Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fløflekker på upassende steder

Gjest Gjest_Tralla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tralla_*

Som emne tillene sier har jeg fløflekker på noen upassende steder, er det noen måter å å fjernet disse på?

Helst uten å gå til lege

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er legers jobb å se upassende steder hver eneste dag. Er det noen du IKKE skal være redd for å gå til så er det dem.

Ikke prøv deg på noe hjemme kirurgi og ender opp med å drite deg ut å måtte ringe etter ambulanse....DET er flaut det.

Gå til legen...dette er det de gjøre dagen lang!! Og de er 100% profesjonelle.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg ble sendt videre til en hud/føflekkspesialist eller hva nå enn de kaller seg, og jeg fikk beskjed om at jeg kunne fjerne de (ganske store) først når kroppen var utvokst, så jeg måtte komme tilbake ved fylte 18 år. Ved fare for føflekkreft eller noe annet farlig, eller hvis de er små nok, så er det ingen problemer med å få det fjernet.

Lenke til kommentar

Er det mulig å fjerne de uten å få arr?

De legene jeg har snakka med sier det vil bli et arr som kan vise.

Og hvor kjekt er det med et stort arr i fjeset (eller hvor du har de)?

Funker ikke laserbehandling også?

Men det koster vel sinnsykt mye.

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar

Ang. Arr... Kommer helt an på legen og hvor mange sting som blir sydd. En god dermatolog eller plastisk kirurg + mange sting + laserbehandling = megasuksess :)

Når det gjelder det om man kan fjerne føflekker selv så tror jeg ikke det er anbefalt. Husk at føflekker er et virus, det kan komme igjen bare ikke på samme sted. Skal du først fjerne en føflekk så må du få med alt sammen (røttene o.l.), derfor bør det gjøres et kirurgisk inngrep hos en lege.

Som kommende lege vil jeg nå en gang spørre deg om, hva er et upassende sted på kroppen?? :)

Lenke til kommentar
Som kommende lege vil jeg nå en gang spørre deg om, hva er et upassende sted på kroppen?? :)

7581452[/snapback]

La meg svare på den. :)

Den plassen jeg syns det er mest upassende som jeg har nå, er i fjeset.

Jeg har 2 store i panna, og en over og en under munnen.

De blir så midt i fjeset at du kan se hvordan det plager folk du snakker med.

De 2 store i pannen fikk jeg faktisk sommeren 2005. De kom liksom over natten.

Har gått flere ganger til lege for å skjære de vekk, men frister lite med store arr, og laserbehandling er så dyrt.

Lenke til kommentar
Har gått flere ganger til lege for å skjære de vekk, men frister lite med store arr, og laserbehandling er så dyrt.

Du har vært hos lege allerede, men dette er et tilbakevendene problem eller?? I så fall virker dette som om det skulle være vorter. De dukker opp sånn når du minst ønsker det..

Når det gjelder arr så er det som jeg tidligere har sagt, det kommer an på legen, stingene og omstendighetene rundt. Brukes det mange små og fine sting, samtidig som at du er veldig flink til å beskytte arret mot direkte sollys (teiper eller plastrer arrene), så blir arrene veldig fine. Man ser dem nesten ikke :)

PS: Selv om føflekken er stor så betyr ikke det automatisk at arret blir like stort og dominerende. Det er ofte en missoppfatning :yes:

Jeg har faktisk en på tissetassen og på huden mellom fingerne..

...Hvilket ikke går under kategorien "upassende". Intime ja, upassende nei :) Dette kan du lett få hjelp til å fikse, ikke noe problem.

Endret av Mr. Ichkitdze
Lenke til kommentar
Det blir nok ikke arr etter laserbehandling.

7581274[/snapback]

Jo.

blir en hvit flekk rundt den innerste føflekken som blir igjen, som er D.0,5-1mm.

Søskenbarnet mitt har vel en rekord på føflekkfjerning.. :p

66føflekker på 1 dag fjernet han. Altså 66sprøyter på en dag.. Ikke noe for de som blir ille til mote for sprøyer, som feks meg.

Han er forresten 15.

Jeg har en rett ved siden av hofta, midt på siden å faktisk. Like stor som lillefingeren min - Tuppen av fingeren. Er hår i / på den..

Vil ha den fjernet, men ..

Ang vorter ; jeg har hatt 1 stor vorte på innersiden av tommelen, altså på innsiden av hånda. Jeg sleit jævlig med den, for den var så veldig synlig, og tommelen er veldig viktig i "klype effekten" som vi mennesker har, så den var i kontakt med alt som var.

Jeg jobbet som snekker en sommer, da ble jeg drittlei, for den blødde så jævlig hele tiden, og da tok jeg på et vorte plaster som muttern liker å kalle det, lot det vente til nervene ble bedøva, og begynte å pelle den av. Vondt ? Ja, var grusomt helt til jeg kom til kjerna av den, da sa det stopp. Jeg kunne jo ikke begynne å gråte på jobb heller da :p

Jeg gikk med plaster ca 1 mnd-2mnd, bytta mange ganger da, så var den helt hvit, og til slutt så datt hele driten av.. Og tro meg, den var dyyyp, og jeg har en liten grop der den var :p

Men iallefall , kjerring råd ja ! Er ikke alltid den kirurgiske måten er best, en kamerat hadde ekstremt ekkelt mange vorter på hendene, feks 7vorter på den ene hånda.. Han tok fleske svor, ja, fleske svor, som man _vanligvis_ spiser på julaften og smørte det på vortene (han er sjuk som faen vel og merke ) og 3 av de forsvant faen meg ;)

Gal men i dette simple tilfelle, delvis smart :p

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Ang vorter,

Jeg hadde mange vortere på hendene en periode.

Prøvde sånn vortemiddel uten suksess.

Prøvde ising på sykehuset uten suksess.

Prøvde veldig mye uten noen som helst suksess.

Så en dag kom mamma hjem med ei lita flaske med Sølvhai olje.

Smørte det på vortene morgen og kveld i noen dager, så var de vekke i løpet av 2-5 dager.

De bare forsvant som om de aldri hadde vært der. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest fortvila jente

jeg er ei veldig, veldig fortvila jente som ikke vet hva hun skal gjøre.

problemet er det at jeg har over 20 fløflekker i ANSIKTET. :(

alle erter megog kaller meg fløflekktrynet :cry: .

er det en behandling til dette??( uten arr)????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...