insa Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei og God Jul alle sammen!! Jeg har fått kamera i gave, og nå må jeg plukke ut et jeg vil ha Står mellom tre stykker tror jeg og det mye pågrunn av størrelsen på selve kameraet, designet, og hvor bra de er. Det ene er casio exilim EX-s600...dette har jeg hatt før, og er egentlig fornøyd med det, men det er spennende med et nytt kamera. http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=31770 Det andre er olympus mju 800 som er stilig og har masse ekstra funksjoner pluss bra med piksler og grei zoom. Og tåler litt vær. http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=31770 Det siste er et Canon ixus i7...dette vinner på design og at det er minst, men er redd at det har gått utover blits og lignende... http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...aspx?plid=40786 Jeg trenger altså noen som har erfaring med noen av disse Jeg ser mest etter: 1. At det tar bra kveldsbilder. (fest og konserter) 2. Lite og da mener jeg lite...ikke sånn "guttelite". 3. At det tar skarpe og klare bilder på dagen og. 4. At menyen og selve kamerat er kjapt og lett forståelig. 5. Og at det kanskje tåler en støyt Ha en fortsatt god jul og på forhånd takk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Casio EX-S600: Uskarpe bilder pga. bitteliten optikk. Olympus mju-800: Beste av disse tre, men det er strengt tatt ikke spesielt lite. Det ser tynt ut sett forfra, men det er fordi det skrår litt ned på baksiden... det er lite tykt som Ixus 8xx-kameraene (som jeg vil anbefale fremfor alle disse tre). Canon Ixus i7: Kanskje det beste alternativet av de tre du nevner, om man ser størrelse vs. bildekvalitet. Greie bilder, samtidig som det er lite. Men punkt 2 vs. punkt 1, 3 og 5 er en vanskelig kombinasjon. Det kameraet jeg har sett som jeg synes klarer en grei middelvei mellom disse punktene, er Canon Ixus 60/65. Du skal ha rimelig små lommer om du ikke får det kameraet ned i lomma Lenke til kommentar
insa Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Takk for svar Hva med olympus mju 810? Det er litt mindre...og ser generelt greit ut på produktinformasjonen. http://www.netshoposlo.no/aspx/produkt/prd...spx?plid=36063# Vennlig hilsen Inga Endret 27. desember 2006 av insa Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hmm... lurer nå på om det var Mju-810 jeg mente. Men ja, Mju-800 er enda større. Er vel en stor rund "klump" det om jeg husker riktig. Men med tanke på Mju-810 sin størrelse, så er fortsatt Ixus 8xx-kameraene et bedre valg mener nå jeg, både bildekvalitetsmessig og funksjonsmessig. Eneste Olympus vinner på, er at det er sprutsikkert Lenke til kommentar
insa Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Men 8xx-serien er litt opp i pris....tenkte liksom litt mellom 2000 og 3000 tusen. Så jeg trenger det beste som er inne i den prisklassen...Så jeg får vel bare se litt rundt i butikkene...og prøve noen kanskje... Men når du sier "greie" bilder....mener du at ixus i7 tar bedre bilder enn casio exilim? For det var kun på noen bilder som hadde riktig mørk bakgrunn at jeg ikke syntes exilim holdt mål.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Husk at om du kjøper Mju 810 må du ha et xD-minnekort. Da vil prisen lett bli over 3 ekornskinn. Mju 810 har dog en fantastisk skjerm, og rimelig bra bildekvalitet, og er sprutsikkert. Ta en titt på Sony DSC-W50 og W70, de er også veldig gode kameraer, men bruker Sonys Memorystick Pro Duo kort som er like dyre som xD-kortene til Olympus/Fuji. Canon Ixus 60 er nok det kameraet jeg hadde satset på i dette tilfellet. Det burde være lite nok. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Enig med Wildbill (nok en gang)... Casio kameraet du nevner er et av de som får mest dårlig kritikk for bildekvalitet, mens Ixus i7 havner omtrent midt på treet. Ixus 60 ville jeg nok antakeligvis ha gått for uansett. Er Mju-810 lite nok, så er ihvertfall Ixus 60 det Men om du har råd til et Mju-810 pluss minnekort, og Ixus 8xx er for dyrt, så er nok denne Mju'en det beste valget. Men det kan være at noen butikker har Ixus 800 igjen, og da burde prisen på Ixus 800 og minnekort bli omtrent det samme som Mju-810 pluss minnekort, ettersom minnekortet til Canon (SD) er billigere enn minnekortet til Olympus (XD). Sjekk priser nøye Lenke til kommentar
insa Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hei og hopp ! Jeg har i dag kjøpt kamera og ville bare fortelle dere hva det ble Ble veldig glad for så bra tilbakemeldinger, dere er til veldig stor hjelp! Det ble da et canon ixus 800 IS!! fant et utrolig tilbud og måtte slå til!! Så nå blir det kjempefine nyttårsbilder!! Det er definitivt lite nok, og kameraet kan gjøre masse morsomt! Bra blits og fin bildekvalitet og alt som skal til har jeg fått!! Så nok en gang tusen takk, så høres vi kanskje fra hverandre en annen gang og Vennlig hilsen Inga Endret 29. desember 2006 av insa Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Grattis med et bra kamera! Da er det bare å leke seg. Husk at å ta bilder av raketter på nyttårsaften kan være veldig vrient, selv med speilreflekskamera. Det beste trikset er vel å sette kameraet ditt til "rakettmodus" om det har noe slikt.. hehe. Vet ihvertfall at Nikon har det på en del av sine modeller. Prøv kameraet ditt på alt mulig så lærer du fort hvordan ting funker. Lenke til kommentar
Emma22 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hei og hopp ! Jeg har i dag kjøpt kamera og ville bare fortelle dere hva det ble Ble veldig glad for så bra tilbakemeldinger, dere er til veldig stor hjelp! Det ble da et canon ixus 800 IS!! fant et utrolig tilbud og måtte slå til!! Så nå blir det kjempefine nyttårsbilder!! Det er definitivt lite nok, og kameraet kan gjøre masse morsomt! Bra blits og fin bildekvalitet og alt som skal til har jeg fått!! Så nok en gang tusen takk, så høres vi kanskje fra hverandre en annen gang og Vennlig hilsen Inga 7601384[/snapback] Hvor fant du et bra tilbud, og hva var prisen? Lenke til kommentar
insa Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Hei! Det var faktisk på Claes Olson..De hadde et igjen så de hadde bare bestemt seg for å dumpe prisen til 2600. Men har sett at flere kameraer får fine priser nå etter nyttår..Vet at Fotoknutsen ikke er så urimelige på akkurat det kameraet Du får lete litt og kanskje noen av de andre her vet om noen skikkelig bra tilbud! Men gå rundt og titt litt og sammenlign, det er veldige prisforskjeller ute å går nå lykke til!! vnnlig hilsen Inga Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Du var heldig der. Det hender butikker dumper prisen på kamera de kun har et igjen av, bare for å få det vekk, men da blir de stort sett fort borte også. Så du var på rett sted til rett tid Lenke til kommentar
Wiggen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ja, Expert i Fredrikstad hadde i dag bestemt seg for å dumpe prisen på Ixus 850 til LATTERLIG lave 1999. Gjett om jeg kjøpte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå