Tinmar Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Må nesten spørre om den agp porten igjen. Er det noen måte man kan finne ut om man har agp port på maskina? Altså i OS eller lignende? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Tja, en enkel måte er vel å laste ned CPUZ, gå på "mainboard" og se hva som står under "Graphics Interface. " Eksempel: Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Fant dette kortet. Hva synes dere om det? Vil det klare BF 2? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Nei, det tviler jeg på. 9600 er er gammelt Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 jeg skjærer igjennom med min mening: bruk tusenlappen på noe splitternytt fra en butikk, da har du garantien, og tilfredsheten med at det du har nå var det beste 1000 kroner kunne skaffe deg i 2006. ikke kjøp noe brukt jallakort som kansje er 2 år gammelt,mangler nye funksjoner og overklokket dritten ut av. husk, du sier selv at du skal spille med det. spille. ikke se på slideshow av det som foregår. ellers blir du bare å angre. kjøp det beste du kan få tak i for pengene du har råd til. og vannkjøling på cpu og skjermkort senere så over klokker du den 2,6 cpuen til 3.5. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Må nok legge til her at jeg sitter på en HP ferdig pc som er 3 år gammel. Har egentlig ikke tenkt å ha kortet så lenge så da vil jeg ikke bruke så mye penger. Og fant dessuten en liste der det sto at 9600 ville funke til BF 2. Og ang. det cpu-z programmet: Det står ikke noe til meg under "Graphic Interface". Kan dette ha noe med at jeg har en integrert grafikkløsning fra Intel? Endret 26. desember 2006 av Tinmar Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 https://prisguiden.no/product.php?product_id=43772 Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) jeg skjærer igjennom med min mening: bruk tusenlappen på noe splitternytt fra en butikk, da har du garantien, og tilfredsheten med at det du har nå var det beste 1000 kroner kunne skaffe deg i 2006. ikke kjøp noe brukt jallakort som kansje er 2 år gammelt,mangler nye funksjoner og overklokket dritten ut av. husk, du sier selv at du skal spille med det. spille. ikke se på slideshow av det som foregår. ellers blir du bare å angre. kjøp det beste du kan få tak i for pengene du har råd til. og vannkjøling på cpu og skjermkort senere så over klokker du den 2,6 cpuen til 3.5. 7582669[/snapback] Heisann, bare for å ha det på det rene er det jeg som forsøker å selge X800XT-kortet det er snakk om. Det er halvannet år gammelt og 1) til tider særdeles mye raskere enn hva du kan få for samme penger i 2006. Ikke ta mitt ord for det, sjekk VGA chartsene på tomshardware.com eller hvilken som helst annen test man kan finne. Dessverre finner jeg ikke direkte sammenligninger med BF2, men HL2-ytelsen kan jo være en pekepinn med dobbel(!) framerate på X800XT sammenlignet med X1600 Pro. Modellnummer og årstall er med andre ord ikke alt. Det eneste kortet mangler er Shader Model 3.0, og de to spillene på markedet som ikke støtter 2.0 er Rainbow Six: Vegas og Splinter Cell: Double Agent grunnet særdeles lat porting fra Xbox360. Ubisoft er de eneste som har funnet på en slik manøver, ganske enkelt fordi man fraskriver seg halve markedetspotensialet sitt. 2) Kortet er ikke kjørt overklokket og 3) er stabilt som fjell. Jeg har også tilbudt pengene tilbake om PSUen ikke skulle være kraftig nok, og da indirekte om kortet skulle være ustabilt uansett grunn. Jeg ser ikke hvor faren ligger. Jeg gikk forresten fra R9700, storebroren til R9600 (strengt tatt R9500, men forskjellen mellom de to var stort sett modellnummeret) til X800XT for å spille HL2 og BF2. 9600 vil kunne kjøre spillet, men på ingen måte særlig godt. Jeg finner dessverre ikke tall på det, siden kortet er flere generasjoner eldre enn spillet, og dermed ikke et naturlig kort å teste når man lager slike sammenligninger. Dette er det nærmeste jeg kommer. Edit: Jeg fant en sammenligning med aktuelle kort på Battlefield: Vietnam her. X800XT vil gi deg litt lavere ytelse enn enn PE-kortet i listen, i nabolaget av 160FPS i 1024*768, mens 9600 Pro ender opp på 40FPS, og forskjellen vokser med mer fancy grafikk. 9600 Pro vil med andre ord gi deg i nabolaget av 20-40% av ytelsen til X800XT i et eldre spill. Jeg vet ikke hvor optimalisert BF2 er kontra BFV, men jeg lå vel i praksis på 50-70FPS med mitt kort og ikke fantastiske settings. 20-40% av det blir fort slideshow. Endret 27. desember 2006 av CWalken Lenke til kommentar
VillKusseSladden Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) AGP har 3 tapper. 7571096[/snapback] http://www.playtool.com/pages/agpcompat/agp.html Endret 27. desember 2006 av VillKusseSladden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå