Gå til innhold

Huser Thermaltake Matrix VX 8800GTS?

Anbefalte innlegg

Hei, nå er pengene på plass, har plukka ut de delene jeg skal ha, med untak av kabinett. Og PSU og HK også, for den saks skyld, men det tar jeg evt andre steder.

Jeg lurer rett og slett på om kabinettet i emnetittelen har plass til 8800GTS.

Eventuellt om Lian Li PC7BSCANDV2 har plass.

Noen som vet noe?

Har slik jeg ser det to valg.

Valg nr. èn: Thermaltake Matrix VX

Koster meg: 695kr

Valg nr. 2: Lian Li PC7BSCANDV2

Koster meg: 895 + frakt

Lian Li kabinettet har en ekstra vifte på sidedøren som kan være kjekk, dessuten er det sikker mye bedre kvalitet og mye bedre termisk.

Hadde det vært så greit at det bare var de 200 kronene, så hadde jeg slått til, men i og med at frakten kommer i tillegg, så kan det fort bli snakk om 500kr.

Hva tar NetShop og Microplex i fraktkostnader for et sånn kabinett tror dere?

Vil det koste meg noe ekstra i frakt hvis jeg slenger på en strømforsyning eller noe anna tilbehør?

Kunne godt fått synspunkter på viftekontroller\temperaturovervåkere.

Tenkte først på Thermaltake Hardcano, men en jeg kjenner har en som gikk i stykker etter ganske kort tid.

Etter jeg så Lian Li kabinettet så jeg at Lian Li hadde en liknende dings. Litt mer stilren og enkel, men uten mulighet til å justere viftehastigheter manuellt :S

Virker litt merkelig igrunn.

Nå ble det kanskje litt mer enn jeg hadde planlagt å spørre om her, men jeg håper dere kan ta dere tid til å hjelpe uansett.

Er veldig glad for erfaringer med kabinettene og andre gode innlegg!

Er siste dag på denne PCen i dag, bruttern skal ta over, så jeg må midlertidig bruke en 400MHz IBM uten skjermkort. Det funker dårlig til spill, så må derfor få bestillt ny PC så fort som mulig!

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800GTS er ikke større enn et X1950XTX, så det skal være god plass til det i de fleste kabinetter.

Når det gjelder kabinetter sendes de som eget kolli uansett, så hvis du skal få nettbutikken til å sende strømforsyning med samme kolli må du nesten ta kontakt med dem og f.eks. be dem sette den inn i kabinettet før de sender det.

Viftekontrolleren til Lian Li er kun temperaturstyrt, så den ville jeg i alle fall ikke hatt. Et alternativ er å ha såpass stillegående vifter at du ikke trenger å tenke på hastighetsjustering.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Hehe...takk for tipset jonas_blomster.

Skulle bare vist det fra starten :p

Frakt blir på 110Kr hos NetShop for de som lurer, så da kjøper jeg Lian Li kabinettet, uten tvil.

Microplex hadde ikke den muligheten til å regne ut frakt, men jeg antar det er samme prisen der.

Da trenger jeg egentlig ikke mer hjelp.

Takk for svarene!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et Lian Li kabinett fra netshop forrige uke og en cpu-kjøler. Begge kom i en stor eske. Jeg valgte hjem på døren levering, og det kostet meg 160,- i porto. Hadde jeg valgt å hente den på posten så hadde det kostet meg 115,-. Det spørs nok hvor du bor i landet når det gjelder porto og slik. Det hadde kostet 110,- for porto for bare kabinettet uten kjøleren.

Edit: Ups, ser ut som trådstarter har funnet ut prisen ja. :)

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...