St Thicket Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Tenker å kjøpe en litt høy "liksom-offroad" til en slags pendlejobb (fra Nesttun til Sotra i Bergen, så det er ikke veldig langt). Det er ca 35-40 min kjøretur, så det er greit med comfort... I tillegg må det være plass til barnevogn og barnestol. Jeg har sett på Rav4 2001 modell... men hva skiller den fra en nyere? De er temmelig like spør du meg. Noen som har erfaring med denne bilen? Hva burde jeg sjekke når jeg skal teste bilene? Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Pappa har en Rav til firmabil i Hammerfest, og han liker ikke komforten i det hele tatt. Han har en av den gamle type, altså opp til 05/06 (husker ikke helt når den nye kom). Når det kommer til det tekniske har jeg lite peiling, men Toyota pleier jo å være veldig driftsikre. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Gen2 RAV4 er visstnok ikke så ille. Det eneste som kan sies, er at det gjerne kommer en del oppgraderinger, facelifts og forbedringer på de senere årsmodellene. Den siste Gen2 RAV4en som rulla av produksjonslinja, var trolig den beste og mest gjennomførte som noen sinne er produsert, om du forstår hva jeg mener. Rent kvalitetsmessig er RAV4 kjent for å være bombesikre, som det meste fra Toyota. Gen2 er også ganske gode biler. Det du derimot bør ligge langt unna er Gen1 RAV4, opp til 1999, som er GRUSOME. Vi hadde en slik, en 1998, og det er helt ærlig noe av det verste jeg har kjørt. Greit nok, jeg har kjørt teknisk sett verre biler, men de er likevel sjokkerende dårlige for å være "nye" biler. En 1999-modell Gen1 Toyota RAV4 er som en 1987 Mazda 323. Og Mazda 323 er ingen dårlig bil. For å være en 87-modell. Men ikke la dette skremme deg vekk fra Gen2, Gen2 er gode biler. Endret 25. desember 2006 av Simon Aldra Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Ja, gen1 er utelukket for min del... Har hørt mye dårlig om den. Jeg har funnet en 2001 som jeg vurderer å kjøpe privat. Skal prøvekjøre en i romjula. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Vel, lykke til, romjulsgave av dimensjoner. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Min far har Gen2 Rav4, med 2-0 D4D motoren. Jeg syns det er en grei bil, med grei motor. Eneste store minuset som jeg har er at motoren bråker mye. Høres ut som du kjører en båt. Veldig lite feil med bilen ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå