Gå til innhold

HP dv9060 - Go maskinen?

Prebba1

Anbefalte innlegg

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=4171&id=100922

Go maskinen?

Eller er den bare god på papiret men ytelsen dårlig?

Skal ha den til å spilling, på maks på krevende spill.

Den skal ikke ha problemer med lagg og slikt på Battlefield, World of Warcraft og slike spill på høye innstillinger, kan putte ned på shadows og slikt.

Ganske bra prosessor og skjermkort (Go 7600 512mb), i tillegg til at den har 1GB minne (som kan være litt for lavt i de mest krevende stunder men det går an å oppdatere går eg utifra)

~ Preben

~~~~~~~~~~~~~~~~~~ GOD JUL ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørt at Dell 9400 e bedre, ikke om mye men ihvertfall en bedre gaming-pc enn hp dv9060ea.

Men prisen på Dell9400 er da nokså høy i forhold til denne, er ikke sikker på ka Dell9400 ligger på no, men eg søker en bærbar te 11-12500 lappen og da virket denne her som et kuppkjøp.

Noen som vet prisen på Dell 9400 ?

~ Preben

Lenke til kommentar

Gikk inn på Dell sin hjemmeside www.dell.no.. Søkte på Dell 9400 .. Kom opp en maskin til 13.000,- og noe .. Trykket "konfiguer og kjøp" knappen og prisen var plutselig blitt til 16.405,- .. Trykket på grafikkkort og valgte 256MB Nvidia GO 7900 istedenfor Radeon x1400 .. og prisen ble til 18.000,- ..

Det er da ALTFOR Dyrt!?

Lenke til kommentar

Når jeg gikk inn på dell sin hjemmeside og trykket på små firmaer istedenfor privatkunder ble alt så mye billigere. Har tenkt å bestille an gjennom pappa sitt firma. Hvorfor ble det billigere?

Og er det samme maskinen vi får? Sjekket komponenten og de ser ganske like ut.

Skal ta en ekstra sjekke med å skrive de ned i begge tilfellene å sammenligne.

~ Preben

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hørt at Dell 9400 e bedre, ikke om mye men ihvertfall en bedre gaming-pc enn hp dv9060ea.

7569615[/snapback]

lavere er best

2265187.gif

GFX ytelse har mest å si i spill

2265189.gif

2265188.gif

HP gir både mer valuta for pengene samt bedre ytelse i spill.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Ja, men så gjorde de testen med ATI Radeon X1400 .. Jeg søker Dell Insipron 9400 med 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

Da vil nok ytelsen blir betraktelig bedre.

Over til det siste innlegget mitt..

Fant en forskjell ..

Den dataen som eg sjekket som privatkunde hadde:

Gedis Bundle:

9400 Hi Performance N12947

Den dataen som eg sjekker som små/mellomstor bedrift hadde:

Gedis Bundle:

9400 Gold N12943

Eg har ingen peiling på ka det er.. Men det gjorde en prisdifferans på 3000,-

Men det tror eg har mye å si med at eg bestiller gjennom et firma.

Noen som vet ka Gedis Bundle er for noe?

~ Preben

Lenke til kommentar

Eller at de bare eksludere momsen i vinduet til høyre hvis du bestiller gjennom firma, og setter det inn når du skal betale.. Det e kjipt.

De inkluderer det i vinduet til høyre når du bestiller gjennom privatkunde..

Så prisen ble på 14000 istedenfor 11000..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
I den testen du refererer til er det 9400 med X1400 grafikkort som er testet. Med 7900-kortet banker 9400'en HP-en ned i støvlene.

7569813[/snapback]

dellen i den testen koster 2k mer.

Under her er Dell 9400 med helt lik maskinvare som hp med unntak av skjermkort.

kundestøtte er valgt til gratis alternativet. Den Koster 15765. hp sin får du til 5k mindre.

ville du betalt 5 tusen for en oppgradering fra 7600GO til 7900GS??

post-64648-1166982908_thumb.jpg

det blir det samme som at jeg skal si den dyreste bærbare pcen i verden banker dell 9400 ned i støvlene. kjøp den!!

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Brukte dere oppsett 1,2 eller 3 av dellen da? På oppsett 2 og 3 er det foretatt mange gratis oppgraderinger. Om jeg velger dette oppsettet på dell: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9400_2 setter garanti til 1-år (du har uansett 5 års reklamasjon), setter i 160 gb hdd, 7900gs-kortet og 9-cellers abtteri koster den 14.128,- inkl frakt.

Hva er da fordelene med hvem?

HP:

- lightscribre på dvd-rw

- mulighet for å oppgradere til større harddisk siden den har 2 disker

- koster såvidt over 3000 mindre (du må legge på frakt på de 10700,- på HPen)

- veier 300 gram mindre om dell bruker største batteri

- subjektivt, men kanskje sprekere design?

Dell:

- 3D-ytelsen er nesten doblet: eks 3Dmark 05 så greier dell 6400 poeng mot HPens 3500 poeng.

- Du får batterilevetid som er opptil en time bedre enn HPen. (HP greier 2 t 45 min i tester, dellen greier opptil 3 t 45 min ved eltt bruk og lav lysstyrke på skjerm, har prøvd det selv).

- Du får litt kjappere cpu på dellen.

- Litt subjektivt men jeg synes byggekvaliteten på dellen er bedre, føles bedre sammenskrudd

Hvis du vil ha best ytelse\batteri så er dell best, mens vil du ha mye for pengene og ytelse ikke er førstepri så er HPen bedre. Du har imidlertid et alternativ til fra HP: http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=63658&site=6 som etter min mening gir mer for pengene enn 9060. CPU er såvidt dårligere, men den har 2 gb minne, bedre byggekvalitet, bedre batteri og mer lyssterk skjerm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Hvis du vil ha best ytelse\batteri så er dell best, mens vil du ha mye for pengene og ytelse ikke er førstepri så er HPen bedre. Du har imidlertid et alternativ til fra HP: http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=63658&site=6 som etter min mening gir mer for pengene enn 9060. CPU er såvidt dårligere, men den har 2 gb minne, bedre byggekvalitet, bedre batteri og mer lyssterk skjerm.

7573030[/snapback]

javel....

HP 9060 i forhold til HP 8336 har core 2 duo. som har i motsetning til core duo 64-bits støtte. den er også ca 15% raskere i 32-bits operativsystem.

Med hp 9060 får du Windows Vista nesten gratis med på kjøpet. når dette kommer.

begge pcene har helt lik skjerm. prikklik. er ingen forskjell. der eide du deg selv.

minne er greit nok men hp9060 kan oppgraderes til 2Gib minne.

bedre batteri? har du noe du kan henvise til ? byggekvalitet er begge av hp kvalitet.

blir dumt å påstå noen annet uten håndfaste bevis.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

svarer til KRAfortune. mener dette er kliss likt det du har satt opp, så der er ett mysterium at prisen blir ulik. Delavar, hvordan fikk du din pris, som er enda lavere?

vil bare kjapt oppsummere mine meninger i denne diskusjonen, så gidder jeg dessverre ikke si mer :) :

1) HP-maskinen er en god maskin som gir mye for pengene

2) Dell 9400 er en bedre maskin men ligger noen kroner over i pris.

lykke til med valget!

post-78758-1167056978_thumb.jpg

Lenke til kommentar

7573030[/snapback]

javel....

HP 9060 i forhold til HP 8336 har core 2 duo. som har i motsetning til core duo 64-bits støtte. den er også ca 15% raskere i 32-bits operativsystem.

Med hp 9060 får du Windows Vista nesten gratis med på kjøpet. når dette kommer.

begge pcene har helt lik skjerm. prikklik. er ingen forskjell. der eide du deg selv.

minne er greit nok men hp9060 kan oppgraderes til 2Gib minne.

bedre batteri? har du noe du kan henvise til ? byggekvalitet er begge av hp kvalitet.

blir dumt å påstå noen annet uten håndfaste bevis.

7573777[/snapback]

HPen 8336 har dobbelt sett baklys til skjermen, derfor mer lyssterk skjerm, prøv begge selv så får du se. Hør med jada-jada om du ikke tror med angående byggekvalitet og skjerm, han har hatt begge 2. Han har testet batteriet og det varer i 3,5 til 4 timer. 64-bits kan være et argument, men du kan uansett oppgradere 8336 når det blir aktuelt. Prøv f.eks dell inspiron 1150 og i9400, lik byggekvalitet my ass! Selv om det er samme merke kan byggekvaliteten være veldig forskjellig. I tester jeg har sett av 9060 så greide den ca 2 t og 45 min, tror jeg fant en på www.pmag.com, se selv, kan evt finne en senere.

Ventle: følg linken jeg oppgav, endre garanti,m skjermkort, hdd og batteri så får du lik pris som meg.

Lenke til kommentar

Ventle: følg linken jeg oppgav, endre garanti,m skjermkort, hdd og batteri så får du lik pris som meg.

7574770[/snapback]

faktisk. Og da med T5600-prosessor, mot 5500 som jeg hadde valgt. Noen som forstår seg på bestillingssystemet til Dell? Tidligere var det en periode der du bare kunne velge 7900-skjermkort om du tok utgangspunkt i den billigste grunnversjonen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...