Gå til innhold

Et DVD-brenner problem (LØST)

Kanyee

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk ny DVD-brenner til jul, og installerte den på morgentimene idag. Fikk liv i brenneren, og begynte automatisk skanning etter kanaler. Da den hadde passert 100 %, hadde jeg mottatt rundt 18-19 kanaler. Inkludert var TV2, Nrk 1 og 2, TV Norge, TV3. Alle de normale kanalene. Derimot selve grunnen til at jeg ønsket meg DVD-brenner var for å ta opp fotballkamper på Canal+ kanalene. De fikk jeg derimot ikke med under den automatiske skanningen. Har koblet min Canal Digital dekoder til DVD-brenneren gjennom en Scart-kabel og antenne.

Det virker som den ikke tar opp de digitale sendingene :hmm:

Alle kanalene er der, bortsett fra Canal+ kanalene. DVD-brenneren tar opp bare de analoge kanalene.

Så spørsmålet mitt er hvordan og hva jeg må koble for å motta de digitale signalene på DVD-brenneren min. Det er enormt viktig at jeg finner det ut innen idag, og jeg er evig takknemlig for alle svar :yes:

Endret av Kanyee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke forvente at du finner slike kanaler sånn uten videre. Det gjør du ikke på en vanlig TV heller, du trenger en dekoder, en SCART kabel, og på TVen må du velge extern inngang.

Tislvarende på opptakeren. Du kobler en SCART kabel fra dekoder til opptaker. Så må du velge extern inngang (kan hete noe sånt som L1/AV2). Da får du den kanalen du har valgt på dekoder.

Lenke til kommentar

Tok noen bilder, hvis det hjelper noe mer. Har massevis av scart-kabler, så det er ikke noe problem. Jeg skjønte ikke helt hva du mente, Hårek :hmm: Kan du utdype litt, etter å ha sett bildene?

DVD-brenneren:

p1010530om2.jpg

DVD-brenneren litt nærmere:

p1010531ac2.jpg

p1010532fd5.jpg

Canal Digital dekoderen min:

p1010533mq6.jpg

p1010535ft5.jpg

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...