Kjell Magne Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Har fått bærbar pc i hus og oppretta et trådløst nettverk. Men får ikke kommunikasjon mellom de to maskinene tilknytta. Kan noen guide meg her? Stasjonær pc hp pavillion med windows Millennium edition denne er koblet med kabel til trådløs router. Bærbar asus pc med windows xp mediacenter. trådløs tilkoblet til routeren. Kommer på nett med begge maskinene men får altså ikke til å opprette hjemmenettverk, problemet ligger nok i at den stasjonære kjører Me så jeg ikke får bruke automatisk veiviser. Kan noen hjelpe meg å sette d opp manuelt? God julehilsen Kjell Magne Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 prøvd og pinge de forsjellig maskinene? Lenke til kommentar
Kjell Magne Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 prøvd og pinge de forsjellig maskinene? 7571677[/snapback] Nei. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 start - kjør - cmd - 'ping x.x.x.x' (ipadressen du skal pinge) Lenke til kommentar
Kjell Magne Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 start - kjør - cmd - 'ping x.x.x.x' (ipadressen du skal pinge) 7572681[/snapback] Jepp begge maskinene får kontakt med hverandre her. Hva gjør jeg så? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 jeg kan ikke milenium e maskinene i samme ip range=? prøv og sette fast ip addresse på maskinene Lenke til kommentar
Kjell Magne Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 jeg kan ikke milenium e maskinene i samme ip range=? prøv og sette fast ip addresse på maskinene 7575008[/snapback] skal forsøke å installere xp på gamle maskina, da går d fint å føre over netverksinnstillingene med flash minnet Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Er det seriøst noen som bruker den "veiviser for nettverksinstallasjon" !!!??? Dette virker alltid: Bruk "enkel fildeling" Del mappe på maskin1 Skriv //maskin1 i nettleser på maskin2 Nettverk skal da virke Hvis det ikke virker så har du mest sannsynlig installet Norton Internet Security eller Panda Internet Security. Disse skaper masse problemer ved nettverksinstallasjon.. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Er det seriøst noen som bruker den "veiviser for nettverksinstallasjon" !? Dette virker alltid: Bruk "enkel fildeling" Del mappe på maskin1 Skriv \\maskin1 i nettleser på maskin2 Nettverk skal da virke Hvis det ikke virker så har du mest sannsynlig installet Norton Internet Security eller Panda Internet Security. Disse skaper masse problemer ved nettverksinstallasjon.. 7575496[/snapback] Lenke til kommentar
Kjell Magne Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Er det seriøst noen som bruker den "veiviser for nettverksinstallasjon" !? Dette virker alltid: Bruk "enkel fildeling" Del mappe på maskin1 Skriv \\maskin1 i nettleser på maskin2 Nettverk skal da virke Hvis det ikke virker så har du mest sannsynlig installet Norton Internet Security eller Panda Internet Security. Disse skaper masse problemer ved nettverksinstallasjon.. 7575496[/snapback] 7575540[/snapback] Nei. Får ikke kontakt på denne måten, kommer ikke forbi routeren på en måte. kan jeg ha gjort noe feil med router konfigurasjonen? Har slått av brannmurer og virusprogram. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Prøv å skriv ip-adresse istedenfor maskinnavn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå