Hyper Ado Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hei. Vet ikke helt om denne skulle hvert under prog. eller lagringsmedier, men satser på at dette er rett... Det har i det siste hopet seg opp masse filmer som er (bitte litt) større enn 80 min. cdene mine. Kjøpte derfor noen 90+ CDer for å få brent disse ut. Problemet er at når jeg skal brenne dem ut (bruker nero 5.5.9.17) sier programmet at disse også er for små :sad: Brenneren er en plextor 24x brenner (pxw2410ta for å være nøyaktig) med siste firmware. Denne brenneren er nevnt som kompatibel bak på cd-coverene til 90+ cdene. Hva gjør jeg galt? (har satt opp overburn funksjonen til 90 min også) På forhånd takk :smile: Lenke til kommentar
Destro Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Det blir vel med overburn. http://www.Overklokking.no tror jeg har laget en artikel angående brenne cd fra 80-90min :wink: se der. hvordan du skall gjøre det. Baklager vis jeg var for rask ute leste ikke hele spørsmålet før jeg svarte men vil anta at du finner svaret i den artikkelen som jeg peket til :wink: lykke til _________________ Just admit you're a freak :wink: [ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-11-22 15:49 ] Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 du må bruke disc-at-once og ikke track-at-once, da vil du få opp et spørsmål om du vil overburne når brenninga starter Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg skjønner ikke... Jeg lasta ned firmware og satte på overburn (disc-at-once). Likevel virker det ikke..... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hyper Ado Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Takker for kjappe svar!!!! men desverre... får d ikke til. etter å ha sporet opp guiden å fulgt denne slavisk (så lenge d gikk)kom jeg fram til at alt dette hadde jeg gjort tidligere. D virker bare ikke... men ser at nero kaller brenneren min PX-W2410A (uten t). Har jeg med min vanlige flaks fått en spiller som ikke takler overbrenning?? Ved feilmeldingen om ikke nok plass, spytter den ut CDen, ikke venter og kommer med en annen melding (den om eget ansvar dillet).... Hvorfor d? På info sier nero at cd-en "bare" er på 703 mb.. (vanlig 80 min) betyr det at den ikke klarer større cd-er? Vil tømme harddisken min snart... (uten å ta maskinen med til en kamerat med DVD brenner) Håper noen vet hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
Hyper Ado Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 Sorry fikk det endelig til :smile: Var rett å slett Wizarden til nero som "overkjørte" disk-at-once settingen min :sad: Takker å bukker for all hjelp!! [ Denne Melding var redigert av: Hyper Ado på 2002-11-22 19:41 ] Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hmmm... jeg får det fremdeles ikke til... det står på disc-at-once på nero men det går uansett ikke. Wizarden.. hvordan skal man komme seg unna den når man skal brenne? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 HW.no har jo hatt en guide på detta -> http://www.hardware.no/guider/overbrenn/ Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 jeg har gjort allt det der Lenke til kommentar
aron Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Har du lest http://www.hardware.no/guider/overbrenn/ nøye, siste avsnitt feks? Det henvises ikke til noen wizards i denne artikkelen, kun manuelt oppsett... Har du testet andre fabrikat plater? [ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-23 12:11 ] Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 jeg har gjort allt i hardware guiden men det går ikke. Noen sa at wizarden i nero ødela det så kanskje jeg må "negradere" neron min? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg får ikke brent MMore 90min CD'er med NEC 9100A brenneren min. Den støtter overburn (89:59). Windows/nero/EACD tror det er 80MB CD'er, og de tror 8X er max fart. Utrolig irriterende. Sitter med en 10pk jeg ikke kan bruke... Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg har også den NEC brenneren du har geezus. Den klarer ikke å overbrenne MMORE 90min cdr UANSETT. Den stopper å brenne på 80mb. Så alle med den brenneren IKKE kjøp mmore 90min plater. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Har du prøvd andre CD'er enn Mmore? Den skal jo støtte brenning av cd'er opptil 89:59 Lenke til kommentar
doofus Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Sjekk ut http://www.mmore.com/com/frameset.asp der finner du også en guide. Doofus Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 16:08, skrev foilltank:jeg har gjort allt i hardware guiden men det går ikke. Noen sa at wizarden i nero ødela det så kanskje jeg må "negradere" neron min? Tror man slår av Wizarden i menyen Hjelp->Wizard (eller no...) Lenke til kommentar
JonV Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg har Yamahaa CRW F1 brenner. den takler heller ikke Mmore90 min plater. har også slavisk fulgt guiden på HW.no og Mmore sine sider. frustrerende når jeg har en spindel med 25 plater jeg ikke får brukt. Har oppdatert Firmware på brenneren og den sier at den støtter Overburn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå