loathsome Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hei, Har 2 stk. rambrikker som har gått til helvete, og jeg må ha nye. Kan dette skyldes klokkingen min? Er det egentlig så risky og klokke? Ikke har jeg penger til nye heller Takk for svar. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) så lenge du ikke har satt opp spenninga på dem no jævlig så skal det ikke være mulig. Det er ikke ofte RAM ødelegges ved overklokking ihvertfall Endret 24. desember 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Spenninga har jeg tuklet med, ja - men ikke over 2,1V. Takk for svar. En kjeks til førstemann som sponser meg med 2k til nye brikker God jul. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Der er tålelig spenning for dem fleste brikker da :\ Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Hm, ikke vet jeg. Var uansett noen drittbrikker, og skal investere i nye. (Se ny tråd). Takk for svar, og ha en videre god jul. Nå er det bare penger som stopper meg her. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Enig i det PepsiCo har sagt om at spenning, heller enn høy klokke, tar knekken på minnet. Jeg ville undersøkt brikkenes temperatur under last, og avhengig av temp vurdert å installere en vifte. Endret 24. desember 2006 av Quintero Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Vanskelig å undersøke de når de er ødelagt, da. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Det er nok mulig å ta knekken på noen brikker ved å øke frekvensen disse jobber på, økt mhz betyr også som regel økt varmeutvikling selv om dette kanskje ikke er så ille når man ikke øker spenningen samtidlig. Du har nok hatt maks uflaks tipper jeg. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Er det vanlig at begge brikkene sa takk og farvell, eller er dette typisk min flaks? Er jo bare problemer med den jævla PCen nå til dags Takk for svar, god jul igjen - håper jeg får PCen opp i romjula. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Mine gikk også til helvette pga klokk, glemte å sette ned minne, og ettersom cpu økte, økte minnet. Og de røyk tilslutt, fikk på garanti. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Hva mener du med "sette ned minnet" - Er 100% sikker på at jeg ikke har gjort det, med mindre dette var noe automatiske greier. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 at du stiller ned minnet, til 166mhz eller noe, avhengig av hvilken ram du har og hva slags frekvenser den kjører på. Ser du i overklokkingsguiden her på forumet er det en flott guide for overklokking, samt det med minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå