eirikcarlos Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg har kyst til og bli resepsjonist, det er et yrke der du kan skaffe deg lett jobb i utlnadet. Men jeg holder på med 3 året mitt på allmene fag,hva kan jeg velge etter dette for og bli resepsjonist, eller må jeg ta service og samferdsel så gå respsjonist å 2 år lærling? Noen som vet hvorda det faget er?? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 For å bli "utdannet" resepsjonist burde du gå Service og samferdsel GK og VK1. Da kan du gå 2 år i lære med lønn og få fagbrev. Med fagbrev får du bedre lønn og blir som regel prioritert forran alle andre søkere uten fagbrev, og de er det ikke mange av. Du kan selvfølgelig få jobb som resepsjonist uten utdanning, men du stiller jo selvfølgelig ganske svakt. Du burde ha gjort noe tidligere som er relevant med faget. Jeg tar fagbrev som vekter, og har derfor stått en del i resepsjon og delt ut adgangskort. Slike ting teller med. Dersom du ønsker jobb i utlandet kan du like greit gå lærling som vekter etter Service og samferdsel. Vekter er en bransje i stor vekst og slike selskaper finnes over hele Europa. Bare spør dersom du lurer på noe annet. Gikk Salg og service for noen år tilbake. Lenke til kommentar
sindre101 Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg har kyst til og bli resepsjonist, det er et yrke der du kan skaffe deg lett jobb i utlnadet. Men jeg holder på med 3 året mitt på allmene fag,hva kan jeg velge etter dette for og bli resepsjonist, eller må jeg ta service og samferdsel så gå respsjonist å 2 år lærling? Noen som vet hvorda det faget er?? 7569855[/snapback] Heisann... Du får deg lett jobb innen hotel nå tildags... grunnen er at det er mangel på folk i den bransjen. Søk i vei ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå