SargatH Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hallo. I dag fikk jeg en ny skjerm i julegave, men jeg har et problem. Skjermen jeg hadde før var 11 år gammel og trengtes å byttes pga det var ikke noe behageligt får øynene mine. Men altså, jeg fikk i dag en 19" widescreen LCD skjerm som funker heller bra, men det er en ting som plager meg. Skriften, spesielt små skrift er veldig uklart, akurat som det er dårlig oppløsning på skjermen. Samme med ikonene på startlinjen. Jeg har prøvd å fikse oppløsningen på skjermen, men det har funka lite. Nå kjører jeg på 1400 x 900 som er det høyeste jeg kan ha på den. Noen tips om hvordan å få det klarere? Vi har en bærbar og en vanlig lcd skjerm, men ingen av de har dette problemet. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 hei prøv å endre frekvensen på skjermen dette måtte jeg, når jeg satt frekvensen på skjrmen for lavt hadde jeg utrolig vanskelig for å lese liten skrift jeg også, slik gjør du det: Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, der igjen velg innstillninger og så vil du finne avansert, da får du opp en ny bilde, velg da skjerm, der skal de stå skremoppdateringsfrekvens, denne må du stille på, på min benq 17" skal den være på 75 hertz, men er bare å finne ut ved å prøve seg fra, jeg har ikke ødelagt skjermen min på det, så tror ikke det er så farlig. GOD JUL Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Du kan jo alltids prøve å aktivere Cleartype under Desktop h.klikk -> Egenskaper -> Utseende -> Effekter .. Lenke til kommentar
SargatH Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 hei prøv å endre frekvensen på skjermen dette måtte jeg, når jeg satt frekvensen på skjrmen for lavt hadde jeg utrolig vanskelig for å lese liten skrift jeg også, slik gjør du det: Høyreklikk på skrivebordet, velg egenskaper, der igjen velg innstillninger og så vil du finne avansert, da får du opp en ny bilde, velg da skjerm, der skal de stå skremoppdateringsfrekvens, denne må du stille på, på min benq 17" skal den være på 75 hertz, men er bare å finne ut ved å prøve seg fra, jeg har ikke ødelagt skjermen min på det, så tror ikke det er så farlig. GOD JUL 7570521[/snapback] Det går bare ann å velge 60 Hz der. noen annen plass jeg kan fikse Hertzen eller er det bare der? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hva er den native oppløsningen til skjermen? Det er jo der du får klart skarpest skjermbilde Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det er vel en måte å endre skriftstørrelsen generelt på også? PT eller noe? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 en lcd skjerm takler egentlig bare en type oppløsning, se i manualen og les på hva den native oppløsninga på skjermen er. hvis du setter på eksakt riktig oppløsning så skal du slippe dette problemet. hvilke skjerm er dette egentlig? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Sounds like an Acer. og native er den trådstarter bruker.. Klarer ikke helt å forestille meg problemet. Edit: og du var blandt de som er vant til å kjøre lav oppløsning (1024x768) på CRT, så kanskje jeg kan forstå at du syns skriften blir liten. Endret 27. desember 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå