klilleng Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Tenkte å bygge meg en ny PC i løpet av januar. Utgangspunktet er å få en så stillegående, luftkjølt, maskin som mulig, og kabinettet blir et naturlig sted å begynne.. Ønsker: * Vanlig tower-design. * God plass til kabler, etc. Mitt nåværende Lian Li 6070 Scand er litt i trangeste laget. * Minst 3 stk 5,25" brønner. * Minst 4 stk harddiskplasser. * 120mm vifteplass i front til å kjøle diskene. * 120mm vifteplass bak. * Ingen flere vifter er nødvendig (topp, sidedør, whatever er overflødig), unntatt i PSU. * Vibrasjonsdempet og mest mulig støydempet! Kan eventuelt montere noe lydisolering selv, men da bør det finnes noe slags kit e.l., og være god plass til det. * Et kurant, stilrent utseende. Øvrige komponenter blir nok et C2D system med passivt kjølt skjermkort, to stillegående 120mm vifter, og ellers det vanlige. En stillegående PSU er også nødvendig, men der kan jeg evt høre i PSU-delen av forumet. Noe som hadde vært veldig greit, var å kombinere CPU-kjøler og bak-vifte, slik at man kunne greie seg med én 120mm vifte der. Hvis det finnes noen sånne løsninger er det av stor interesse. Prisklasse helst under 1500, men kan strekkes til 2000 hvis det finnes noe som er virkelig bra. Over 2 lapper blir for drøyt. Noen tips? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCV1000B&mcat=c134 denne har jo veldig bra kjøle egenskaper, men er ikke så stille. jeg syntes den er veldig fin, og er jo på tilbud ellers har jo lian li mange fine kabinetter Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCV1000B&mcat=c134denne har jo veldig bra kjøle egenskaper, men er ikke så stille. Ok, men siden stille var en av de viktigste egenskapene, så blir det jo ikke så veldig godt valg. ellers har jo lian li mange fine kabinetter 7575884[/snapback] Ja det har de. Jeg lurer på om noen har noen konkrete tips som oppfyller ønskene mine. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Må si dette frister hittil: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pca10b&mcat= Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 veldig fint kabinett det der, men til den prisen?? og om du har hovedkort med heatpipes kan du få problemer med det, siden hovedkortet monteres opp ned i det kabinettet. og har du behov for løsning med hovedkort festet? syntes lian li har flere kabinetter som er fine som ikke koster så ekstremt mye! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 veldig fint kabinett det der, men til den prisen?? og om du har hovedkort med heatpipes kan du få problemer med det, siden hovedkortet monteres opp ned i det kabinettet. og har du behov for løsning med hovedkort festet? Monteres hovedkortet opp ned? Tror ikke det. Uansett tror jeg ikke Intel Bad Axe 2 (som er det jeg tenkte å skaffe) har heatpipes. syntes lian li har flere kabinetter som er fine som ikke koster så ekstremt mye! 7592652[/snapback] Har ikke funnet noe Lian Li som kan måle seg med dette. Men jeg er åpen for andre forslag. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 sorry, så feil. hovedkortet monteres "riktig vei". er enig i at kabinettet er ekstremt fint, men kommer jo ann på penga da! har du råd, så oser det jo kvalitet av det kabinettet der! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 sorry, så feil. hovedkortet monteres "riktig vei". er enig i at kabinettet er ekstremt fint, men kommer jo ann på penga da! har du råd, så oser det jo kvalitet av det kabinettet der! 7592849[/snapback] Man har ikke råd, man tar seg råd. Klart det er dyrt, dessverre, men når jeg har såpass sære krav så må jeg tydeligvis betale for det.. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Antec P150. Jeg har to maskiner, en basert på Lian Li PC7 og ett basert på Antec P150. Førstnevnte er støvsuger i forhold, selv om begge er utstyrt med vifestyring, stille vifter og zalman kjøling på PSU og GPU. Obs på PSU, den er 430W, nok til et vanlig system, men ikke til monsterskjermkort som 7900GTX eller 8800GTX. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hva med thermaltake soprano? Kobler du ut 90mm vifta i sidedøra og bare bruker 120mm viftene framme og bak, så er det veldig stillegående, er romslig og ser pent ut også. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 om du kan ta deg råd til kabinettet, blir du nok garantert fornøyd! likte lian li bedre enn antec, og at det i tillegg følger med PSU. go lian li Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Hva med thermaltake soprano? Kobler du ut 90mm vifta i sidedøra og bare bruker 120mm viftene framme og bak, så er det veldig stillegående, er romslig og ser pent ut også. 7593004[/snapback] Synes ikke det så så veldig romslig ut, men. Likte godt den løsningen Lian Li kabinettet hadde, med diskene nederst i en egen avdeling. Ordnung muss sein! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Thermaltake Shark. PLasser plexi bak gitteret så støy ikke kommer ut, og eventuelt støydemping utapå der igjen. Det er slik dør forran, og når den er igjen slipper det ikke mye støy ut. Har dette selv og er kjempe fornøyd, kan kun høres bak ved psu der. Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Har du funnet deg et kabinett Lenke til kommentar
toretors Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Antec P150 må da være i blinken http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=81500 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Har du funnet deg et kabinett Blir antakeligvis Lian Li PCA10B hvis noen får den på lager snart.. Litt usikker på hvor "støydempende" det faktisk er, men likte de innvendige løsningene godt. Antec P150 må da være i blinken http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=81500 7633093[/snapback] Mulig jeg er sær, men jeg synes for det første det blir for trangt/lite, og jeg vil helst ha et svart kabinett. Endret 3. januar 2007 av klilleng Lenke til kommentar
lavik Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Har du funnet deg et kabinett Blir antakeligvis Lian Li PCA10B hvis noen får den på lager snart.. Litt usikker på hvor "støydempende" det faktisk er, men likte de innvendige løsningene godt. Antec P150 må da være i blinken http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=81500 7633093[/snapback] Mulig jeg er sær, men jeg synes for det første det blir for trangt/lite, og jeg vil helst ha et svart kabinett. 7633289[/snapback] Dersom ikke størrelsen er avgjørende finnes dette i svart/sølv også, men da til en rimeligere penge uten PSU - se Antec SOLO i prisguiden. Se evt. flere bilder hos Antec Endret 3. januar 2007 av lavik Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Dersom ikke størrelsen er avgjørende finnes dette i svart/sølv også, men da til en rimeligere penge uten PSU - se Antec SOLO i prisguiden. Se evt. flere bilder hos Antec 7633361[/snapback] Prisen er utvilsomt hyggeligere enn Lian Li kabinettet. Men innvendig er det ikke noe større enn PC6070 som jeg har fra før.. Og da forsvinner litt av vitsen. Lenke til kommentar
nAD Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hva med Antec Performance P180, fås også i svart. Skal selv handle dette kabinettet når jeg skal bygge meg ny maskin.. Endret 4. januar 2007 av nAD Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hva med Antec Performance P180, fås også i svart. Skal selv handle dette kabinettet når jeg skal bygge meg ny maskin.. 7638826[/snapback] Den der og noen støydempingsmatter, da har du en stilren og stille maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå