Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

* LØST * Får ikke startet pc'en

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:

Som dere ser av topic'en så har jeg problemer med at pc'en ikke vil starte opp.

Jeg har et Asus M2N32-SLi Deluxe Socket AM2 hovedkort og Windows XP Pro SP2.

Problemer er følgende:

Skulle slå på pc'en, den startet og gikk i ca. 3-5 sekunder før den bare kuttet alt og slo seg av. Jeg har prøvd å ta ut batteriet, flyttet på "jumperen" for å tilbakestille BIOS til den fabrikk-oppsatte og flyttet "jumperen" tilbake igjen og satt i batteriet,men pc'en oppfører seg på samme måte. Jeg kommer meg ikke inn i BIOS'en en gang.

Dette skjedde i forbindelse med flashing av BIOS. Jeg fikk en feilmelding midt under oppdatering av BIOS driver, og måtte re-starte, etter det har problemet vedvart.

Det kan være at jeg har valgt feil fil under oppdatering av BIOS'en kan det være årsaken? Eventuelt hva skal jeg gjøre nå? Er HK ødelagt? Vil så gjerne ha pc'en up and running igjen

Jeg takker så meget for alle tips som legges igjen i denne topi'cen.

Hilsen The7thSense

Endret av The7thSense
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvis den klikket midt i oppdateringen så har du vel ingen bios.. Du har brikka men ikke programvaren. Og da vil den vel ikke fungere..

Men er vel en måte på gjennopprette den.. ta og les i manualen/på internett og se hva som står der..

Vet ikke om det er riktig det jeg sier, men du kan jo se..

Lenke til kommentar
Men hvis den klikket midt i oppdateringen så har du vel ingen bios.. Du har brikka men ikke programvaren. Og da vil den vel ikke fungere..

Men er vel en måte på gjennopprette den.. ta og les i manualen/på internett og se hva som står der..

Vet ikke om det er riktig det jeg sier, men du kan jo se..

7571980[/snapback]

Ja det kan være noe i det du sier. Mulig at jeg ikke har BIOS nå. Men jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne å lete på internett. Det stod ingenting i manualen så langt jeg kunne se. Skulle da virkelig tro at dette skulle la seg fikse :) Skjønner liksom ikke hvordan jeg kan få "laget" en "ny" BIOS. Tror selv at jeg er i litt trøbbel her :)

Endret av The7thSense
Lenke til kommentar
hehe, men hvilken produsent og kort er det snakk om? For alle produsentene har jo en internett side ;) der ligger det bedre manualer og hjelp til masse problemer.. Og den du har fått er vel ganske "normal" ting som kan skje..

7572013[/snapback]

Det er ASUS sitt kort. Håper virkelig at det som har skjedd her er en "normal" ting og noe som hat skjedd med en god del flere personer enn bare meg. Skal ta en titt på ASUS sin hjemmeside. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ifølge manualen skal det jo la seg gjøre å reparerere en "badflash".

Dette må jo uansett være avhengig av noe sowtware (bios) for å kunne "gjenkjenne" hardware og loade utility (fra CD).

Dersom dette er "korrupt" så er det bare en utvei (utenom om å få seg nytt hk), og det er å få "reflashet" Bios-chip.

Min erfaring med "badflash".. er å få tilsendt en ny Bios-chip, fra f.eks. www.badflash.com.

Support/tekniker hos Komplett kan også gjøre dette (dersom hk er kjøpt der).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da jeg var uheldig med ett MSI K8N så bestilte jeg ny chip fra www.badflash.com (linket til i forrige innlegg).

De hadde "kontor" i Nederland, så jeg fikk ny Bios-chip ferdig flashet med siste bios (oppgis ved bestilling) ila. noen dager. Kostet rundt kr.200 hvis jeg husker korrekt.

Jeg synes det var verdt det (det S754 hk'et klarte glatt HTT300+). Kjørte en A64 2800+ - 1.8Ghz @ 2.68Ghz i det hk'et.. (Har det ikke lenger.. gjør tjeneste som "platform" for en av mange WoW-fantaster jeg har solgt "overskuddslageret" mitt til.) :)

Lenke til kommentar

Dersom jeg ikke får tilsendt en ny bios-chip fra de jeg sendte mail til så tror jeg at jeg skal prøve badflash.com. Er jo dessuten billigere enn å måtte kjøpe ett nytt hk ;)

Har likeså sendt en e-post til badflash.com først som sist :)

Endret av The7thSense
Lenke til kommentar

Hei:

Fikk mail fra badflash.com i dag, der stod det følgende:

" I think the number is M50FLW080A. I would prefer to reflash your chip as I

don't stock that exact chip. I do stock 8 megabit chips that normally work

as a substitute, but not always. "

Så da regner jeg med at jeg må sende min "korrupte" bios-chip til badflash.

Venter litt med å sende den til jeg får svar fra selveste ASUS, i håp om at de kan sende meg en ny en.

Kommer tilbake med mere info når det skjer noe mer i denne saken. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja idag mottok jeg en ny mail, men denne gangen fra Asus, der stod det følgende:

" Dear Customer

Sorry, you need to contact the place where you bought the card to send it back for service.

Best Regards

David Hammer - Asus Nordic TSD "

Jaja, da var det ikke mye de kunne gjøre.

Kommer tilbake med mer info om saken når det dukker opp noe...

Lenke til kommentar

Hei igjen..

Ja da ser det ut til at ting begynner å ordne seg. Jeg fant et firma i Sverige som fixet alt sammen for meg. De hadde bios-chipper og alt jeg trengte var å gi dem bios fil-oppdatering som skulle være til mitt hovedkort. De skal sies at dette firmaet virkelig er å anbefale. Lynkjapp med å svare på e-post og meget kundevennlig. Ingen spørsmål ble for dumt for dem.

Firmaet er Eksitdata

Så kom prisen på ca. 300,- inkl. frakt for 1 ny bios-chip og for programering av chipp'en. Så nå er det bare å vente på at den dukker opp i posten i nær fremtid.

Kommer tilbake med flere oppdateringer så snart det skjer noe. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen, en liten oppdatering:

Fikk en chip fra leverandøren som er nevnt i posten over. Fikk skiftet bios-chipp'en, men det ble ingen bedring i saken. Dermed måtte jeg levere inn hovedkortet til min lokale datasjappe hvor jeg kjøpte kortet. Etter to dager fikk kortet diagnosen "defekt".

Dette ble regnet som en garanti-feil sa reperatøren. Så da valgte jeg meg ett nytt HK.

Så nå er jeg en lykkelig eier av en Pc som faktisk starter :D Så da ser jeg denne tråden som slutt.

Takker ALLE som har prøvd å bidra til at jeg skulle få fixet pc'en min, det er blitt satt stor pris på. :thumbup:

Hilsen The7thSense......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...