shaho Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374&view=detailed Hvordan kobler man den til bærbaren? Trenger noe som man kan koble lett til og som fungerer bra, noen som har noen anbefallinger enn denne? Det er innebygd nettverkskort i bærbaren min, får signlaer, men det er de er svake pga jeg bor i under etarsjen. takk for svar. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 disse antenner er beregnet til trådløs enheter som router/access point/nettverkskort o.l. du kan: - kjøpe antenne som passer den router/access point du har. - kjøpe CARDBUS eller USB adapter og kanskje du får bedre range. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 noen cardbus og usb dongler er det utgang for ekstern anntene på, men vil heller anbefale deg og kjøpe kraftigere anntene til router/acksesspunkt! Lenke til kommentar
shaho Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Finnes det en anntenne som jeg enkelt kan pluggge i usb? Eller må jeg kjøpe nyttverkskort? Er det noe dere kan anbefale? Jeg er enda mer forviret nå.. Endret 25. desember 2006 av shaho Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 du må ha en usb anntene eller cardbus som har mulighet for ektern anntene. eller du kan sette anntene på routeren Lenke til kommentar
Konge Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hadde vel vert mye enklerer å la maskinen være som den er og heller satse på en rekkeviddeforlenger i samme merke som den trådløse routeren som nå er satt opp . Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 En ting å tenke på er hvordan man retter antennene. De bør ha 'bredsiden' mot hverandre slik at man får maks signal. Dvs at antennen på routeren i dette tilfellet trolig må ligge rett ut og ikke peke oppover som normalt. Lenke til kommentar
shaho Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 du må ha en usb anntene eller cardbus som har mulighet for ektern anntene. eller du kan sette anntene på routeren 7573262[/snapback] Saken er at jeg er leietaker, jeg får internett av de som jeg leier av. Har noen noe å anbefale av usb antenne? eller hva som helst som kan fungere, er irriternde å få inn kun " Lav, eller veldig lav" og bra ved inngangs döra:P Kjipt å sitte å surfe ved ingangs döra Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 kjøp AccessPoint som støtter WDS (Wireless Distribution System). det er det enkleste, da kan du utvide dekkning med nåværende WLAN router..... Lenke til kommentar
shaho Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg har ikke tilgang til noe router=( pga jeg er leietaker. Kan ikke gå å leke med routern til de jeg leier av heller. Jeg trenger noe som jeg kan koble enkelt og greit til bärbaren min, som forsterker signalet. Noe som dere kan anbefale? Jeg driver å ser meg rundt om på prisguiden, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. SKal jeg se etter " network boosteR?" takk for svar! Har forresten bärbar pc fra Acer Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Om noen ender opp med en så kraftig antenne på aksesspunktet/routern så pass for all del på å ikke bruke wep kryptering :-) Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 kjøp deg et billig acksesspunkt og sett det opp som repeater da motar det trødløst og sender videre tråløst, men har også lan utgang du kan også bare skru ut anntena og skru inn den nye et bra aksesspunkt! har det selv:) Lenke til kommentar
shaho Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 kjøp deg et billig acksesspunkt og sett det opp som repeater da motar det trødløst og sender videre tråløst, men har også lan utgang du kan også bare skru ut anntena og skru inn den nye et bra aksesspunkt! har det selv:) 7574966[/snapback] ALtså? selv om jeg ikke har tilgang på " Connection pointet" som nettverket dems heter, kan jeg sette opp denne. Så blir signalene mye bedre og dermed farten bedre? De har ikke passord på nettverket heller, du må gi dem ip-adressen til nettverkskortet ditt eller noe sånt for å få tilgang. Hva med denne? https://prisguiden.no/product.php?productId=58800 Kommer denne til å öke signalstyrken? Noen som har erfaring med den. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 hm..... nå begynner det vare komplisert her. bruker de MAC filtrering ?, så kan du glemme å komme på deres router hvis du benytter annet nettverkskort. hver nettverkskort har sitt ID (MAC adresse). hvis de har satt opp ditt nåværende MAC adresse i MAC tabell, så kommer du ikke inn på deres router med annet kort enn disse som er registrert i MAC tabellen på deres router..... eller mener du, at du får tildelt IP automatisk ?, fra deres router. hvis JA, så kjøper du AccessPoint som jeg har beskrevet tidligere og noen også anbefalt på forumet. du trenger ikke kabel, hvis AccessPoint støtter Wireless Distribution System. denne skal funke som reapeter, et slags antenne..... hvis deres router har ikke kryptering og deler IP automatisk, trenger du ikke å kontakte dem. du er avhengi å vite navnet på SSID, channel og hvilken IP adresse har deres router for å settte opp gateway på AccessPoint hos deg. det er ikke vanskelig å sette opp, men du trenger litt nettverk kunskapp..... jeg regner med at de vet at du bruker deres nett ?!?!..... Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 har det aksespunktet selv det kobler seg opp mot en router ca 150meter unna så kobler jeg opp med laptopen til aksespunktet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hvis du vil ha skikkelig signal til en grei pris så anbefaler jeg en Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware. Kobler du denne opp i klientmodus vil du kunne koble deg opp mot routeren til utleier. Du bruker en vanlig nettverkskabel fra routeren til din PC. Kan garantere bra signal! Lenke til kommentar
shaho Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Ja de bruker mac filtrering, det fungere i alle fall på den måten du beskriver det på, men jeg kan gi dem ny nettverks kort id=) Ja, selvfölgelig vet de at jeg bruker deres nett. Betaller de gjerrige blodsugerne 100 kr hver måned hehe. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ja de bruker mac filtrering, det fungere i alle fall på den måten du beskriver det på, men jeg kan gi dem ny nettverks kort id=) Ja, selvfölgelig vet de at jeg bruker deres nett. Betaller de gjerrige blodsugerne 100 kr hver måned hehe. 7582213[/snapback] OK, da er det ikke problem. bare kjøp en accesspoint som anbefalt. sett den opp som reapeter mot deres router. da har du accesspoint ved siden av deg og kobler deg mot den..... blir signal for lav likavel, kjøper du antenne i tillegg..... det tror jeg er beste løsningen, i stedet å kjøpe nytt nettverkskort som kanskje ikke får sterk nok signal..... ellers, så er det ikke mange nettverkskort til laptop(en) som du kan koble ekstern antenne..... Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) **** Tips til hacking av rutere, liker vi ikke så godt her inne på diskusjon.no desverre **** Endret 26. desember 2006 av Patience Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 **** Tips til hacking av rutere, liker vi ikke så godt her inne på diskusjon.no desverre **** 7582379[/snapback] hm..... hvorfor skal han hack(e) deres router når han betaler for dette ?!?!..... det er bare si at han skal montere reapeter og få nødvendig info.... ellers, så er det ulovlig "YOU KNOW". finner de det, så kanskje stenger han ut total..... bare tull..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå