Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Detecting IDE device, starter ikke.!

Anbefalte innlegg

Hei.

Ja, julaften startet en god dag.

Maskinen hang seg igår og jeg bare tok svenske knappen å skrudde den av med power on. Tenkte ikke noe mer over det, før idag hvor jeg skulle starte den.

Kommer til bios greine der det står ''Detecting Device'', og det kommer noen tikke lyder fra harddisken, men det er ikke OS disken fant jeg ut, da jeg tok ut en og en. Den starter heller ikke kun med OS disk. Den bare står med ''Detecting device'' på skjermen, kommer ikke noen pipelyder heller.

Forslag på feil?

Kommer ikke i bios, eller sikkerhetsmodus. Vill helst slippe en formatering.

Takk for hjelp, blir en flott julegave :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke får noe liv i disken så er den nok skikkelig skadet. I så fall vil jeg anbefale Ibas.no . De redder ut innholdet fra disker for en ikke ubetydelig sum. Dessverre er det ikke noen sikre eller gode metoder å fikse en disk på selv, så det blir enten en dyr redning eller ingen redning.

Ikke for å gni salt i såret, men det er en grunn til at det lønner seg å ta backup. Etter at disken er skadet er det dessverre for sent å begynne med det. Det kan bli en bitter lærepenge for mange.

Lenke til kommentar
Så svenskeknappen skader filer og diverse på harddiskene?

Resett knappen da? er den like ille?

Har prøvd å ta ut å inn, men uten hell.

7580713[/snapback]

Den kan skade filer ja. Særlig hvis maskinen holder på å skrive til harddisken, da den kan bli avbrutt midt inne i ei fil. Reset-knappen vil ikke være noe bedre nei, men den kutter i det minste ikke strømmen, noe som svenskknappen gjør.

Lenke til kommentar

Ok.takk skal du ha

Tror harddisken tok kvelden jeg.

Når harddisken er plugget inn går alt treig og den gidder ikke innstallere xp på nytt, så jeg tror jeg prøver linux på en annen HDD. da går alt kjappere, når en annen HDD er plugget inn og den ''defekte'' er plugget ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...