Gå til innhold

Prince of Persia - Sands of Time - Grafikkproblem!

Anbefalte innlegg

...mens vi venter på ribba.. :blush:

Heisann! :)

La inn PoP-SoT tidligere i dag, men får det ikke til å fungere skikkelig..

Når jeg starter opp, så fungerer introen, og små cut-scenes fint, men, når det kommer til den grafiske delen (meny og spilling) så går ting jææævla sakte..

Først, så går den så sakte at jeg ikke orker å vente på at menyene en gang skal komme inn, og da må jeg avslutte via "oppgavebehandlingen", og så kan jeg starte på nytt, og da går det greit å komme forbi menyene og starte spillet..

Men, har jeg kommet SÅ langt, så går alt i SlowMotion (unntatt voice og musikk)..

Jeg har prøvd med enable/disable Wait for Vertical Sync, og sette prosessoraffiniteten til kun én kjerne.. Noe hjelper så vidt (husker ikke helt hva), men det er lang i fra spillbart på det "beste" jeg har fått til..

Alt av drivere skal være tipp-topp, så vidt jeg vet..

Kjører FRAPS, og den viser 60 (med VerticalSync), og oppunder 200 uten.. men, fortsatt SLOW.. :mad:

Prøvd å søke etter noen oppdateringer til spillet, men finner ingen ting..

Noen som kan hjelpe?? :dontgetit:

GOD JUL!! :xmas:

- Bone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar :thumbup:

Men, jeg hadde prøvd alt som sto foreslått der.. :(

På en annen side, så har jeg funnet ut hvordan jeg skal få det til å virke, selv om det er unødvendig og tungvint;

Jeg må bare starte og avsluttet spillet til jeg ser det "fungerer"; Dvs, at jeg treffer 1 korrekt, av 3 muligheter spillet starter på;

Oppstart:

1) Spillet går så inni granskauen treigt (menyer og alt).. --> avlutte..

2) Spillet går altfor fort (hakkete), og jeg da må sette prosessoraffinitet til kun 1 kjerne.. og HÅPE at det DA ikke blir sakte igjen (men ikke SÅ sakte som punkt 1, men allikevel sakte nok til at det ikke fungerer å spille), eller

3) Spillet går altfor fort (hakkete), men at det FUNGERER hvis jeg setter prosessoraffiniteten til kun 1 kjerne..

Med andre ord; Det er ikke hele tiden det hjelper å sette prosessoraffiniteten til kun 1 kjerne.. Men, det er allikevel det som er "løsningen" til mitt problem.. det er bare at det ikke fungerer hele tiden, og jeg må gjenta alt på nytt :mad:

Mener å huske at jeg hadde noe av samme problem med Splinter Cell - Pandora Tomorrow..

Og spillet, siden det er et "nykjøp" ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=618521&st=20# )var vist oppdatert til siste versjon (tror jeg), så det hadde ikke noe å si..

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...