Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar

Thoran

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe meg en bærbar, men vet ikke helt hva jeg skal sikte etter. Jeg skal bruke maskinen til å spille WoW og til å studere fra og med neste høst. Planen er å oppgradere til Vista så fort det kommer. Spørsmålet mitt er da: Hva trenger jeg av spesifikasjoner på maskinen? (ønsker å kjøre WoW på maks, og et stort + hvis maskinen kan kjøre nyere spill på god oppløsning og bra detaljenivå)

Selv har jeg siktet meg inn på Dells XPS modeller, helst en M1710 med 2GB minne 2.16GHz dual core, 100GB HDD med 7200rpm og nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX 512MB. En slik maskin kommer på nærmere 21k, og jeg lurer derfor på om det er noen litt rimeligere alternativer? Alternativt: hvis jeg kjøper denne maskinen, kan jeg da forvente at den holder i noen år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også kjøpt meg en m1710 og forventer at den varer mellom 2 og 3 år. Du får den nok rimeligere hvis du bestiller den via telefon. Da kan du få litt rabatt og du kan konfigurere pc'en akkuratt sånn som du vil ha den.

Hvis du vil spare penger vil jeg anbefale at du velger T7200 cpu'en. RAM og HD er det også billigere å kjøpe i en webshop og installere selv. Dell tar godt betalt for disse komponentene.

Ellers anbefaler jeg m1710 på det varmeste. Men jeg tror du får best ytelse/penger ved å velge en i9400.

Lenke til kommentar

Takk for tipset om å ringe og å installere RAM selv. Men er ikke Dell ganske strikte med hensyn til at man ikke skal plukke i maskinen selv eller installere deler som de ikke har 'godkjent'?

Forresten: hvor viktig er det med 2GB minne i forhold til 1GB, og er det nødvendig med skjermkort med 512MB minne? Tenker nå i stor grad på Vista...

Lenke til kommentar

Vel, det står jo i bruksanvisningen hvordan man kan skifte ut deler, så jeg tror ikke de er så strenge på det. Dette er min første Dell maskin, så jeg vet ikke om de er så strenge på det. For min del holder 1 gb lenge. Jeg bruker pc'en til å spille, og ting flyter ganske bra. Men har tenkt å oppgradere til 2 gb når jeg får penger til det.

Hvis du velger GTX kortet så får du jo automatisk 512 mb. Tror et 7900 gs med 256 mb vil være mer enn kraftig nok til å kjøre Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...