loathsome Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hei, Lurer på en ting her. Faren min er fra tsjekkia, og skulle ha overført noen penger til meg - men vi har ikke gjort noe slikt før. Hvordan foregår dette? Jeg har konto fra Sparebanken Vest, og hva han har har jeg ikke peiling på. Hvordan skal vi gå fram for at jeg skal få pengene? Takk for svar, og god jul. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvis de er med på det europeiske opplegget med IBAN-nummer eller hva det nå heter, kan dere bruke det. Hvis ikke kan dere muligens bruke http://www.neteller.com Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Har han konto i Tsjekkia? I såfall er det en smal sak. Da trenger han bare ditt kontonummer i IBAN-format, samt SWIFT/BIC koden til din bank. Resten kan da ordnes i banken hans der nede, evt vi nettbanken hans. IBAN (Intrernational Bank Account Number) og SWIFT/BIC (Bank Identification Code) får du i din bank. En kjapp telefon ordner det. Alle europeiske banker bruker disse kodene. Fra nyttår kreves det faktisk at det brukes. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Tror faktisk ikke han har konto der nede. Går det ikke bare og gå til banken, slenge over pengene og si "Disse skal ti xxx.xxx.xxx sparebanken vest norway" eller noe? Takk for svar Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Tror faktisk ikke han har konto der nede. Går det ikke bare og gå til banken, slenge over pengene og si "Disse skal ti xxx.xxx.xxx sparebanken vest norway" eller noe? Takk for svar 7574590[/snapback] Hvis banken er grei, så er svaret ja. Hvis banken er kjip, er svaret nei. Er ikke alle banker her som vil gjøre det motsatt vei. Men alt har sin pris... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå