Gå til innhold

19" widescreen til vanlig laptop?

asist

Anbefalte innlegg

Fikk BenQ FP92W a til jul. (19" widescreen LCD) På laptoppen jeg skal bruke den på har jeg 1400x1050, dvs. at det er en vanlig skjerm (ikke wide). Problemet mitt ligger i å sette rett oppløsning på den nye widescreenskjermen (1400x900), jeg får kun opp valg som er beregnet på vanlige skjermer (1400x1050 f.eks.) Har ati mobility radeon 9700.

Noen som aner hvordan jeg kan få fikset dette, og om det vil funke å kjøre forskjellig oppløsning og aspectratio på to skjermer fra samme maskin? Bør jo nesten det, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vanlig skjerm på min laptop og widescreen på ekstern, så det skal gå helt fint.

Er ofte litt rot med to skjermer, prøv å oppdatere driverene til skjermkortet, og å boote maskinen med den ekstern skjermen påslått.

Du kan også selv legge inn 1400x900 om det ikke dukker opp som valg, har gjort det selv, men husker ikke hvordan.

Lenke til kommentar
Med powerstrip kan man definere sine egne oppløsninger, prøv det :)

7573316[/snapback]

har prøvt en del her nå uten hell.. får laget en egen *.inf fil, men virker ikke som om skjermkortet tar hensyn til det. for forsåvidt heller ikke oppdatert skjermkortet. "ati sier bare: please contact your notebook manufacturer for updates. My ass!"

vakje lett dette her. noen som kjenner til ati mobility radeon 9700 med to skjermer, hvorav en er wide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...