Gå til innhold

Dual-Screen: Skrivebord på to skjermer?

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Hei sann.

Jeg fikk meg nettopp en 19" LCD skjerm som jeg tenkte å bruke sammen med min gamle. Det jeg lurer på er om jeg kan ha skrivebordet på begge skjermene, men at jeg kan spille på en og ha den andre i windows? Altså at jeg slipper å legge ned spille for å gjøre ting. At jeg bare kan trykke på en knapp på tastaturet så kommer musa på den andre skjermen... Hvordan gjør jeg dette i tilfelle? Hvilke programmer etc. må jeg ha..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge skjermkortet ditt har to utganger så kan du nok ha skrivebord på begge.

den typen du må ha da er utvidet skrivebord (skrivebordet utvider seg til begge skjermene) istede for skrivebord-kloning (samme bilde på begge skjermene)

om det er mulig slik du sa med spill er jeg heller tvilsom på om det går. jeg har i hvertfall ikke vært borti det før.. kanskje noen andre vet noe mer!

Lenke til kommentar

Hvis spillet kan kjøre i window mode, så er det ingenting i veien for å bare dra musa over på det andre ruta. F.eks. World of warcraft sitter jeg med Wow på ene skjermen aktivt og HW.no på andre... flytter musa sømløst over for å skrive litt i forum når jeg flyr lange strekninger....

Til spill som ikke støtter window vil du fremdeles kunne se hva som foregår på skjerm nr2, men du vil måtte minimere spillet for å bytte over.

Lenke til kommentar
Det går ikke å gjøre no på skjerm 2 mens du spiller på skjerm 2 fordi, så fort spillet mister fokus minimerer det seg. og så vidt jeg vet kan ikke det gjøres noe med.

7570691[/snapback]

Det funker fint i spill som bruker opengl, eller om man har spillet i window mode maksimert så vidt jeg vet

Lenke til kommentar

hvilke type skjermkort har du? jeg har ati x800 og har lastet ned ati catalyst. Der er det veldig enkelt å ha 2 skjermer (veldig god støtte for dualscreen) og jeg har ikke hatt noe problemer med at spillet legger seg ned slik som det blir nevnt.

jeg har t.o.m forskjellige oppløsninger på de to skjermene uten at det utgjør noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...