brukernamn Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 greitt nok, for en nvidia-fan som meg er de ikkje lett å innsjå at ati henger med i utviklinga, men joda, dem gjør det... for dei skal nemli også lansere et kort med DDR-II, 0.13micron GPU med høg klokkefrekvens viss vi skal tru ryktene.. så dem tar etter nvidia og går over til DDR-II og 0.13micron og skal lage noke som skal bli like bra... etter forholda kan de jo sjå ut som at de skal bli close race, siden ingen har noken store forskjeller i spesifikasjoner... alt dette er jo bare rykter, men uansett skal visstnok kortet lanserast rundt årsskifte... som alle skjønner blir 9700 bare en smågutt i leiken.. de blir ALT for treigt, så dårli kjøp av alle som har kjøpt de, meiner eg, HAH http://www.hardware.no Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 nå kan jeg glise rått med tanke på at jeg ikke kjøpte meg r9700pro ass (tenkte på det) men nå snart nytt skjerm kort G5 hehe Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 snart? nå har du jo hatt mulighet itl og nyte 9700pro i 1-2 mnd? å så skal du vente i 3mnd til? Da kan du jo lik så godt vente enda 4-5mnd så kommer d enda bedre kort? Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 hvorfor si: å jeg er glad at jeg ikke kjøpte radeon 9700 pro fordi det er bare 3++ måneder til neste kort.. når det kommer så er det et til kort rett rundt jørne (3++ måneder til) og sånn kan man jo holde på i en evighet helt til det gamle skjermkortet ditt råtner opp eller no.. Lenke til kommentar
errgo Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Jeg kommer til å vente til det kommer et nytt kort med bra pris/ytelsesforhold (ala Ti4200 etc.) og som har et bra ytelseshopp i forhold til det jeg har nå. Har bestemt meg for å ikke oppgradere CPU, hovedkort etc. før det kommer noe som er kraftig nok til å gi meg konstant 100 fps i både BF1942 og UT2003 til en ok pris. Lenke til kommentar
manpower Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Ja rikitd som han sier!! Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 22. november 2002 Forfatter Del Skrevet 22. november 2002 okei, for at dere som ikkje skjønner koffor man kan vente på nv30, så kan eg gi dere noken stikkord: tatt i betraktning at du skal ha et NVIDIA-kort -DirectX9 -DDR-II (det er heller ikkje på ati) -Cg+ (et heilt nytt "grafikk-språk" som blir veldi tellande fram i tid) det er nemlig litt forskjell på fra gf3 til gf4, og gf4 til gf fx, det vil sei at man får HEILT nye ting... ikkje sånn at man går fra nfiniteFX 1 til 2.. f.eks... Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Folk som har fulgt med noen år vet godt at det alltid er ny og revolusjonerende teknologi på vei. Ikke er det spesielt økonomisk, alltid å slå til når det introduseres noe nytt heller. Du betaler rett og slett overpris! Mye bedre å sitte på et gf4XXX til man faktisk trenger DX9. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 de som sier at det g4 er bra nok har rett, men når skal man kjøpe? når spillene ikke fungere på high grfikk eller når de ikke fungerer på medium grafikk? Lenke til kommentar
errgo Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Lufen: Det er helt opp til en selv :smile: Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 man skal kjøpe når de kortet du skal ha, har møtt sin overmann, og prisen synker, pga at de ikkje er mulig å overprise kortet lenger.. du må rett og slett tenke litt markneds-føring strategi, og gå ut i fra det... f.eks no stiger ram-prisene fordi de er stor etterspørsel.. dvs. 3Dkort, ram, og minne-avhengige ting blir dyrere.. sånne ting er lurt å følge med på Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 funnet meg en fin måte å se om jeg må oppgradere: kan jeg ikke spille de nyeste spillene på medium grafikk? ja da er det nytt grafikkkort da jeg kjøper ny cpu ganske ofte Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Med ATI's jalla driver support er det ikke tvil om at det blir GeForce FX på meg neste. Radeon 9700 ble(blir) aldri aktuelt. Har to kompiser som kjøpte Radeon og begge har trøbbel. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 22:42, skrev brukernamn:-DirectX9-DDR-II (det er heller ikkje på ati)-Cg+ (et heilt nytt "grafikk-språk" som blir veldi tellande fram i tid) Ingenting av dette er revolusjonerende spesielt ikke DX9 eller DDR-II, det er bare snakk om en helt naturlig evolusjon. f.eks Matrox sin lansering av Parhelia var mye mer spennende, de lanserte surround gaming som er noe helt nytt. Når skjermkort begynte å få tv-ut og tv-inn fikk man også noe nytt i tillegg til hastighetsøkningen. Det eneste ATI og nvidias kommende kort tilbyr er akkurat det analytikere ville spådd. Selvsagt er det også spennende når ytelsesøkningen er *stor* eller når et nytt selskap viser at dem kan lage brikker som er raske, men det er det en stund siden vi har sett. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 18:53, skrev Cyrus86:hvorfor si: å jeg er glad at jeg ikke kjøpte radeon 9700 pro fordi det er bare 3++ måneder til neste kort.. når det kommer så er det et til kort rett rundt jørne (3++ måneder til) og sånn kan man jo holde på i en evighet helt til det gamle skjermkortet ditt råtner opp eller no.. Huff, det er en ond sirkel. Har ikke klart å komme ut av den selv. Sitter på et 8 mb ATI Ragge Pro 3D kort, har ventet på det nyeste og beste i snart 4 år, men en får jo ikke tid til å kjøpe før det kommer noe nytt. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg håper at Geforce FX og det nye ATI kortene blir sånn ca like raske for da får vi en sinnsyk priskrangel!!! Det kan blie mye billige skjermkort i fremtiden! Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 leste også denne nyheten. selv stiller jeg mange spørsmål ved disse ryktene. dette betyr at ati har jobbet med o,13 mikron lenge,også mens de jobbet med radeon 9700 pro kortene. synes det høres litt rart ut at de har jobbet med slike prosjekter samtidig. nvidia og amd har begge hatt store problemed ved overganger til 0,13 mikron, noe som tilsier at ati mest sannsynlig har opplevd det samme. før nyttår ? vel, da tror jeg faktisk at ati hadde leaket litt informasjon om dette kortet, for å riste litt i kjølvannet av nvidias geforce fx.. men før nyttår ??? Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Vel Radeon 9700 Pro kjernen R300 er allerede klargjort for DDR-II ATI har jo vist det på tv i USA tilogmed dessuten så har Radeon 9700 Pro større minnebåndbredde enn GeforceFX hvis man skal tro på spesifikasjonene (128 bit bus for nvidia kortet) så de må ha noen ganske revolusjonerende båndbredde sparende tiltak på gang, riktignok blir prisen på kortet lavere når man har 128 bit bus. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 17:55, skrev Anders Leipsland: Quote: Den 2002-11-22 22:42, skrev brukernamn: -DirectX9 -DDR-II (det er heller ikkje på ati) -Cg+ (et heilt nytt "grafikk-språk" som blir veldi tellande fram i tid) Ingenting av dette er revolusjonerende spesielt ikke DX9 eller DDR-II, det er bare snakk om en helt naturlig evolusjon. f.eks Matrox sin lansering av Parhelia var mye mer spennende, de lanserte surround gaming som er noe helt nytt. Når skjermkort begynte å få tv-ut og tv-inn fikk man også noe nytt i tillegg til hastighetsøkningen. Det eneste ATI og nvidias kommende kort tilbyr er akkurat det analytikere ville spådd. Selvsagt er det også spennende når ytelsesøkningen er *stor* eller når et nytt selskap viser at dem kan lage brikker som er raske, men det er det en stund siden vi har sett. vell mr. smart, da er ingenting revolusjonerande, men bare en normal evolusjon... de du sitter og maser om er de samme som at man for kvart 3d-kort skal de komme en ny skjerm, sånn at til slutt har man 100 skjermer på en pc, og de blir jo kjempe kjekt ikkje kom å påstå at de er så sinnsjukt spennende og uforventa at man skulle få spille på HEILE TRE SKJERMER!! WOW!! Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Det trenger ikke være spennende for deg, men det er kanskje det for andre, spesielt de som spiller simulatorer. Og det er ingen som har gjort noe i nærheten engang. Og hvordan vet du at Cg+ kommer til å bli veldig "tellende" i framtida? Det er jo nVIDIA's eget programmingsspråk, selvsagt sier de at det er viktig, kjempebra osv da. Og hva med ATI's RenderMonkey-verktøy? Det kommer jo også til å bli "tellende" i framtida. Jeg har forresten GF4 Ti4200, det eneste fornuftige skjermkortet på markedet :smile: Kan man ikke bare innrømme at nVIDIA var alt for trege? GeForce FX skulle kommet samtidig som Radeon 9700 Pro. GF4 Ti4600 er jo en vits i forhold til Radeonkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå