Gå til innhold

Selge min tre år gamle kamerat, hva slags pris?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC i januar, og i den sammenhengen ønsker jeg å selge min snart tre år gamle kamerat. For å kunne beregne en akseptabel pris lurer jeg på hva du tror jeg ville fått og hva du selv ville gitt. Lønner det seg eventuelt å selge en og en del? Jeg har beholdt all original emballasje.

Hovedkort: Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800

Prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Socket 754

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB DD AGP

RAM (snart 2 år gammel, total 2GB): 2 x Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 1024MB

Harddisk: Western Digital Caviar SE 250GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM

DVD-spiller: Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x (PX-116A)

DVD-brenner (2 år gammel): Plextor DVD-brenner PX-716A IDE Retail

Tastatur/mus: Logitech Cordless Desktop MX

Floppy: Sony Diskettstasjon

Kabinett: Skyhawk Miditower, Aluminium, m/vindu

Har planer om å kjøpe Windows Vista 64 bit, og man vil så vidt jeg har forstått ikke få oppgradert 32 bit XP til 64 bit Vista. Om dette er tilfellet følger Microsoft Windows XP Professional Norsk (ferdig installert om ønsket) med.

psr5602w_380.jpg

Om kabinettet ikke faller i smak kan jeg sikkert sette delene inn i et nytt etter kjøperens ønske (kjøper betaler for nytt kabinett). To katoder med blått lys følger også med (noe jeg per dags dato aldri har brukt).

Strømforsyningen har jeg ikke i hodet, men så vidt jeg kan huske kostet den ca. 800 kr. ny (450W).

Jeg har aldri hatt problemer med denne maskinen annet enn støv, noe som lett har latt seg ordne ;)

Så, hva kunne jeg tatt for et slik tilbud? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vill si at den er verdt 2000-2500 jeg å.. den er meget vansklig å oppgradere .

7572671[/snapback]

Men er jo fult mulig jeg selger det til en person som ikke har planer om å oppgradere. De ferreste som ikke har god greie på dette sitter med planer om oppgradering. Mange kjøper bare ny den dagen det går tregt.

Lenke til kommentar

Det er egentlig lite av de delene som er verdt noe stort for seg selv heller, skjermkort og harddisken er maks verdt ett par tre hundre hver for seg, rammen kanskje 4-500?, 6-700 for hovedkort og cpu tilsammen? dvd leseren og brenneren er jo slikt man får nytt nå for ett par hundrelapper i andre merker enn plextor.

Har du flaks kanskje du får igjen 3 lapper for alt, tror det blir hipp som happ om du selger det i deler eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...