Gå til innhold

Ødelagt blitz på Nikon D80, pris for rep.?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg kjøpte et Nikon D80 23.des som desverre falt i gulvet på juleaften. Desverre så er festet til blitz og blitzen i seg selv i uorden. Hele blitzen må byttes.

Det jeg vil spørre om her, er om noen vet hvor lang tid det går for å reparere dette og eventuelt om noen vet sånn ca hvor mye dette kan koste.

På forhånd takk for hjelpen

Mvh

Kjartt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med rep av Nikon er at det tar lang tid. Gjerne 5-6 uker :(

Hadde et d70s inne i sommer og etter 6 uker oppgraderte jeg til d80, da jeg ikke orket vente lenger :)

Kostnad har jeg ikke snøring på. Men er det slik at du ikke får på en sb 600 eller 800? For den innebygde blitsen suger når du får prøvd skikkkelig blits...

Lenke til kommentar

Var det jeg var redd for ja....5 - 6 uker er gøy når en har nytt kamera som vil brukes :no:

Kan fint montere på en ekstern blitz vil jeg tro, ingen deler som er løse eller mangler. Men får ikkje blitz fra kamera nå, og festet til selve blitzen er ikke helt i orden (litt skjevt og tregt)

Mvh

Kjartt

Lenke til kommentar

Det er nok lurt, men føler alikevel at alt må være i orden.

Så til min forargelse at det er en mørk flekk i søkeren når jeg skal ta bilder. Denne flekken vises ikke på bildene men kun i søker feltet.

Kan det være lurt å levere inn kamera til nikon direkte eller å gå gjennom elkjøp (hvor det er kjøpt)

Lenke til kommentar

Skjønner at du føler alt må være i orden.

Jeg hadde levert det der du kjøpte det pga garanti :)

Uansett leverte jeg mitt inn via forhandler og dessverre er det ikke der det tar tid, men det tar tid hos de som reparerer Nikon.

Lykke til.

Kjøpte en sb 600 her om dagen og angrer ikke et sekund!

Du får ekstremt mye bedre bilder, når du kan kontrollere lyset.

Lenke til kommentar

Den var kjip :(

Når jeg hadde kamera på service tok det under 3 uker, også fikk jeg lånekamera 2 av de ukene. Det var snakk om en garanti sak da. Har man krav på lånekamera når det er selvforskyldt også? Skader ikke å spørre ihvertfall.

Edit: Den mørke flekken i søkeren er sikkert støv på speilet. Ikke farlig, og kan fjernes med litt luft. Ikke blås med munnen, da setter det seg kanskje fast.

Endret av Blurpy
Lenke til kommentar
Kjøpt deg en ekstern blits.

Du vil aldri angre.

Bruker min interne så og si aldri :)

7572709[/snapback]

Jeg vil si du bommer en del på poenget her Oivind. Om du ikke har en funksjonell blitz fra kamerahuset mister du f.eks muligheten for trådløs styring av slaveblitz direkte uten kjøp av sender. Og uansett er kombinasjon av intern blitz og blitz nr.2 ofte bedre enn kun en blitz stående på kamera.

Lenke til kommentar

Jeg innrømmer å ha mye å lære. Men opplevde i dag igjen at blits direkte på gir rompe bilder. Med sb 600 på mitt kamera pekende rett opp i taket fikk jeg langt bedre bilder en blits rett på. Og med intern går lyset rett på.

For min del er jeg ikke i nærheten av så proff som de fleste her inne. Og kameraet blir brukt av alle i familien. Ved å sett blitsen rett opp, kan så og si alle ta bra bilder uten kunnskap :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...