Gå til innhold

Kjøpe Røde Videomikrofon

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg vil kjøpe meg en Røde VideoMic, som jeg regner med er god.

Men dessverre så har ikke Foto og Video Nett den inne, og lagerstatusen er ubekreftet.

Noen som vet om en plass denne selges, og er den god? Jeg antar den vil overraske stort ettersom jeg bare har standard mikrofonen på mitt NV-GS180 :D

Redigert; glemte dobbel konsonant :p

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Heisann,

Jeg vil kjøpe meg en Røde VideoMic, som jeg regner med er god.

Men dessverre så har ikke Foto og Video Nett den inne, og lagerstatusen er ubekreftet.

Noen som vet om en plass denne selges, og er den god? Jeg antar den vil overraske stort ettersom jeg bare har standard mikrofonen på mitt NV-GS180 :D

Redigert; glemte dobbel konsonant :p

7572952[/snapback]

tabs.no har den. Ja, den er god. Mye bedre enn standard mikrofonen ja.

Lenke til kommentar

post-108536-1167505636_thumb.jpg

Dæsken. Der er`n. Må prøve å finne ut om den selges innaskjærs. Noen tips?

7592063[/snapback]

Sjekk www.fotovideo.no kanskje?

7593132[/snapback]

Jeg hadde samme problemet med ne Panasonic NV-GS 35. Manglet blitz-sko men hadde mic-inngang. Endte med at jeg lagde en som passet kameraet. Fant en rusten murerspade der jeg risset opp en firkant og slipte ut med vinkelsliper. Fant så rundstang til en gammel badekarfront som jeg satt i en skrustikke, varmet opp med gassbrenner og bøyde til. Brukte en diger mutterskive som jeg slipte til som blitz-sko, og sveiste dette sammen og spøytet på litt lakk. Litt jobb, men en mulighet. Denne passet nå sammen med Velbon sitt stativfeste. :)

Endret av 2Olav
Lenke til kommentar
Okei!

Tusen takk for hjelpen :D

7612780[/snapback]

Eventuelt kan du legge noe mer penger i det og gå for Røde NTG2. En shotgun-mic med batteriforsyning. Denne kan du feste til det meste av mikrofonholdere, eventuelt kjøpe en bom m/feste for denne type mic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Okei!

7612780[/snapback]

Eventuelt kan du legge noe mer penger i det og gå for Røde NTG2. En shotgun-mic med batteriforsyning. Denne kan du feste til det meste av mikrofonholdere, eventuelt kjøpe en bom m/feste for denne type mic.

7640352[/snapback]

Og plutselig så blir det enda mer penger. Da må han ha en XLR-adapter også, som koster over 1000 kr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Okei!

7612780[/snapback]

7640352[/snapback]

Og plutselig så blir det enda mer penger. Da må han ha en XLR-adapter også, som koster over 1000 kr.

7642737[/snapback]

Man kan aldri betale nok for god lyd, og den totale summen av disse produktene er ikke å regne for en shitload av penger. Han nevnte ikke noe om hvor mye han ville ut med. Og uansett må han ikke ha XLR-adapter, han kan enkelt og greit kjøpe en XLR til minijack-kabel. Så lenge man har batteri i mic'en, så er det ikke noe umiddelbar nødvendighet med dette adapteret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Okei!

7612780[/snapback]

7640352[/snapback]

7642737[/snapback]

Man kan aldri betale nok for god lyd, og den totale summen av disse produktene er ikke å regne for en shitload av penger. Han nevnte ikke noe om hvor mye han ville ut med. Og uansett må han ikke ha XLR-adapter, han kan enkelt og greit kjøpe en XLR til minijack-kabel. Så lenge man har batteri i mic'en, så er det ikke noe umiddelbar nødvendighet med dette adapteret.

7725258[/snapback]

Med en slik kabel blir ikke akkurat lyden den samme da. Minijack er for eksempel ubalansert.

Lenke til kommentar

Med en slik kabel blir ikke akkurat lyden den samme da. Minijack er for eksempel ubalansert.

7726137[/snapback]

Så sant, så sant, men det blir uansett bedre enn med intern mikrofon. Adapteret kan man gå til innkjøp av ved en senere anledning, det er tross alt ikke så forbaska dyrt.

Bedre med en god mikrofon med en litt crappy kabel enn en generelt crappy mikrofon syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Så sant, så sant, men det blir uansett bedre enn med intern mikrofon. Adapteret kan man gå til innkjøp av ved en senere anledning, det er tross alt ikke så forbaska dyrt.

Bedre med en god mikrofon med en litt crappy kabel enn en generelt crappy mikrofon syns nå jeg.

Det er nettopp det som er poenget.. Det blir jo tross alt sikkert meget god lyd i forhold til den interne. Vell å merke er ikke kameraet HDV heller, så proft blir det aldri.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er poenget.. Det blir jo tross alt sikkert meget god lyd i forhold til den interne. Vell å merke er ikke kameraet HDV heller, så proft blir det aldri.

7726597[/snapback]

Det ble jo litt digresjon dette. Jeg tror det opprinnelige poenget mitt kun var at Røde har noen bra mik'er til gode priser. Anyways...

HDV er jo ikke ensbetydende med proffesjonalitet? Kommer langt med bra lyssetting og rent tekniske og kunstneriske erfaringer, og da har ikke oppløsningen så mye å si.

Man kan lage knall ting med et miniDV-kamera også, og dra nytte av den kornete kvaliteten. Absolutt. Men alt til sin tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Aldri snakket om at den interne mikrofonen er bra heller. Jeg vil tro at VideoMic til hans formål. Det er tull å kjøpe en NTG-2 når du ikke har et kamera med XLR innganger, og ikke vil kjøpe en XLR adapter heller. Da får man bare drittlyd og støy. Skal man ha en XLR mikrofon til kamera med minijack inngang så kjøper man en XLR adapter.

Lenke til kommentar
Aldri snakket om at den interne mikrofonen er bra heller. Jeg vil tro at VideoMic til hans formål. Det er tull å kjøpe en NTG-2 når du ikke har et kamera med XLR innganger, og ikke vil kjøpe en XLR adapter heller. Da får man bare drittlyd og støy. Skal man ha en XLR mikrofon til kamera med minijack inngang så kjøper man en XLR adapter.

7728234[/snapback]

Det var bare et tips, that's all. Og det er vel igrunn ikke blitt sagt noe om at han ikke vil kjøpe et adapter.

Nå lar vi denne tåpelige diskusjonen ligge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...