The7thSense Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hei alle sammen: Som dere ser av topic'en så har jeg problemer med at pc'en ikke vil starte opp. Jeg har et Asus M2N32-SLi Deluxe Socket AM2 hovedkort og Windows XP Pro SP2. Problemer er følgende: Skulle slå på pc'en, den startet og gikk i ca. 3-5 sekunder før den bare kuttet alt og slo seg av. Jeg har prøvd å ta ut batteriet, flyttet på "jumperen" for å tilbakestille BIOS til den fabrikk-oppsatte og flyttet "jumperen" tilbake igjen og satt i batteriet,men pc'en oppfører seg på samme måte. Jeg kommer meg ikke inn i BIOS'en en gang. Dette skjedde i forbindelse med flashing av BIOS. Jeg fikk en feilmelding midt under oppdatering av BIOS driver, og måtte re-starte, etter det har problemet vedvart. Det kan være at jeg har valgt feil fil under oppdatering av BIOS'en kan det være årsaken? Eventuelt hva skal jeg gjøre nå? Er HK ødelagt? Vil så gjerne ha pc'en up and running igjen Jeg takker så meget for alle tips som legges igjen i denne topi'cen. Hilsen The7thSense Endret 5. januar 2007 av The7thSense Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Men hvis den klikket midt i oppdateringen så har du vel ingen bios.. Du har brikka men ikke programvaren. Og da vil den vel ikke fungere.. Men er vel en måte på gjennopprette den.. ta og les i manualen/på internett og se hva som står der.. Vet ikke om det er riktig det jeg sier, men du kan jo se.. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Men hvis den klikket midt i oppdateringen så har du vel ingen bios.. Du har brikka men ikke programvaren. Og da vil den vel ikke fungere.. Men er vel en måte på gjennopprette den.. ta og les i manualen/på internett og se hva som står der.. Vet ikke om det er riktig det jeg sier, men du kan jo se.. 7571980[/snapback] Ja det kan være noe i det du sier. Mulig at jeg ikke har BIOS nå. Men jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne å lete på internett. Det stod ingenting i manualen så langt jeg kunne se. Skulle da virkelig tro at dette skulle la seg fikse Skjønner liksom ikke hvordan jeg kan få "laget" en "ny" BIOS. Tror selv at jeg er i litt trøbbel her Endret 25. desember 2006 av The7thSense Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 hehe, men hvilken produsent og kort er det snakk om? For alle produsentene har jo en internett side der ligger det bedre manualer og hjelp til masse problemer.. Og den du har fått er vel ganske "normal" ting som kan skje.. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 hehe, men hvilken produsent og kort er det snakk om? For alle produsentene har jo en internett side der ligger det bedre manualer og hjelp til masse problemer.. Og den du har fått er vel ganske "normal" ting som kan skje.. 7572013[/snapback] Det er ASUS sitt kort. Håper virkelig at det som har skjedd her er en "normal" ting og noe som hat skjedd med en god del flere personer enn bare meg. Skal ta en titt på ASUS sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Tror jeg har funnet en løsning på problemet ditt, hvis du har cden til hovedkortet Les denne delen her 4.1.6 - ASUS crashfree Bios 3 utility i denne pdf filen: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...n32-sli_dlx.pdf Hvordan går det der?? finner du ut av noe?? Er på vei til sengs Endret 25. desember 2006 av NeXz Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Ja, det var en bra link, jeg hadde cd'en også. Men problemet er at pc'en slår seg av før cd-rom'en får lest cd'en som står i Så nå står jeg like langt. Dette er merkelig altså.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Ifølge manualen skal det jo la seg gjøre å reparerere en "badflash". Dette må jo uansett være avhengig av noe sowtware (bios) for å kunne "gjenkjenne" hardware og loade utility (fra CD). Dersom dette er "korrupt" så er det bare en utvei (utenom om å få seg nytt hk), og det er å få "reflashet" Bios-chip. Min erfaring med "badflash".. er å få tilsendt en ny Bios-chip, fra f.eks. www.badflash.com. Support/tekniker hos Komplett kan også gjøre dette (dersom hk er kjøpt der). Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Vel, ser ut til at jeg muligens må ringe ASUS her i Norge for å finne ut om de kan sende meg en ny BIOS-chip Har prøvd de fleste mulighetene som lar seg gjøre. Men håper at andre kanskje har en løsning på mitt problem. Takker meget for responsen så langt Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Prøv med en USB flash minne det står om det i manualen til kortet Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Mulig jeg stiller et dumt spørsmål her,men kan du si meg hva USB flash minne er? f.eks? Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Mulig jeg stiller et dumt spørsmål her,men kan du si meg hva USB flash minne er? f.eks? 7572605[/snapback] her ser du USB minne pinne Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Er det noen i Norge som driver med anskaffelse av ny BIOS-chip? Ser ut som at dette er den billigste løsningen Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Da har jeg sendt en forespørsel til både ASUS og AWARD bios om de kan sende meg en ny bios-chip. Får bare smøre meg med tolmodighet når det angår å få svar på mailene. Kommer tilbake med info om hvordan saken står etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Da jeg var uheldig med ett MSI K8N så bestilte jeg ny chip fra www.badflash.com (linket til i forrige innlegg). De hadde "kontor" i Nederland, så jeg fikk ny Bios-chip ferdig flashet med siste bios (oppgis ved bestilling) ila. noen dager. Kostet rundt kr.200 hvis jeg husker korrekt. Jeg synes det var verdt det (det S754 hk'et klarte glatt HTT300+). Kjørte en A64 2800+ - 1.8Ghz @ 2.68Ghz i det hk'et.. (Har det ikke lenger.. gjør tjeneste som "platform" for en av mange WoW-fantaster jeg har solgt "overskuddslageret" mitt til.) Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Dersom jeg ikke får tilsendt en ny bios-chip fra de jeg sendte mail til så tror jeg at jeg skal prøve badflash.com. Er jo dessuten billigere enn å måtte kjøpe ett nytt hk Har likeså sendt en e-post til badflash.com først som sist Endret 26. desember 2006 av The7thSense Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Hei: Fikk mail fra badflash.com i dag, der stod det følgende: " I think the number is M50FLW080A. I would prefer to reflash your chip as I don't stock that exact chip. I do stock 8 megabit chips that normally work as a substitute, but not always. " Så da regner jeg med at jeg må sende min "korrupte" bios-chip til badflash. Venter litt med å sende den til jeg får svar fra selveste ASUS, i håp om at de kan sende meg en ny en. Kommer tilbake med mere info når det skjer noe mer i denne saken. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Ja idag mottok jeg en ny mail, men denne gangen fra Asus, der stod det følgende: " Dear Customer Sorry, you need to contact the place where you bought the card to send it back for service. Best Regards David Hammer - Asus Nordic TSD " Jaja, da var det ikke mye de kunne gjøre. Kommer tilbake med mer info om saken når det dukker opp noe... Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Hei igjen.. Ja da ser det ut til at ting begynner å ordne seg. Jeg fant et firma i Sverige som fixet alt sammen for meg. De hadde bios-chipper og alt jeg trengte var å gi dem bios fil-oppdatering som skulle være til mitt hovedkort. De skal sies at dette firmaet virkelig er å anbefale. Lynkjapp med å svare på e-post og meget kundevennlig. Ingen spørsmål ble for dumt for dem. Firmaet er Eksitdata Så kom prisen på ca. 300,- inkl. frakt for 1 ny bios-chip og for programering av chipp'en. Så nå er det bare å vente på at den dukker opp i posten i nær fremtid. Kommer tilbake med flere oppdateringer så snart det skjer noe. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Hei igjen, en liten oppdatering: Fikk en chip fra leverandøren som er nevnt i posten over. Fikk skiftet bios-chipp'en, men det ble ingen bedring i saken. Dermed måtte jeg levere inn hovedkortet til min lokale datasjappe hvor jeg kjøpte kortet. Etter to dager fikk kortet diagnosen "defekt". Dette ble regnet som en garanti-feil sa reperatøren. Så da valgte jeg meg ett nytt HK. Så nå er jeg en lykkelig eier av en Pc som faktisk starter Så da ser jeg denne tråden som slutt. Takker ALLE som har prøvd å bidra til at jeg skulle få fixet pc'en min, det er blitt satt stor pris på. Hilsen The7thSense...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå