe glad;D og fikk mus/tastatur av farmor som kosta nesten 700;D og lfc drakt av bestemorra mi + miamivice dvd;D;D ble utrolig glad++ masse annent

Lenke til kommentar
Gegg fikk gaver for CA 2k vel, men det var fordi mamma kjøpte en Wii som hele familien skulle ha det kosta 4k og hvis jeg regner det med hos meg fikk jeg jo for 6k herrgud sier jeg bare  :dontgetit:  det er mye penger.

7580632[/snapback]

En wii koster da vel ikke 400? Trodde det kostet rundt 2500 jeg.

Lenke til kommentar

Synes ikke gavene har så mye å si, Jeg mener at det er jo tanken som teller, og at vi skal være utrolig glad for at vi i det hele tatt får lov til å være med på noe så hyggelig som jula. Skal ikke starte med noen moralpreken nå (:p) men det er seriøst :blush: Signaturen min forklarer det meste om innstillingen min

Endret av Backbone
Lenke til kommentar
Gegg fikk gaver for CA 2k vel, men det var fordi mamma kjøpte en Wii som hele familien skulle ha det kosta 4k og hvis jeg regner det med hos meg fikk jeg jo for 6k herrgud sier jeg bare  :dontgetit:  det er mye penger.

7580632[/snapback]

En wii koster da vel ikke 400? Trodde det kostet rundt 2500 jeg.

7608026[/snapback]

400 koster den nok i hvertfall ikke ;)

Neida.. Ja 4000 hørtes litt mye ut, men den er litt dyrere noen steder, og det blir jo også litt ekstra når man skal ha med spill + ekstra kontroller.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har bestandig måtte jobbe for alt jeg skal kjøpe utenom klær. Har kjøpt pc, ps2, alle spillene (utenom et par jeg har fått i gave), gameboy advance, tv, mp3 spiller, lego og mye mer for mine egne penger. Synes selv det er litt rart at jeg har fått råd til alt når jeg ikke har hatt jobb i mer en et halvt år. Har fått 50-100 kroner i uke penger som jeg har spart. Brukte ikke å kjøpe godteri osv.

Til bursdag gave eller julegave har jeg brukt å få 500 kroner eller noe til den verdien fra hver av foreldrene mine og bestemor. Har noen gang fått litt dyrere gave, en jul fikk jeg en el-gitar til 3000 kroner av moren og stefaren min. En annen gang fikk jeg en sykkel til 2000 kroner av moren og faren min og en gang en sykkel til 1500 av moren min (som var overraskende bra i forhold til prisen). Til konfirmasjonen fikk jeg 10 000, noe jeg er fornøyd med. Mange jeg kjenner fikk opptil 40 000.

Merker jeg blir sur når folk jeg kjenner får f eks en ny mobil uten videre, når jeg selv har måttet spare i et halvt år får å få det samme. Jeg tror det at foreldrene mine har vært så pass streng med å gi meg ting har vært veldig bra siden jeg er vant til å måtte jobbe for pengene, som jeg må gjøre senere i livet.

Lenke til kommentar

Jeg får vanligvis alt for mye til jul, men gir ikke egentlig så mye selv... :blush:

Det har seg nemlig slik at foreldrene mine punger ut med store pengesummer til jul og bruker det mot meg og søskenene mine senere ved å si: "Men vi brukte så mye penger til kjøp av julegaver. Nå har vi ikke råd..." Kanskje de burde vurdere å begrense julegaveinnkjøpet, slik at vi kan få råd til andre ting i etterkant... Jeg krever da ikke å få alt jeg ønsker meg heller... :roll:

Endret av DeadEmotion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...