Sir LuckyNr7 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg har to maskiner stående her, hvis jeg kobler en krysset kabel mellom maskinene å laster over filer mellom maskinene får jeg hastighet oppimot 10Mbyte i sek (Firewall Disable). men hvis jeg kobler miskenene gjennom en switch får jeg ikke tilgang til noen av maskinene, men bruker jeg FTP (via switch) får jeg lastet over filer, men hastigheten er kun det jeg har i båndbredde, 6000\500, altså 500 Kb opplasting. er det noen som kan gi meg en forklaring på dette? BTW - det er windows XP pro på den ene, Linux på den andre, linux blei lagt inn etter disse problemene, det var xp pro på begge. under forsøkene Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 kan være windows som har problemer med og komunisere med linux? når du hadde windows på begge maskinene prøvde du og kjøre veiviseren for hjemmenettverk? Lenke til kommentar
Sir LuckyNr7 Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg byttet til Linux for å prøve det istede for xp, men linux skjønner jeg lite av enda, men forsøkene gjore jeg da windows var lagt inn... Jeg har prøvd å kjøre veiviseren, men det hjalp ikke noe som helst Lenke til kommentar
hmm Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 du har vel en isp som gir ut flere ipadresser, så når du kobler alle maskinnene i switchen får dem bare en egen ekstern ip av isp'en hver, da blir det sånn som du sier, en switch er en switch, har du ingen router? da funker det Lenke til kommentar
Sir LuckyNr7 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Isp - Ikke helt sikker på du mener med det, men switchen gir ut automatisk eksterne ip`er ja.... men det er jo bare å lage egen ip til FTP serveren. Router kan jeg få tak i, men har ikke det i øyeblikket, men mener du at hvis jeg kobler alt via en router istede for switch blir hastigetene fikset på lokal overføring? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 ISP = Din nettleverandør (internet service provider) Den switchen din er 'på internett' med de eksterne ipadressene. Det forklarer hvorfor hastigheten er begrenset til din upload. Bruker du router kan du i tillegg kommunisere lokalt med 10, 100 eller 1000Mbit avhengig av hva slags utstyr du har. Lenke til kommentar
Sir LuckyNr7 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Er det riktig av meg å forstå det sånn at hvis jeg bytter til router skal jeg få hastighet oppi det nettverkskortet mitt støtter 1Gbit mellom maskinene lokalt ved å angi faste iper i router lokalt? å samme iper i FTP Programmet på begge maskinene som angitt i router? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Da må du i såfall skaffe deg en gigabit router f.eks: http://games.dlink.com/products/?pid=370. Lenke til kommentar
Sir LuckyNr7 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Beklager, var ikke helt våken da jeg svarte på den, er det så at jeg skal få hastighet lik den routeren klarer å levere? samt nettverkskortene har like høy eller høyere hastighet..? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Beklager, var ikke helt våken da jeg svarte på den, er det så at jeg skal få hastighet lik den routeren klarer å levere? samt nettverkskortene har like høy eller høyere hastighet..? 7585548[/snapback] Det stemmer Lenke til kommentar
Sir LuckyNr7 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå