Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har bestillt bredbånd fra NextGenTel nå. NTNU-tilbudet på 2Mbit linje. Vi er to stykker som skal dele på abonnementet, han bor i 2. etg og jeg bor i kjelleren og vurderer derfor å montere ett trådløst nettverk.

Jeg har gratis trådløst nettverkskort gjennom skolen (IEEE 802.11. tror jeg)

Jeg trenger dermed antagelig kun en basestasjon. Er alle disse stasjonene bra nok til å utnytte 2Mbit-linje? Er kortet mitt bra nok for 2Mbit? Går det an å koble maskinen til han i 2. rett på basestasjonen ved hjelp av kabel slik at han slipper å kjøpe trådløst kort? (Har kun stasjonær PC)

Hvor mye koster sånn cirka det utstyret jeg behøver, i forhold til alternativet (Hub og ca 15m kabel?)

Takker for svar! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Quote:

Den 2002-11-22 16:38, skrev mascot:

2etasjer kan være killer for mange aksesspunkt.

Jeg har basestasjonen i kjelleren (D-link 614+)og når jeg sitter i 2. etasjen har jeg fremdeles "excellent" kontakt.

Har en Compaq Evo N600c m/ integrert trådløst nettverkskort.

//sindre

[ Denne Melding var redigert av: sindres på 2002-11-22 20:22 ]

Lenke til kommentar

kjøp en D-link med støtte for 22 Mbps, den har betraktelig bedre rekkevidde en 11 Mbps, teoretisk med 11 Mbps skal vel klare en 4 Mbps så det skulle nok gjøre susen uansett. børe sørg for å skaff et 22 mbit WLAN PCI kort

Men det kommer jo også an på bruken, renger med at det vil suse en god dose gjennom den 2 mbit linja, og da er det ganske greit med 100mbit nettverk hjemme, jeg har en D-Link DI 713P Wireless Gateway, den har innebygget switch.

Til switch har jeg koblet stasjonær. Trådløst er 2 bærbare +alle besøkende. Det funker utmerket med trådløs, men er allerede dårlig dekning 40 meter unna, men det er nok mest fordi d-linke er meget dårlig strategisk plasert

Lenke til kommentar

Siden du allerede har nextgentel routeren vil jeg anbefalle deg et aksesspunkt istedet.

Uansett så kommer det ann på om du har tenkt å flytte litt på maskinen eller holde den i ro. Hvis du skal holde den i ro vil det være bedre med en switch/hub og den lengden kabel du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...