x3ptr Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg ønsker og kjøpe meg et digitalt speilrefleks kamera ca. 6000kr Noen som har noen forslag til hva jeg burde kjøpe? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Det finnes uttallige slike tråder, men hvis grensen er 6000 kr ville jeg kjøpt enten D40/D50 eller D70. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hvis du er en nybegynner med speilreflekskameraer, så jeg ville godt for Nikon d40 hvis jeg var der. Det har veldig oversiktlig meny, det lett å skjønne hva som skjer når man skifter instillinger. http://shop.japanphoto.no/ Koster 5449, med objektiv. Så kommer minnekort i tilleg, koster rundt 500 kr. Endret 25. desember 2006 av mats A. Lenke til kommentar
ketilkor Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 OBS, OBS! Nikon d40 har ikke fokusmotor i huset, det er avhenging av fokusmotoer i objektivene det bruker. Gir begrenset utvalg av "billig" optikk. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg ønsker og kjøpe meg et digitalt speilrefleks kamera ca. 6000kr Noen som har noen forslag til hva jeg burde kjøpe? 7571773[/snapback] Elkjøp har Pentax K100D til 4290,- og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være markedets beste tilbud for øyeblikket: Mitt beste råd er: 1 Gå i butikken og prøv kamera i hånda. Ta det som gir deg mest kriblinger i magen når du håndterer det. Bildekvaliteten er veldig lik i denne prisklassen. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Mitt beste råd er:1 Gå i butikken og prøv kamera i hånda. Ta det som gir deg mest kriblinger i magen når du håndterer det. 7585387[/snapback] Hmm, akkurat det kan bli veeeeeeeeldig dyrt MvH Bikeridr Lenke til kommentar
kimare Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Selvsagt må han bare tafse på dem innenfor sitt budsjett, ellers er han fort solgt Nei fra spøk til alvor så tror jeg faktisk at de fleste som kommer fra kompakt vil synes at de dyrere og tyngre kameraene er litt for store og klumpete.... Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Jeg ønsker og kjøpe meg et digitalt speilrefleks kamera ca. 6000kr Noen som har noen forslag til hva jeg burde kjøpe? 7571773[/snapback] Elkjøp har Pentax K100D til 4290,- og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være markedets beste tilbud for øyeblikket: Mitt beste råd er: 1 Gå i butikken og prøv kamera i hånda. Ta det som gir deg mest kriblinger i magen når du håndterer det. Bildekvaliteten er veldig lik i denne prisklassen. 7585387[/snapback] Utrolig billig. Kan nesten begynne å lure på om annonsen er feil og at det skulle vært K110D uten stabilisering til den prisen. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Dersom du går inn på annonsen ser du at bildestabilisering er en av egenskapene. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Olympus E-500 =) Topp kamerahus + 14-45mm for 5000 eller noe mener jeg å ha sett i elkjøp bladet i dag. Lenke til kommentar
pierrot Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg lurer på det samme. Har sittet en del timer foran pc'en nå og lest og lest. Får inntrykket av at det er Nikon jeg kommer til å gå for, men klarer ikke helt å "forstå" forskjellene med de nyeste, ulike modellene (D40, D70s osv) Skjønner jo at D40 er for nybegynnere o.l. Nå er ikke jeg akkurat en nybegynner innen fotografering. Elsker å ta bilder og har hatt hobbyen en stund. Det som er er at jeg sliter litt med og få til det teoretiske i praksis. Her snakker vi lukker, blender og de tingene der. Klarer liksom ikke bedømme utifra hvor jeg er hen og fotograferer. Da fristet jo D40 veldig mye, men så vil jeg ikke velge kameraet pga noe som evt jeg plutselig kan forstå: alt bare løser seg opp. Noen råd å komme med? Sikler sånn over et speilrefleks nå. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 EOS D400? Et flott kamera, både for nybegynnera og litt meir erfarne Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg lurer på det samme.Har sittet en del timer foran pc'en nå og lest og lest. Får inntrykket av at det er Nikon jeg kommer til å gå for, men klarer ikke helt å "forstå" forskjellene med de nyeste, ulike modellene (D40, D70s osv) Skjønner jo at D40 er for nybegynnere o.l. Nå er ikke jeg akkurat en nybegynner innen fotografering. Elsker å ta bilder og har hatt hobbyen en stund. Det som er er at jeg sliter litt med og få til det teoretiske i praksis. Her snakker vi lukker, blender og de tingene der. Klarer liksom ikke bedømme utifra hvor jeg er hen og fotograferer. Da fristet jo D40 veldig mye, men så vil jeg ikke velge kameraet pga noe som evt jeg plutselig kan forstå: alt bare løser seg opp. Noen råd å komme med? Sikler sånn over et speilrefleks nå. 7616515[/snapback] Personlig ville jeg ha styrt unna D40 pga at den ikke har innebygget fokusmotor og dermed utelukker mange gode objektiver både fra Nikons egne rekker og fra Tamron/Sigma/Tokina (selv om man kan fokusere manuelt med dem). Ellers vil en bok (feks Understanding Exposure) lære deg å koble teori og praksis. Lenke til kommentar
nicowiz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 ta en titt på: http://kenrockwell.com/nikon/d40.htm før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå