questra Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 (endret) Den som følger med bråker som en støvsuger. Virker ikke som om den kjøler voldsomt bra heller siden feks Tiger Woods 07 kjører perfekt i starten, men begynner å lugge etter hvert. Skjermkort: PowerColor Radeon X850 PRO 256MB (komplett) RAM: 2 gb (4x netshop) HK: Asus P5GDC Pro, I915P, Socket-775 (komplett) CPUen min: Intel Pentium 4 640 3.2GHz (komplett) CPU-vifte: Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm (komplett) Disker: Hitachi Deskstar T7K250 160GB SATA2 8MB 7200RPM (2x komplett) Disse komponentene bør vel lett klare å holde FPS oppe? Gjør jeg lurt i å kjøpe ny vifte til skjermkortet? Jeg føler at maskinen min underpresterer kraftig (ca 5600 i 3dmark05). I "performance information" i Vista får jeg følgende score: CPU (calculation per second): 4,3 RAM (memory operations per second): 5,2 Graphics (desktop, aero): 5,9 Graphics (gaming, 3d): 4,9 Primary hard disk (transfer rate): 5,2 CPU overrasker meg her. Skulle ikke denne CPUen være sterkere? En kompis av meg scorer over 5 uten at CPUen hans er noe sterkere enn min (i følge ham selv). Da vi satte sammen maskinen min, så satt visst ikke vifta skikkelig, så kort tid etter jomfruoppstarten sto det advarsel om 96 grader på CPU og at maskinen nå ville slå seg av av sikkerhetsmessige grunner. Kan CPUen min ha tatt skade av dette? Oppsummering: - anbefaling av skjermkortvifte som passer kortet mitt, som ikke bråker og som kjøler bra - kommentarer til om maskinen min underpresterer Veldig takknemlig for hjelp gutter! Endret 29. desember 2006 av questra Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 hei, En ting du kan sjekke ut er temperaturen på skjermkortet ditt, se om du kan få tak i et program som måler temp, f.eks everest, demoversonen ligger på www.lavalys.com. eller så kan du laste ned rivatuner (søk på google) der kan du loggføre tempen mens du spiller. (rivatuner er også et overklokkingsprogram) det kan også hende at det hjelper å oppdatere driverne til pc'n. Er det mye programmer som står og kjører mens du spiller? dette kan trekke ned ytelsen veldig mye på pc'n. hvis du har lyst på ny kjøler så kan du se på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319310 den kjøler veldig godt, og støyer ikke veldig mye, Lenke til kommentar
questra Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Temperaturtestet med Everest og fikk følgende resultater (med soveromsvifte blåsende inn i åpent kabinett): Idle: HD1: 21 HD2: 32 GPU: 50 GPU omgivelse: 32 CPU: 34 HK: 32 Ved Tiger Woods 07 på maks innstillinger, fikk jeg ca følgende (er ikke hjemme, husker ikke helt nøyaktig): GPU steg til ca 65 CPU steg til ca 45 Resten var nogenlunde uforandret. Lenke til kommentar
questra Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Driverne mine er bra oppdatert. Har IIS, MySql-db etc kjørende, men med 2 gb ram så er ikke dette noe problem. Aldri peaket i nærheten av 2 gb. Er også nøye på spyware etc. Har også akkurat formatert c: og lagt inn Vista. Endret 26. desember 2006 av questra Lenke til kommentar
questra Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå