Mr_Kuchinawa Skrevet 24. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Jeg fikk AKG 81 i julegave, og er fornøyd med det meste, men mini-jacken detter ut altfor fort (den er ganske løs og sitter ikke godt) og i tillegg er ledningen latterlig lang. Ledningen er ikke det store problemet, ettersom jeg bare kan rulle den sammen og binde, men kontakten irriterer meg veldig. Så, er det noen måte å fikse ett eller begge av disse problemene? På forhånd takk. Endret 24. desember 2006 av Mr_Kuchinawa Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2006 vet ikke om det er mini-jack problem eller inngangen du bruker ?. ellers, så kan du klippe ledningen, kjøpe løs mini-jack og lodde selv..... Lenke til kommentar
Mr_Kuchinawa Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2006 Hm, hvordan gjør jeg det? Er det risikabelt? Vil det gå ut over lydkvaliteten? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2006 tviler på at du mister lydkvaliteten, vi har gjort det på jobben..... men hvis du vil vare sikkert, så bare bytt ut pluggen i første omgang..... klipp kabel like etter nåværende pluggen, kjøp ny stereo plugg og lodd den på. vanskelighetsgrad er lik null, bare du må ha loddebolt eller loddepistol. det er bare 4 ledninger du skal lodde på. plus/minus og 2 x jord (var obs at plus skal vare på plus og minus på minus på pluggen). hvis du en gang syns at ledningen er for kort, så kjøper du forlenger kabel M/F, som eksempelvis den (bare bedre kvalitet): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110344 som jeg skrev tidligere, så er det kanskje lurt å finne først om det er AKG pluggen som er løs eller er det inngangen. du kan prøve en annen inngang før du begynner å klippe. ellers, så er det noen produsenter som lager disse pluggene på den måten, det er p.g.a. folk glemte seg og eller snublet i ledningen og da pluggen satt i inngangen. men selvfølgelig det skal ikke vare så løst at du må lime den fast.... Lenke til kommentar
Wolfsbane68 Skrevet 27. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2006 tviler på at du mister lydkvaliteten, vi har gjort det på jobben..... men hvis du vil vare sikkert, så bare bytt ut pluggen i første omgang..... klipp kabel like etter nåværende pluggen, kjøp ny stereo plugg og lodd den på. vanskelighetsgrad er lik null, bare du må ha loddebolt eller loddepistol. det er bare 4 ledninger du skal lodde på. plus/minus og 2 x jord (var obs at plus skal vare på plus og minus på minus på pluggen). hvis du en gang syns at ledningen er for kort, så kjøper du forlenger kabel M/F, som eksempelvis den (bare bedre kvalitet): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110344 som jeg skrev tidligere, så er det kanskje lurt å finne først om det er AKG pluggen som er løs eller er det inngangen. du kan prøve en annen inngang før du begynner å klippe. ellers, så er det noen produsenter som lager disse pluggene på den måten, det er p.g.a. folk glemte seg og eller snublet i ledningen og da pluggen satt i inngangen. men selvfølgelig det skal ikke vare så løst at du må lime den fast.... 7574003[/snapback] A word of caution if you plan on replacing the plug by clipping the cable. The AKG K81DJ's wires *are* rather thin and temperatures needed to strip isolating varnish off them are liable to melth the wires themselves. In my experience at least . In the end, I cannibalized Philips headphones from Clasohlson to recable at the source, and it went swimmingly the first try :!: Any lingering doubts just went away when I checked out John Grado's gift to portable music, the iGrados. Their cable looks even less substantial than the Philips' one. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå