Blib Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Veldig tøff episode i går. Får håpe det ikke tar for lang tid før Octavian kommer tilbake. Merker, som i sesong 1, at små biter med informasjon som jeg visste om Romerriket spretter opp, og det gjør det bare enda mer interresant. Men kan vi kanskje holde slikt vekke fra tråden? Ønsker ikke å komme hit og lese spoilers for neste episode fordi "du leste på wikipedia/skoleboken hva som skjedde etterpå." Iallefall hiv det i spoilers og merk dem, siden du på en måte snakker om ting som er "utenom" serien Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Det er vel barneskolelærdom hva som skjer til slutt? Hvis man ikke har hørt om det romerske imperiet, er man virkelig hinsides alt håp. Men visse deler av poenget er forståelig, så spoiler it is. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hurra meg rundt. Da var episode 3 sett. Analpenetrasjon, rumper og peniser! My kind of show Litt dødpunktepisode, selvfølgelig underholdende nok i seg selv, men helheten var litt statisk. Men det hjelper på med slåsskamper og analvoldekter på offentlig dass. Blir spennende å se hva de ulike fraksjonene gjør framover. Jesus-Brutus og hans krangel med de sminkede mennene med rare hodeplagg var fornøyelig. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ok episode. Vorenus har seriøst blitt gal Seriøst, hvis Atia blir forgiftet og dør, så begynner jeg å grine. Eneste bra dama i serien jo Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Bra episode, bedre enn den forrige. Analvoldtekt på offentlig dass trekker selvfølgelig opp som cun sa. Håper vi får se noen scener med Marc Anthony, Vorenus og resten av legionene i Gallia. Hadde vært dødsfett. Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Ble nesten lettet over at det bare var en voldtekt på dasset. Trudde de skulle kutte av tissemannen hans med det første Lurer på hva Titus gjør når han lokaliserer barna til Vorenus.. Gleder meg til episode 4 Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Ah, ny herlig episode. min favoritt så alngt i sesong 2 Nye Octavian tok seg bra ut, veldig lik hans "yngre jeg" Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jævli bra episode, beste episode noensinne? Pullo og Vorenus, gotta love em. Haha. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Oi. Octavian var blitt litt _for_ voksen i forhold til resten av skuespillerene. Merket på stilen at det fremdeles var han, men ikke til å kjenne igjen utseendemessig. I tillegg ligner han på Brutus. Titus og Lucious-scenene var de beste i denne episoden tho. Når han oppdaget at jenta var sex-slave så man dødsstråler ut av øynene på fyren Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Pullo: "You call ME a liar?. Den tok kaka altså Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 En jevnt over god episode! Syns det er synd at Octavian har mista krøllene sine, men sånn er det vel å bli voksen. Timons tvil var et viktig tema i episoden som jeg syns ble gjennomført ganske bra. Vorenus og Pollos eventyr er som alltid spennende og inngår i den gode synergien serien bygger seg på: Maktkampen mellom store menn, gneldrende kjerringer og de allerede nevnte eventyraktige innslagene med Vorenus og Pollo. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Obs, innlegget inneholder spoiler for sesong 1, om noen enda ikke har fått den med seg. Fantastisk start på sesong 2. Er så genialt hvordan de bruker de to fiktive hovedpersonene og gjør at de har alvorlig innflytelse på hvordan de historiske hendelsene tar sted (jada, det finnes historiske personer med de navnene, men det er ikke de som her blir portrettert). Som i sesong 1 hvor barslagsmålet til Pullo indirekte medførte til borgerkrigen i Roma og hvordan konen til Vorenus sine handlinger indirekte medførte at Ceasar attentatet ble vellyket. Alle som kan sin historie visste jo at det kom til å skje, men uansett gjør de det på denne måten spennende. Det samme går for sesong 2. Greit nok, de skriver historien litt om (Octavian var eksempelvis ikke i Roma så han kunne ikke overvære opplesing av testament) men det hele blir spennende. Dette er en av de desidert beste seriene som er og skuespillerne, spesielt de to hovedpersonene og James Purefoy (Mark Antony) gjør en fenomenal jobb. Vi vil nok også se litt mer til Kleopatra etterhvert også, syntes hun gjorde en veldig god figur i sesong 1. Sexscenen med Pullo var noe av det morsomste jeg har vært borte i, stakkars Vorenus Jeg skjønner godt at de fant en ny skuespiller i siste episode til å spille Octavian. Har hele tiden lurt på hvordan i all verden de skulle makte å gjøre den lille skikkelsen til den mektige Caesar. Dette var nok den beste løsningen. Lenke til kommentar
Delirious Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Når kommer egentlig Rome sesong 2 til å sendes på Norge? Og når kommer de på dvd. Jeg er nettopp ferdig med Sesong 1 og jekk ble mektig imponert! Jeg trodde det var slutt jeg så ble litt lei, men kjekt det kom en ny sesong! Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Nettopp sett ep 5. Fikk gåsehud på slutten når Anthony og Octavion allierte seg mot Brutus og Scissero gjengen. Nå blirre krig (Hvis jeg ikke er helt borti natta?) Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 hehehe blir nok krig ja =) Var en veldig bra episode, blir værtfall spennende og se utover nå hva som skjer. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Helvete hvor bra denne serien er, når nesten Sopranos-høyder dette her. Marc Anthony har blitt hardcore, ser jo ut som en barbar nå med skjegget sitt og pelsen, Octavian Cæsar er også en gluping. Dette blir spennende. PS: Eldstedattra til Vorenus er småheit. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Det her er bra! Marc Anthony er blitt en harding ja, begynner å få litt sans for fyren Kan ikke hjelpe for å synes synd på Vorenus men. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har dattera blitt satanist, eller? :!: Syns Octavian har den keiserlige magien over seg. Mange gode elementer i episoden her, spesielt hvor det ikke ytres noe, men når blikkene forteller. Heftige allianser gir frysning på huden Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Intrigene er jo på langt nær over. Jeg lurer på hvor langt de drar historien i denne sesosenge, det er jo sagt at de ikke vil lage en tredje grunnet kostnadene. Skuespillerne bak Marc Antony og Pullo gjør en utrolig bra jobb, dette blir bare bedre og bedre. Octavian blir portrettert som "the good guy", lurer på om det varer. Han var jo langt fra så barmhjertig som sin stefar. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Syns ikke det var så goodguyish å true senatet til å gjøre som han befalte med væpnede soldater. Octavian lærte nok av Cæsars feil. Barmhjertighet ble Cæsars fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå