Gå til innhold

Hvilke supportere mener DU er medgangsupportere?

ZenCo

Anbefalte innlegg

Topic sa det,

Hvilke supportere mener DU er medgangssupportere?

Og ikke minst: HVORFOR?

Etter problem oppstått i tråden i senere tid:

En medgangssupporter er en supporter som holder med det laget som vinner

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liverpool-supporterene rett og slett fordi vi støtter laget vårt i tykt og tynt ;)

7573655[/snapback]

Den tok jeg ikke..

De som heier på både Barca og Chelsea..

Edit: Altså begge lagene samtidig. :)

7576070[/snapback]

Altså, den er jeg litt uenig. Jeg er United supporter, men jeg heier på Barca i Spania, men jeg er ingen fan eller supporter av Barca for det. Om United hadde møtt Barca er det jo ingen tvil om hvem jeg støtter. Samme med Brann i Norge, jeg er ingen Brann supporter, men jeg heier på dem, akkurat som alle fjortizzjenter heier på CR7.

Lenke til kommentar
Liverpool-supporterene rett og slett fordi vi støtter laget vårt i tykt og tynt ;)

7573655[/snapback]

Den tok jeg ikke..

De som heier på både Barca og Chelsea..

Edit: Altså begge lagene samtidig. :)

7576070[/snapback]

Altså, den er jeg litt uenig. Jeg er United supporter, men jeg heier på Barca i Spania, men jeg er ingen fan eller supporter av Barca for det. Om United hadde møtt Barca er det jo ingen tvil om hvem jeg støtter. Samme med Brann i Norge, jeg er ingen Brann supporter, men jeg heier på dem, akkurat som alle fjortizzjenter heier på CR7.

7576101[/snapback]

Fair enough, skjønner hva du mener. Før så heide jeg på flere lag enn Liverpool også, men nå er det bare det som gjelder, så for min del blir det på en måte litt feil og heie på mange lag ute i europa, da de store lagene gjerne møter hverandre et par ganger i løpet av en sesong og sånt.. Det jeg egentlig mente var Barca og Chelsea er jo ganske bitre fiender av hverandre da for å si det sånn, så det blir feil å heie på begge de to.

SasaB har vel en fin liste med lag han er fan av i nesten samtlige ligaer og divisjoner ute i verden..

Edit: Det blei som vanlig ganske rotete, men håper jeg fikk fram det jeg mente for folk..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
banansplitt er ett godt eksempel

7573684[/snapback]

Fortsett sånn og du driter deg bare enda mer ut.

Hva med å argumentere for det du sier, få høre nå?

7576049[/snapback]

Hehe, jeg arggumenterte fr mitt syn i forrige post. Men skal innrømme at jeg nevnte deg fordi du reagerte så voldsomt i Chelsea tråden :)

Min definisjon på medgangsupportere er de som velger seg det laget som er det mest dominerende akkurat da, og du faller under denne kategorien. Men det er som sagt min mening og jeg kommer muligens til å få samtlige ManU supportere her inne på nakken siden 90% av dere hoppet på Scum vogna på 90 tallet da det (nesten) bare var ett lag i PL

Prates imorgen søten ;)

Lenke til kommentar
banansplitt er ett godt eksempel

7573684[/snapback]

Fortsett sånn og du driter deg bare enda mer ut.

Hva med å argumentere for det du sier, få høre nå?

7576049[/snapback]

Hehe, jeg arggumenterte fr mitt syn i forrige post. Men skal innrømme at jeg nevnte deg fordi du reagerte så voldsomt i Chelsea tråden :)

Min definisjon på medgangsupportere er de som velger seg det laget som er det mest dominerende akkurat da, og du faller under denne kategorien. Men det er som sagt min mening og jeg kommer muligens til å få samtlige ManU supportere her inne på nakken siden 90% av dere hoppet på Scum vogna på 90 tallet da det (nesten) bare var ett lag i PL

Prates imorgen søten ;)

7576145[/snapback]

Du spurte meg hvorfor jeg begynte å støtte United i en eller annen tråd, jeg svarte, og plutselig hopper du over på denne tråden og definerer meg som medgangssupporter?

Lenke til kommentar

En medgangssupporter er for meg en som skifter lag å holde etter hvert som serien går. Gjør et lag det bra heier man på det laget, men sekundet et annet er bedre, skifter man igjen.

Heh, traff ett ømt punkt der ja. Med medgangssuporter mener jeg fans som holder med det laget som er aller best i det man "velger" lag. Som 70-80 tallets pool supportere, 90 tallets ManU supportere og Chelsea fansen som kryper frem nå om dagen. Jeg misliker ikke medgangsfans, men jeg ler av de  :)

Og siden dette er en Chelsea tråd, trekker jeg meg ut, men føl deg fri til å lage en topic som omhandler dette. 

God jul, alle sammen!

:xmas:

7569530[/snapback]

*Hentet fra Chelsea-tråden*

Det du sier her er reint bullshit. Er dette riktig kan man i såfall regne meg som en medgangssupporter. Valgte Liverpool da jeg var liten selvfølgelig fordi de var gode. Men at jeg har trofast holdt med laget i over 10 år motbeviser medgangssupporter teorien din. På en måte må man velge lag i begynnelsen og selvfølgelig går man ikke etter det laget som er dårligst fordi man synes synd på dem. :nei:

Lenke til kommentar
En medgangssupporter er for meg en som skifter lag å holde etter hvert som serien går. Gjør et lag det bra heier man på det laget, men sekundet et annet er bedre, skifter man igjen.

Heh, traff ett ømt punkt der ja. Med medgangssuporter mener jeg fans som holder med det laget som er aller best i det man "velger" lag. Som 70-80 tallets pool supportere, 90 tallets ManU supportere og Chelsea fansen som kryper frem nå om dagen. Jeg misliker ikke medgangsfans, men jeg ler av de  :)

Og siden dette er en Chelsea tråd, trekker jeg meg ut, men føl deg fri til å lage en topic som omhandler dette. 

God jul, alle sammen!

:xmas:

7569530[/snapback]

*Hentet fra Chelsea-tråden*

Det du sier her er reint bullshit. Er dette riktig kan man i såfall regne meg som en medgangssupporter. Valgte Liverpool da jeg var liten selvfølgelig fordi de var gode. Men at jeg har trofast holdt med laget i over 10 år motbeviser medgangssupporter teorien din. På en måte må man velge lag i begynnelsen og selvfølgelig går man ikke etter det laget som er dårligst fordi man synes synd på dem. :nei:

7577796[/snapback]

Så enig som det kan gå an. Bare at i mitt tilfelle er det United isteden for lfc.

Lenke til kommentar

7577796[/snapback]

Finnes det slike? Ja, jøss, de er jo selfølgelig medgangssupporter da. Men jeg merer altså at alle som velger lag fordi det er suverent der og da også er medgangssupportere, men hey; det er nok bare meg :)

Lenke til kommentar

7577796[/snapback]

Finnes det slike? Ja, jøss, de er jo selfølgelig medgangssupporter da. Men jeg merer altså at alle som velger lag fordi det er suverent der og da også er medgangssupportere, men hey; det er nok bare meg :)

7578699[/snapback]

Det er jo ikke å komme utenom at mange i den lavere alder velger Chelsea å holde med nå, nå som troféen bare triller inn. Allikevel synes jeg det blir litt drøyt å kalle dem medgangssupportere så lenge de ikke skifter klubb igjen neste måned. Som sagt; på en måte må man velge lag første gang, og selvfølgelig går man ikke etter det dårligste, ei heller går en 7-åring etter den klubben med mest sjel - slik kan man bare ikke forvente av slike smårollinger.

Lenke til kommentar
VIF-supporterne.  13000 medlemmer, mens det kun er en kjerne på rundt 10 000 som stiller opp.  Det underbygges vedrørende synginga - så fort de får en goal i mot blir det dørgende stille.

7579088[/snapback]

Okei.. Vet ikke hvor det innlegget der, jeg ser noe som har noen som helst med medgangsupportere å gjøre.

At "bare" 10 000 av de 13 000 medlemmene stiller opp på hver eneste kamp er jo kjeempe dårlig. Selvfølgelig er det jo noen som er medlem bare for å støtte klubben igjennom å betale medlems avgift vært år. Så har vi de som ikke kan på hver eneste kamp fordi de kanskje har jobb eller bor i bergen for den saks skyld.

Greit VIF vant i 05 sesongen. Men de skuffa totalt i vår delen i år. Men alikevel var det ikke noen spesielt nedgang på tribunen.

Det med at Enga fans ikke synger og er helt gærn på tribunen så fort de får et mål imot seg. Kan du være så snill å fortelle meg hvilken andre klubber som IKKE gjør det? mer en et eksempel.

Lenke til kommentar
Det med at Enga fans ikke synger og er helt gærn på tribunen så fort de får et mål imot seg. Kan du være så snill å fortelle meg hvilken andre klubber som IKKE gjør det? mer en et eksempel.

Vel, for å ta det mer dekkende - synger ikke på lenge når det butter i mot. Kan ikke nevne andre klubber, men supportergrupper i fleng. Kanari-Fansen er som maskiner, synger uansett hvor trått det går utpå matta, og skiller seg ut slik sett. I Europa kan det nevnes supporterne til Nice, Basel, St. Etinne og Rapid Wien m. fl. som lager en elektrisk stemmning, i stor grad uavhengig av resultatet på banen.

Men nå er ikke dette en supporterdebatt, bare dratt litt ut på siden, og jeg er allerde pinlig lei den drøftinga. Men at Enga drar medgangsupportere er det ikke vits og diskutere engang. Naturligvis, hvem gjør ikke det - sikkert bare norske 1. divisjonslag pluss utenlanske bakgårdsklubber blottet for suksess. Selvsagt drar topplagene i kongeriket medgangssupp., men Enga uten sidestykket. Det tør jeg å påstå. Skråsikkert. Det er/var - fenomenet begynner å avta - en "mote" å heie med Enga og melde seg inn i Klanen. "Alle" gjør det, alt fra innebandygutta på Kampen til musikkerene på Sinsen. Med andre ord; det var dønn populært selv for de uten stor interesse for fotball. Når Enga opplevde suksessen fra og med år 2004 dro de en stor bråte med medgangsupportere. Mange gjør det for suksessen skyld, men mange også for å være "urban". Flere folk på de mer rurale strøka av landet, meldte seg inn i Klanen og heier på VIF fordi da blir de liksom "urbane", og bondestausen en saga blott. Våkn opp! Tro dere at dere blir noe mindre "bonde" av å heie med (p)Enga? Nei. Pinlig feil. Det er også noe av grunnen til at Klanen står sterkt på de mer landelige omgivelsene, og sikkert er det en del som ikke har nærliggende interesse for fotballen engang.

Uansett, fenomenet begynner å avta, men det er forstatt en større del medgangsupportere der enn hos andre norske klubber. Det vil jeg påstå. Absolutt.

Endret av Ituca
Lenke til kommentar

IK Start er medgangssupportere selv om jeg er det selv.

I motgang er det ytterst få som holder med Start, mens i medgang er alle med. Når Start spiller dårlig er det få som kommer, mens spiller de bra er det mange som kommer. Det fikk vi vist i for fjor sesong da de hadde fler tilskuere enn tilatt mot Vålerenga. De har aldri gjort dette før.

Folk forlater banen raskt når de er misfornøyde. Husker godt at Tom Nordlie ble spurt overhøytalerne om hva han synes om supporter tallet (som var ganske mye den kampen), han sa at de måtte støtte laget i motgang også og at det var altfor dårlig av Start supporerne.

Du har noen som er ihuga Start supportere i medgang, de tar helt av, men med engang de gjør det dårlig gidder de ikke vise seg fram...

Lenke til kommentar

Tror du har rett i det, Gaston, og jeg har inntrykk av det samme. Men Start-supporterne skal uansett ha all ære for stemningen de har lagd og stadion blir velvillig med. I medgang, som da Start overhøvlet VIF 3-0 i 2005, tok det nærmest av og gåsehudfaktoren var høy gjennom TV-ruta mi. Men når det går trått på matta, er det også veldig matt og seig stemning - tror faktisk Start-supporterne er de som svinger mest utifra situasjonen på gressmatta, i uforsonlig kamp mot Brann-publikummet.

Sett med Start-øyne får vi håpe at at publikum klamrer seg i større grad fast til stadionsetene når Sør Arena (?) innvies. Muligens har kombinasjonen av overprisete billetter på en stadion med slette forhold medført at de fleste prioriterer sofaen isteden.

Endret av Ituca
Lenke til kommentar

Vel, for å ta det mer dekkende - synger ikke på lenge når det butter i mot. Kan ikke nevne andre klubber, men supportergrupper i fleng. Kanari-Fansen er som maskiner, synger uansett hvor trått det går utpå matta, og skiller seg ut slik sett.

7580416[/snapback]

Utrolig hva en får til med stortromme som dundrer 24/7. Den sentrale VIF-fansen er de mest originale og spontane supporterne i Norge spør du meg. LSK-fansen lager lyd, men det er ikke særlig originalt med *bom* *bom* *bom* gjennom hele kampen. De fleste supporterklubber hadde lagd mer lyd vha janitsjar-instrument, men takk gud for at et fåtall har innført det pr idag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...