Rekso Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei! I går prøvde jeg bare å teste om Linux var noe tess å ha på pc`en, derfor bare tenkte jeg at jeg skulle kjøre det rett fra CD/DVD husker ikke hva det var akkurat nå... Men det viste seg å ikke virke. Deretter testen jeg den samme CD/DVD`en på en annen pc uten duel-core. Og da startet Linux med en gang, dette er ikke en av de nyeste utgavene. Den heter så mye som: SUSE LINUX professional 9.2 Kan det hende at den ikke tar støtte for Duel-core? Eller er det noe annet. Får når jeg starter den i den Pc`en med duel-core, får jeg bare opp en feilmelding. Mvh Tuften. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Bruk en nyere versjon, og se hva som skjer Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Det er ikke noe spesiellt som kreves for å bruke en maskin med Dual-Core (de fungerer på samme måte som alt annet), problemet ditt er nok at brikkesystemet eller lignende ikke er støttet. Du nevner heller ikke feilmelding, så hvordan forventer du å få hjelp? Last ned nyeste versjon av SUSE og prøv med den. Lenke til kommentar
joacimot Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 har du p965 chipset og en ekstra sata/ide-kontroller fra jmicron ? da kan det hende du trenger "all-generic-ide irqpoll" som kernelparametre (trenger ikke "all-generic-ide" hvis du bruker kernel 2.6.19 eller ikke trenger ide-støtte).. er bare linux 2.6.19 og nyere som støtter kontrolleren fra jmicron skikkelig, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå