Tullballj Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Har fått meg en Western Digital My Book 500 Gb ekstern hdd til jul. Jeg får ikke installert driveren på datamaskinen. Går det an å laste den ned fra nettet? Kan noen hjelpe meg å finne den eventuelt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hva slags driver tenker du på? Hvilket operativsystem har du? Vanligvis trengs det ingen driver. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Er bare å putte den i USB-porten også skal windows oppdage den og instalere den. Du vil få beskjed når den er ferdig instalert. (Kommer opp en boks i nederste høyre hjørne. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Det som skal komme opp når jeg putter den i kommer opp, men den blir ikke installert. Først kommer det opp "Ny maskinvare funnet" også "Kan windows update koble til for å finne programvare?" Da har jeg prøvd både ja og nei. Så til slutt kommer det opp en veiviser for tilkobling. Installer automatisk eller fra liste. Tar automatisk og da kommer det opp senere. "Kan ikke installere denne maskinvaren" Har prøvd på den nyeste maskinen min også, der går det ikke heller. Jeg har Win Xp på begge. Etter alt står det i en boble på verktøylinjen. "Det oppstod et problem.... maskinvaren vil kanskje ikke fungere som den skal" Jeg finner ikke ikonet til disken på min datamaskin så... Den heter: Western Digital My Book Premium Edition 500GB Endret 25. desember 2006 av NestenUtenkunnskap Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Får den ikke til Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Gå inn i disk management og se om du ser disken der. Ta gjerne et skjermbilde derfra om du finner den. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 "Ny maskinvare funnet" også "Kan windows update koble til for å finne programvare?" Da har jeg prøvd både ja og nei. Så til slutt kommer det opp en veiviser for tilkobling. Installer automatisk eller fra liste. Tar automatisk og da kommer det opp senere. "Kan ikke installere denne maskinvaren" Driveren blir ikke installert av en eller annen grunn. Kontrollere alt det med kabler, usb tilkoplingen osv. Gå i enhetsbehandling og velg oppdater drivern eller søk for nye hardware slik at du får installsjons prosedyre opp på nytt. Deretter skal du velge "ikke automatisk" hele veien, og velge "ikke søk jeg vil installere driveren selv" for da ser du hvilken driver windows oppfatter som passende. Det kan gjøre det litt lettere å forstå what happen's. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå