1ar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Har nettopp bygd meg en ny PC. Har installert XP med SP2 og alle nødvendige drivere. Har fungert fint i en uke nå, men plutselig en kveld restartet den seg selv mens den stod og lastet. Når jeg logget meg på igjen restartet den seg igjen og slik har det bare fortsatt. Tenkte først det kanskje var varm CPU siden jeg var inne i BIOS og skrudde opp temperaturen når CPU vifta skulle slå seg skikkelig inn. Men der var temperaturen bare 47 grader. Ellers hadde jeg ikke gjort noe spesielt med PCen før dette skjedde. Noen som kan hjelpe meg? Blir en kjip jul uten PC Lenke til kommentar
1ar Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hadde selv lignende problem for noen uker siden. En vanlig dag da jeg startet opp pc'n restartet den seg selv under loadingen av windows. Rart tenkte jeg, og venter litt. Etter en del forsøk kom jeg da endelig inn i windows. Nå som maskinen hadde startet funket alt i skjønneste orden. Prøvde så å formatere og legge inn windows på nytt, uten at det hjalp i det hele tatt. Maskinen var UTROLIG vrien å starte, men en sjelden gang kunne jeg være heldig å få den på. Siden maskinen min fortsatt har garanti, så sendte jeg den på rep. (Infocare) En uke senere får jeg datamaskinen igjen, og får beskjed om at de hadde byttet hovedkort. Maskinen funker som før igjen nå, og jammen er ikke det herlig Endret 25. desember 2006 av Menkromsen Lenke til kommentar
xtrail2 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Har nettopp bygd meg en ny PC. Har installert XP med SP2 og alle nødvendige drivere. Har fungert fint i en uke nå, men plutselig en kveld restartet den seg selv mens den stod og lastet. Når jeg logget meg på igjen restartet den seg igjen og slik har det bare fortsatt. Tenkte først det kanskje var varm CPU siden jeg var inne i BIOS og skrudde opp temperaturen når CPU vifta skulle slå seg skikkelig inn. Men der var temperaturen bare 47 grader. Ellers hadde jeg ikke gjort noe spesielt med PCen før dette skjedde. Noen som kan hjelpe meg? Blir en kjip jul uten PC 7572484[/snapback] Prøv og gå inn i kontroll panel-system-Advanced og Startup and recoverry og ta av kryssen på automatically restart. så virker det sikkert. Hvis du ikke får startet opp og gjøre dette så starter du i sikkerhets modus og gjør det. Lykke til. Lenke til kommentar
1ar Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Måtte du bytte hovedkort altså, hmm, får ikke håpe jeg også må bytte. Det er jo helt nye komponenter med unntak av harddisk som er noen år. Kan kanskje være den som synger på siste vers? Lurte først på om det kanskje var virus siden jeg ikke har fått noe virusprogram enda, tenkte å formatere for å sjekke. Hvis det ikke kommer seg får jeg vel teste hver enkelt komponent. Men er det noen som kan gi meg noen tips om hvilke komponenter som det kan være feil med, tenker at siden maskinen tross alt starter og laster windows er det vel ikke ram og CPU? Lenke til kommentar
1ar Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Har nettopp bygd meg en ny PC. Har installert XP med SP2 og alle nødvendige drivere. Har fungert fint i en uke nå, men plutselig en kveld restartet den seg selv mens den stod og lastet. Når jeg logget meg på igjen restartet den seg igjen og slik har det bare fortsatt. Tenkte først det kanskje var varm CPU siden jeg var inne i BIOS og skrudde opp temperaturen når CPU vifta skulle slå seg skikkelig inn. Men der var temperaturen bare 47 grader. Ellers hadde jeg ikke gjort noe spesielt med PCen før dette skjedde. Noen som kan hjelpe meg? Blir en kjip jul uten PC 7572484[/snapback] Prøv og gå inn i kontroll panel-system-Advanced og Startup and recoverry og ta av kryssen på automatically restart. så virker det sikkert. Hvis du ikke får startet opp og gjøre dette så starter du i sikkerhets modus og gjør det. Lykke til. 7574136[/snapback] Skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb. Takk skal du ha Men er vel en grunn til at den restarter, kan jeg skade noen komponenter ved å override sikkerhetsfunksjonen slikt? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg prøvde selvfølgelig å deaktivere automatisk omstart. Med samme resultat som den funksjonen alltid har - at maskinen ikke starter opp, og heller ikke restarter... Lenke til kommentar
1ar Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Jeg prøvde selvfølgelig å deaktivere automatisk omstart. Med samme resultat som den funksjonen alltid har - at maskinen ikke starter opp, og heller ikke restarter... 7574175[/snapback] Okei, men hvis jeg har deaktivert denne funksjonen og PCen starter vil det da si at hardware fungerer? Og dermed at feilen ligger i softwaren? Endret 26. desember 2006 av 1ar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå