AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Prøver på PC nå... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Prøver på PC nå... 7580254[/snapback] He,he du. Da får du det til da. Skal du bruke disken på mac og andre systemer , både lese og skrive, skal du bruke fat32 da. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg har prøvd på pc hele tida, får det heller ikke til i Mac. Får bare feilmeldinger. Samme som jeg har vist tidligere Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg har prøvd på pc hele tida, får det heller ikke til i Mac. Får bare feilmeldinger. Samme som jeg har vist tidligere 7581230[/snapback] Det var en vrang ein. Se på denne siden . laste ned en av de ExtFat32.msi-ExtFat32.zip og bruke. Linken Det er for 2 modeler der Black og silver. Hva er den du har? Endret 26. desember 2006 av wiberos Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Det var en skikkelig vrang en, ja. Men jeg prøver den FAT32 installen nå, sier ifra om det fungerer eller ei. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 It never ends. Enda en feilmelding i rekken. fat32feil.bmp Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 It never ends. Enda en feilmelding i rekken. 7581415[/snapback] Er den svart eller silver den du har ? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Den er svart og er på 120GiB Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Da er det ikke annet enn å prøve seg fram for flerre feilmeldninger nå. Så neste blir følgende: Fra Diskbehandling , som sist, du prøver å lage en partition på 30000MB. Hvis du kommer så langt, velger du å ikke formatere. Dvs, lage partition, gi den bokstav men ikke formatere, slik at vi ser at den er i stand til å skrive noe som helst på disken. Prøve. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Kommer ikke så langt engang. Får samme feilmelding som tidligere, så da er den sikkert kryptert eller noe. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Kommer ikke så langt engang. Får samme feilmelding som tidligere, så da er den sikkert kryptert eller noe. 7581687[/snapback] Du brukte diskpart til å clean disken og det fungerte. Fra diskbehandling derimot, nekter å samarbeide. Det er en del som refererer til usb kabler, strømtilførsel osv. Du kan selvfølgelig undersøke, om drivere dine, via Windows updates er à jour, og i tillegg prøve disken til andre porter, helst ikke front montert. Siden du klarte å fjerne info fra disken via cmd., så burde vel prøves videre der litt. Åpne cmd og skrive ---diskpart.- enter Skrive--- list disk-enter., select disk ? -enter. Skrive ----clean-enter Videre Skrive ----create partition primary size= 4000MB (en liten partition for å prøve)--enter Skrive ---assign letter:X (bokstav som du vet er ledig)-enter Hvis alt går greit Skrive ---Exit-enter Nå kan du skrive format X(bokstaven du har gitt): /fs:fat32. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Diskpart kan ikke opprette den angitte partisjonen... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Nå fikk jeg laget en på 40 MB, men resten av disken blei borte under formateringen av den... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Diskpart kan ikke opprette den angitte partisjonen... 7582703[/snapback] Da kan ikke jeg tenke annet enn at ....hvis det er ikke noe hardware eller driver problem... at du laster ned verktøy fra Western og utføre en "low formatering" på den, eller annet kontroll. Det er den Data lifeguard Diagnostic. Det mye skrevet under de veiledninger der som virker litt "rare" etter min mening, men.... Alt det som er prøvet til nå er da vannlig behandlinger som man utfører med disker. Vis det er så komplisert å forandre partisjon eller file system på en disk, så blir det galt. Og det blir mer vanskelig å gi råd, hvis du må ta i bruk andre formaterings og diagnostic tools, enn de som er tilgjengelig via Windows og produsentens side/anbefalinger, samt vannlig behandling for de fleste brukere, med tanke på garanti og alt det der. Så til slut du burde kanskje ringe leverandøren. Når den klarer ikke å restore en "bin restore file, med produsentens verktøy så blir det feil å prøve andre/tredjeparts saker. Jeg ønsker at du finner løsningen på dette, så vennligst informere seinere om hvordan det går. Lykke til da. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Nå fikk jeg laget en på 40 MB, men resten av disken blei borte under formateringen av den... 7582838[/snapback] Var det bevist en på 40MB? eller var det utilsiktet resultat? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg lagde den i cmd, bad du meg ikke gjøre det tidligere ?! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg lagde den i cmd, bad du meg ikke gjøre det tidligere ?! 7582938[/snapback] Ja men ikke 40MB. 40000MB som er ca 39,...GB. men hvis du klarte en på 40MB og du formaterte den så er det bra det. Gå i disk behandling nå og se der. edit: 4000mb mener da og ikke 40000 Endret 26. desember 2006 av wiberos Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg lagde den i cmd, bad du meg ikke gjøre det tidligere ?! 7582938[/snapback] Ja men ikke 40MB. 40000MB som er ca 39,...GB. men hvis du klarte en på 40MB og du formaterte den så er det bra det. Gå i disk behandling nå og se der. 7583066[/snapback] Eller du kan fra diskpart igjen. skrive -list disk -selct disk det gjelder -skrive --list partition -skrive select partition ? -skrive extend. Hvordan reargerer det? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Det skjer ingenting. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det skjer ingenting. 7583177[/snapback] Uansett, hvis du har klart en 40MB så vil du klare resten. Men under Diskpart kan du ikke få mer en 32GB i fat32. Derfor må du bruke noe annet til det nå. Det er sikkert mye verktøy å laste gratis. Du kan starte med en Windows98 eller Win ME disk og bruke FDISK for å få det til. Til du finner det riktig verkøy kan du prøve å bruke igjen den WD FAT32 formatter og se om det lykkes, eller kan du slette den partiton i Diskbahendling og opprette en ny og prøve å formater i Ntfs, eller lage en partition på 32000MB og formatere i fat32. Hvis du sletter den partition fra diskbehandling eller om du bruke clean igjen og velge size=32000MB og resten er det samme som du har brukt før, og lylkkes med å formatere den så er det bra. Resten av Disken skal du selfølgelig få partitionert, men din ønske er 120GB, dermed må du bruke andre verktøy. Det er hårek her på forumet som kommer med alle slags gratis programm linker, så han kommer sikkert med noe, eller andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå