Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har jeg feil på turboen?

HamPass

Anbefalte innlegg

Har en Passat 1,9 TDI, 110 Hk (97 mod.). Når jeg kjører og kommer opp på et turtal på 3200 så kutter (nærmest som om en turtallsperre slår inn) turboen ut og jeg mister motorkraften. Må stoppe og starte bilen på nytt for å få tilbake kraften. Har prøvd å skifte ut luftmengdemåleren, men feilen er der fortsatt. Er det noen som har kjennskap til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor høyt arbeidsområde har denne motoren i utgangspunktet? Noen VAG folk som vet?

1,9 TDI er jo en diesel, og de har vel gjerne maks effekt rundt der en plass. Nå har ikke jeg peiling på hvordan du kjenner at kraften forsvinner, men det kan ikke være at du går over arbeidsområde til motoren, og at kraften dermed naturlig blir mindre?

Har den alltid vært sånn?

Du sier at du må stoppe og starte bilen igjen for å få tilbake kraften. Forsvinner kraften under 3200 rpm også, etter at du har vært over det turtallet en tur?

Hvis den gjør det er det nok en form for limp mode som aktiveres, sånn at du bør ta en tur for å lese feilkoder som leo_ sier.

Hvis du kjenner noen i VAG miljøet der du bor har de sikkert en VAG-COM du får bruke også.. Gratis lesing av feilkoder.

Lenke til kommentar

Har den alltid vært sånn?

Du sier at du må stoppe og starte bilen igjen for å få tilbake kraften. Forsvinner kraften under 3200 rpm også, etter at du har vært over det turtallet en tur?

Hvis den gjør det er det nok en form for limp mode som aktiveres, sånn at du bør ta en tur for å lese feilkoder som leo_ sier.

Hvis du kjenner noen i VAG miljøet der du bor har de sikkert en VAG-COM du får bruke også.. Gratis lesing av feilkoder.

7572776[/snapback]

Har ikke alltid vært sånn. Har variert fra mnd. til mnd. En mnd. kan den virke utmerket andre ganger kan den fuske. De gode mnd. har jeg trekk kraft på motoren helt opp til 5000 rpm.

Kraften forsvinner også under 3200 rpm hvis jeg har vært over 3200 rpm. Er som om man ikke har turbo lenger. Hører ikke turboen heller da.

Takk for hjelpen så langt. Har vært nyttig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...