Gå til innhold

Opprette topic om wow private servere

Anbefalte innlegg

I en tråd der private world of warcraft servere blir nevnt sier moderator "stenges på grunn av åpenbare grunner".

Private wow servere er ikke piratkopiert materiale, altså det er ikke warez. Brudd på åndsverkloven, annen norsk lov, copyright etc er det heller ikke. Cracks, serialer og keys er heller ikke innblandet her. Så det er ingenting i Diskusjon.no's retningslinjer som sier at dette ikke er lov å ta opp på forumet. Dere kan heller ikke bruke norsk lov som agrumentasjon mot dette emnet.

Så det jeg lurer på er om jeg kan få lov til å starte ett emne på wow-forumet der vi kan diskutere erfaringer fra uoffisielle servere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er IKKE tillatt å lage en privat server, uansett hva du måtte påstå. Jo, det kommer under åndsverkloven. Det er Blizzard sitt produkt, og det er krevd av EULA-en deres at du betaler en månedlig avgift for å spille det.

Ferdig med den saken, du har ikke knekt systemet på noen som helst måte om du tror det.

Lenke til kommentar
Det er IKKE tillatt å lage en privat server, uansett hva du måtte påstå. Jo, det kommer under åndsverkloven. Det er Blizzard sitt produkt, og det er krevd av EULA-en deres at du betaler en månedlig avgift for å spille det.

Ferdig med den saken, du har ikke knekt systemet på noen som helst måte om du tror det.

7573826[/snapback]

Hmm..hva om jeg betaler den månedlige avgiften og lager meg en privat server ?

Hvilket punkt under åndsverkloven er det du mener ?

Lenke til kommentar

jeg er ikke så sikker på om dette bryter med åndverksloven, men derimot bryter dette med eula'en til blizzard. Diskusjon rundt kopiering og brenning av ting&tang blir også ofte stoppet - tiltross for at man ifølge norsk lov har rett til å ta private kopier. Det er også lov å omgå sperrer som hindrer avspilling på et medium (knekke drm o.l.).

Det er ikke noe nytt at diskusjon.no er strengere enn den norske lov, og som forumbruker er det lite du kan gjøre med det! Like greit å akseptere reglene synes nå jeg...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...